Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0ABK+LPG] KŁOPOTLIWY SILNIK???

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 gru 2016, 20:12

sylwester1234 pisze:800stopniC
800? On takie zakresu pomiarowego nie ma. Może źle mu komputer odczytał.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 gru 2016, 20:15

maciek889 pisze:
sylwester1234 pisze:800stopniC
800? On takie zakresu pomiarowego nie ma. Może źle mu komputer odczytał.
a no właśnie, mi się coś pomyliło że 80 na pełnym nagrzaniu czyli 90. No takiego cuda to nie widziałem jeszcze może jakiego polskiego vaga używał a tam czasem pokazuje takie bzdury.

sylwester1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 25 paź 2016, 14:05

Post autor: sylwester1234 » 16 gru 2016, 22:19

Mam jeszcze pytanie zmieniłem przewody zapłonowe rok temu firmy beru i dziś wieczorem zauważyłem że iskrzą może to być już ich koniec czy poprostu wina tkwi gdzieś indziej

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 gru 2016, 19:25

sylwester1234, no jeśli na przewodach iskrzy to raczej ich bo czyja

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 gru 2016, 19:44

W tym roku ktoś pisał (chyba Jarewa) że teraz przewody prosto ze sklepu iskrzą. Nie wiem czy to nie mówił to przewodach Beru.

sylwester1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 25 paź 2016, 14:05

Post autor: sylwester1234 » 18 gru 2016, 11:03

Dzięki wielkie za odpowiedź a może i już po nich a może to być np jakieś zwarcie od cewki lub aparatu zapłonowego czy nie bardzo ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 gru 2016, 13:04

sylwester1234 pisze:np jakieś zwarcie od cewki lub aparatu zapłonowego czy nie bardzo ?
kolego wszędzie może być ale ja nie wiem gdzie ci iskrzy bo tego nie napisałeś, więc to ty powinieneś ocenić.

sylwester1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 25 paź 2016, 14:05

Post autor: sylwester1234 » 21 gru 2016, 19:02

Witam mam do was pytanie czy aparat zapłonowy z silnika ABT jest taki sam jak ABK czy może się czymś rózni

Awatar użytkownika
Aleksander_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Aleksander_PL » 22 gru 2016, 21:23

Numery według Etki:
*rozdzielacz zapłonu silnika ABT & ABM: 048905237X
*rozdzielacz zapłonu silnika ABK: 037905237AX
prawdopodobnie są inne

sylwester1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 25 paź 2016, 14:05

Post autor: sylwester1234 » 23 gru 2016, 22:10

Dzięki zmieniłem aparat zapłonowy i już podczas jazdy jest lepiej ale nadal iskrza kable mają około 2 lat cewka rok i nowe świece nie dawno kupione więc już po prostu nie wiem co może być

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 gru 2016, 08:52

sylwester1234 pisze:Dzięki zmieniłem aparat zapłonowy i już podczas jazdy jest lepiej ale nadal iskrza kable mają około 2 lat cewka rok i nowe świece nie dawno kupione więc już po prostu nie wiem co może być
jeśli kable iskrzą to pewnie trzeba wymienić. Niestety teraz takie części robią. Ja mam osobiście kable Janmora ze 3 lata chyba, nikt ich nie poleca ale u mnie sprawują się oki i nic nie iskrzy, fakt że dałem za nie coś pod 300 zł jak dobrze pamiętam
I radzę dobrze ustawić zapłon inaczej zawsze będą problemy. A dodam że abk mało kto umie obsłużyć więc radze kogoś kumatego poszukać w tych sprawach - raz dwa i silnik będzie chodził jak zegarek.

sylwester1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 25 paź 2016, 14:05

Post autor: sylwester1234 » 29 gru 2016, 13:07

Koledzy jeszcze taki pytanie na benzynie chodzi audi jak trzeba nowe kable świece . A za to na lpg szarpie podczas jazdy przy wyższych obrotach np 3 ,tys lub powyżej chodzi normalnie ale na niższych jest problem tak do 2 ,tys obr gaz wyregulowany nowy reduktor tomasetto może to być wina wtrysków valtek bo mają już swój wiek ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 gru 2016, 19:46

sylwester1234 pisze:może to być wina wtrysków valtek bo mają już swój wiek ?
na 90% tak, a 10% to zła regulacja. O ile w ogóle można na vatekach mówić o dobrej regulacji ;-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 29 gru 2016, 20:41

Żadne kable zapłonowe nie "przetransportują" poprawnie tak dużej energii generowanej przez cewkę zapłonową w sytuacji źle ustawionego zapłonu.
Źle ustawiony zapłon to w domyśle zbyt duża odległość jaką iskra musi pokonać na drodze do masy.
Jak ta odległość będzie zbyt duża (złe ustawienie palca w kopułce) a iskra zawsze będzie szukała najbliższej drogi, która ją doprowadzi do masy, to nastąpi przebicie izolacji przewodu i "skok" iskry na masę silnika, a następnym razem może to być przebicie z kopułki na masę aparatu zapłonowego.
Jak droga "skoku w bok" będzie się dalej powiększała to w końcu spaleniu ulegnie moduł.
Zapłon ma być ustawiony tak, aby najkrótsza droga do masy występowała zawsze na świecy zapłonowej niezależnie od obrotów silnika.
Tak można by pisać i pisać a i tak nikt się do tego nie stosuje.
Potem pełno tematów o przebiciach, upalonych modułach itp.

Zapewne się narażę.
Największą wadą silnika ABK jest jego poprzedni właściciel a największym zagrożeniem dla ABK jest mechanik, który nie ma pojęcia o elektryce.

wylly781
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 16 sie 2013, 21:13

Post autor: wylly781 » 04 sty 2017, 17:48

Panowie mam pytanie, o którą dokładnie chodzi kostkę (przedłużacz) w pierwszym poście?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl