[B3/B4]Licznik
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ta zarówka na kablu to nie jest od abs-u tylko od air bag-u... przelutowałem te piny z tej zwalonej płyty na tą co miałem i juz jest prawie wszystko dobzre ale nie swieci mi sie jedna żarówka pod predkościomierzem i jedna pod wskaźnikiem od temperatury. druga sprawa nie swieci mi sie zegarek.na ostatnim zdjeciu tej instrukcji jak zamontowac obrotomierz jest zdjecie z 4 dziurami.trzeba wszytkie 4 połączyć czy tylko te dwie po lewej stronie bo ja połaczyłem tylko te dwie i nie swieci sie zegarek.połaczyłem te dwa odtwor nie drutem tylko wymontowałem z tamtej płyty taki element co był w tym miejscu w tamtej płycie co był orginalnie w nim obrotomierz.tylko ze w tamtej płycie wszytkie te 4 dziury były połaczone...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
no i sprawa rozwiązana <ok> jutro to przepne odwrotnie.a cobra nie wiesz z jakiego powodu nie swieci mi sie zarówka od wskaźnika temp i żarówka przy obrotomierzu od poczatkowych wartości prędkości?? wszytkie zarówki na płycie powinny być połączone w jedna całość i jak reszta swieci to te dwie tez powinny.wymieniłem na inne bo myslałem ze sa spalone ale tez nie swieca...
[80 b3] Problemy z zegarami .... HELP
Witajcie po waszych wypowiedziach widać że jesteście fachowcami ale juz któryś dzień siedzę i szukam pomocy przez wyszukiwarke ale nie moge sie doszukac.
Opisze więc dwa problemy tutaj:
1. Zegar - wskaźnik paliwa ...
Problem w nim taki, że nie wskazuje poziomu paliwa, bądź wskazuje go ale albo nie dokładnie albo próbuje sobie uregulować odpowiednie położenie wskazówki ( waha się, obniża i odwrotnie)
Moim zdaniem problem może być w dwóch miejscach :
- Problem z czujnikiem w baku
- Stabilizator napięcia jest wadliwy i to chyba bardziej prawdopodobnie choć jeszcze nic nie mierzyłem ...
[you] - Prosze o zdanie
2. Drugi problem tkwi w obrotomierzu
Ten mianowicie potrafi prawidłowo pokazywać obroty lecz od pewnego czasu albo zatrzymuje się na (pozycja wolnych obrotów) i nic go nie jest w stani ruszyć [ nawet modlitwy] hehe albo już wogóle nic nie pokazuje ....
Przyczyna według mnie wskazana to problem z paskiem od alternatora bądź sam alternator, ponieważ moje zdziwienie było gdy - krótka historia :
podjeżdzam na "Bliską" - Stacja paliw, konkretnie pod kompresor wychodze z samochodu zostawiając odpalony biore rurke od kompresora i podchodze do przedniej opon - mysle po co ma silnik chodzic i wskazuje osobie w samochodze by wyłączyła. Tak też się stało. Przyglądam sie rurca kompresora a ta jakaś wyłamana. Patrze na kompresor (przednia tablice) elektronicznie wlączony ale nie dmucha. Ciemno w koło pizga zastanawiam sie po co tu podjechałem. Patrze jeszcze na kompresor a tam z boki małym druczkiem na kartce przyklejone "przepraszamy awaria kompresora". E mowie trudno. Wchodze do mojej audi b3 kręce kluczykiem a ona milczy =| myśle sobie "bajer". Okazuje się że mam akumulator wyładowany na maksa. Swięce nie grzeją, rozrusznik nie chce nawet sprobować zatrybić. Szukałem pomocy na stacji paliw ale oni ani kabli nawet do kupienia nie maja ani liny. Oryginalnie żadnej pomocy nawet wśród klientów co korzystali ze stacji. Aż w końcu znajomy podskoczył i pociągnął mnie lina swoim golfem.
Wracając do tematu uważam że wina jest gdzieś przy alternatorze gdyż wskazuje to że brak mi ładowania akusia, podczas ruszania słychać pisk paska, a przecież obrotomierz jest z tym jakoś z sprzęgnięty. Mam racje ???
Może wystarczy naciągnąć pasek i bedzie grało. Tylko że sprawdzając go nie jest nie wiadomo jak luźny.
[you] jakie jest Twoje zdanie co do tego ..
Z góry dzięki koledzy ...
Opisze więc dwa problemy tutaj:
1. Zegar - wskaźnik paliwa ...
Problem w nim taki, że nie wskazuje poziomu paliwa, bądź wskazuje go ale albo nie dokładnie albo próbuje sobie uregulować odpowiednie położenie wskazówki ( waha się, obniża i odwrotnie)
Moim zdaniem problem może być w dwóch miejscach :
- Problem z czujnikiem w baku
- Stabilizator napięcia jest wadliwy i to chyba bardziej prawdopodobnie choć jeszcze nic nie mierzyłem ...
[you] - Prosze o zdanie
2. Drugi problem tkwi w obrotomierzu
Ten mianowicie potrafi prawidłowo pokazywać obroty lecz od pewnego czasu albo zatrzymuje się na (pozycja wolnych obrotów) i nic go nie jest w stani ruszyć [ nawet modlitwy] hehe albo już wogóle nic nie pokazuje ....
Przyczyna według mnie wskazana to problem z paskiem od alternatora bądź sam alternator, ponieważ moje zdziwienie było gdy - krótka historia :
podjeżdzam na "Bliską" - Stacja paliw, konkretnie pod kompresor wychodze z samochodu zostawiając odpalony biore rurke od kompresora i podchodze do przedniej opon - mysle po co ma silnik chodzic i wskazuje osobie w samochodze by wyłączyła. Tak też się stało. Przyglądam sie rurca kompresora a ta jakaś wyłamana. Patrze na kompresor (przednia tablice) elektronicznie wlączony ale nie dmucha. Ciemno w koło pizga zastanawiam sie po co tu podjechałem. Patrze jeszcze na kompresor a tam z boki małym druczkiem na kartce przyklejone "przepraszamy awaria kompresora". E mowie trudno. Wchodze do mojej audi b3 kręce kluczykiem a ona milczy =| myśle sobie "bajer". Okazuje się że mam akumulator wyładowany na maksa. Swięce nie grzeją, rozrusznik nie chce nawet sprobować zatrybić. Szukałem pomocy na stacji paliw ale oni ani kabli nawet do kupienia nie maja ani liny. Oryginalnie żadnej pomocy nawet wśród klientów co korzystali ze stacji. Aż w końcu znajomy podskoczył i pociągnął mnie lina swoim golfem.
Wracając do tematu uważam że wina jest gdzieś przy alternatorze gdyż wskazuje to że brak mi ładowania akusia, podczas ruszania słychać pisk paska, a przecież obrotomierz jest z tym jakoś z sprzęgnięty. Mam racje ???
Może wystarczy naciągnąć pasek i bedzie grało. Tylko że sprawdzając go nie jest nie wiadomo jak luźny.
[you] jakie jest Twoje zdanie co do tego ..
Z góry dzięki koledzy ...
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
dadid_, moje zdanie takie ,że stabilizator do wymiany to są grosze,chyba że podjedziesz to Ci dam :mrgreen:
Jak auto odpalisz to sprawdż sobie ładowanie akumulatora,prawdopodobnie szczotki Ci się kończą i warto od razu zmienić łożyska na alternatorku co by 2 razy nie kręcić :mrgreen:
Raczej nie wystarczy naciągnąć na bank trzeba usunąć usterkę,jazda na światłach i częste odpalanie autka + mróz dobija akumulator(sprawdź wodę w aku i może podłącz pod prostownik na całą nockę)
Jak auto odpalisz to sprawdż sobie ładowanie akumulatora,prawdopodobnie szczotki Ci się kończą i warto od razu zmienić łożyska na alternatorku co by 2 razy nie kręcić :mrgreen:
Raczej nie wystarczy naciągnąć na bank trzeba usunąć usterkę,jazda na światłach i częste odpalanie autka + mróz dobija akumulator(sprawdź wodę w aku i może podłącz pod prostownik na całą nockę)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy
witaj, jak na mój łeb, to gdybyś miał padnięty stabilizator to wskaźnik temperatury też by "wariował" a z tego co piszesz to chyba OK? nie wiem poprawcie mnie koledzy jesli się mylę ... ale stabilizator jest jeden na oba zegary ... a co do obrotomierza to nie mam pojecia nie rozgryzalem jeszcze takiego tematu :mrgreen: sam teraz wlasnie walcze z moim zegarem od temperatury- ani drgnie :shock:
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dokładnie po pierwsze to do sprawdzenia czy nie ma zimnych lutów w liczniku następnie prawie na bank do wymiany stabilizator no chyba że były zimne luty to powinno pomóc przynajmniej wskaźnikom. Z obrotomierzem to może faktycznie coś nie tak z alternatorem chociaż dokładnie na 100% nie mogę powiedzieć ale w tych silnikach sygnał obrotka brany był z alternatora chyba że się mylę. Sprawdź tez instalacje może coś nie łączy, szczególnie masy w komorze silnika i w samym liczniku.
Co do akumulatora to jakby szczotki się skończyły to świeciłaby się kontrolka ładowania. Moim zdaniem jest to wina paska (ślizga się przez co nie daje tyle prądu co trzeba, ale alternator trochę się kręci i nie zapala kontrolki). Co do wskaźnika paliwa może to być wina regulatora. Co do obrotka - jak nie działa spróbuj puknąć w zegary. U mnie w B3 było podobnie i pomagało, a nie miałem czasu do tego zajrzeć.
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
chips, z tą kontrolką to nie koniecznie tak jest zawsze,może żarówkę też ma spaloną.Wiele razy miałem akcję VW gdzie kończyły się szczotki auto gasło,amen w pacierzu.Powodem szybko kończących się szczotek był krzywy wirnik alternatora.Kontrolka ani razu się nie zaświecałą z powodu braku ładowania.Spalona nie była. :mrgreen: