Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4]Licznik

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 gru 2007, 21:47

ta zarówka na kablu to nie jest od abs-u tylko od air bag-u... przelutowałem te piny z tej zwalonej płyty na tą co miałem i juz jest prawie wszystko dobzre ale nie swieci mi sie jedna żarówka pod predkościomierzem i jedna pod wskaźnikiem od temperatury. druga sprawa nie swieci mi sie zegarek.na ostatnim zdjeciu tej instrukcji jak zamontowac obrotomierz jest zdjecie z 4 dziurami.trzeba wszytkie 4 połączyć czy tylko te dwie po lewej stronie bo ja połaczyłem tylko te dwie i nie swieci sie zegarek.połaczyłem te dwa odtwor nie drutem tylko wymontowałem z tamtej płyty taki element co był w tym miejscu w tamtej płycie co był orginalnie w nim obrotomierz.tylko ze w tamtej płycie wszytkie te 4 dziury były połaczone...

Viper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 10 cze 2007, 12:10
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Viper » 07 gru 2007, 17:21

Masz racje, air bag a nie abs. Pisałem to po kilku drinach i coś mi sie pomieszło :mrgreen: . Mój błąd.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 07 gru 2007, 19:03

ja też się pomyliłem z tym ABSem <piwo>

hudy, połączyłeś diodą? takim czarnym elementem
Obrazek ?
to zamontuj go odwrotnie <mikolaj>

bo dioda działa m.in. w ten sposób prze przepuszcza prąd w 1 kierunku, a w drugim kierunku przepływ blokuje... widocznie założyłeś odwrotnie <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 07 gru 2007, 19:33

no i sprawa rozwiązana <ok> jutro to przepne odwrotnie.a cobra nie wiesz z jakiego powodu nie swieci mi sie zarówka od wskaźnika temp i żarówka przy obrotomierzu od poczatkowych wartości prędkości?? wszytkie zarówki na płycie powinny być połączone w jedna całość i jak reszta swieci to te dwie tez powinny.wymieniłem na inne bo myslałem ze sa spalone ale tez nie swieca...

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 07 gru 2007, 21:25

może styki przybrudzone? Skoro nie świecą żarówki to musi prąd nie dochodzić...
sprawdź czy ścieżki przewodzą impulsy... sprawdź to np omomierzem...

albo podłącz samą płytę główną do wtyczek w samochodzie i spróbuj poruszać żarówkami

dadid_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2007, 14:26
Lokalizacja: Siem-ce

[80 b3] Problemy z zegarami .... HELP

Post autor: dadid_ » 28 gru 2007, 19:01

Witajcie po waszych wypowiedziach widać że jesteście fachowcami ale juz któryś dzień siedzę i szukam pomocy przez wyszukiwarke ale nie moge sie doszukac.

Opisze więc dwa problemy tutaj:
1. Zegar - wskaźnik paliwa ...
Problem w nim taki, że nie wskazuje poziomu paliwa, bądź wskazuje go ale albo nie dokładnie albo próbuje sobie uregulować odpowiednie położenie wskazówki ( waha się, obniża i odwrotnie)
Moim zdaniem problem może być w dwóch miejscach :
- Problem z czujnikiem w baku
- Stabilizator napięcia jest wadliwy i to chyba bardziej prawdopodobnie choć jeszcze nic nie mierzyłem ...
[you] - Prosze o zdanie

2. Drugi problem tkwi w obrotomierzu
Ten mianowicie potrafi prawidłowo pokazywać obroty lecz od pewnego czasu albo zatrzymuje się na (pozycja wolnych obrotów) i nic go nie jest w stani ruszyć [ nawet modlitwy] hehe albo już wogóle nic nie pokazuje ....
Przyczyna według mnie wskazana to problem z paskiem od alternatora bądź sam alternator, ponieważ moje zdziwienie było gdy - krótka historia :

podjeżdzam na "Bliską" - Stacja paliw, konkretnie pod kompresor wychodze z samochodu zostawiając odpalony biore rurke od kompresora i podchodze do przedniej opon - mysle po co ma silnik chodzic i wskazuje osobie w samochodze by wyłączyła. Tak też się stało. Przyglądam sie rurca kompresora a ta jakaś wyłamana. Patrze na kompresor (przednia tablice) elektronicznie wlączony ale nie dmucha. Ciemno w koło pizga zastanawiam sie po co tu podjechałem. Patrze jeszcze na kompresor a tam z boki małym druczkiem na kartce przyklejone "przepraszamy awaria kompresora". E mowie trudno. Wchodze do mojej audi b3 kręce kluczykiem a ona milczy =| myśle sobie "bajer". Okazuje się że mam akumulator wyładowany na maksa. Swięce nie grzeją, rozrusznik nie chce nawet sprobować zatrybić. Szukałem pomocy na stacji paliw ale oni ani kabli nawet do kupienia nie maja ani liny. Oryginalnie żadnej pomocy nawet wśród klientów co korzystali ze stacji. Aż w końcu znajomy podskoczył i pociągnął mnie lina swoim golfem.

Wracając do tematu uważam że wina jest gdzieś przy alternatorze gdyż wskazuje to że brak mi ładowania akusia, podczas ruszania słychać pisk paska, a przecież obrotomierz jest z tym jakoś z sprzęgnięty. Mam racje ???
Może wystarczy naciągnąć pasek i bedzie grało. Tylko że sprawdzając go nie jest nie wiadomo jak luźny.

[you] jakie jest Twoje zdanie co do tego ..

Z góry dzięki koledzy ...

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 28 gru 2007, 19:18

Powinienes bardziej sie postarac z ta szukajka sporo bylo w temacie wskaznikow...

ad.1 Jak na moj gust to stabilizator napiecia

ad.2 nawet nie wiadomo jaki masz silnik? Uzupelnij profil.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 28 gru 2007, 19:30

dadid_, moje zdanie takie ,że stabilizator do wymiany to są grosze,chyba że podjedziesz to Ci dam :mrgreen:
Jak auto odpalisz to sprawdż sobie ładowanie akumulatora,prawdopodobnie szczotki Ci się kończą i warto od razu zmienić łożyska na alternatorku co by 2 razy nie kręcić :mrgreen:
Raczej nie wystarczy naciągnąć na bank trzeba usunąć usterkę,jazda na światłach i częste odpalanie autka + mróz dobija akumulator(sprawdź wodę w aku i może podłącz pod prostownik na całą nockę)

audi_sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
Lokalizacja: Tychy

Post autor: audi_sport » 28 gru 2007, 19:35

witaj, jak na mój łeb, to gdybyś miał padnięty stabilizator to wskaźnik temperatury też by "wariował" a z tego co piszesz to chyba OK? nie wiem poprawcie mnie koledzy jesli się mylę ... ale stabilizator jest jeden na oba zegary ... a co do obrotomierza to nie mam pojecia nie rozgryzalem jeszcze takiego tematu :mrgreen: sam teraz wlasnie walcze z moim zegarem od temperatury- ani drgnie :shock:

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 28 gru 2007, 19:39

audi_sport, Stabiliza tor odpowiada za oba wskaźniki,może być uszkodzony stabilizator i będą wskazania różne na 2 zegarach.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 28 gru 2007, 19:57

Dokładnie po pierwsze to do sprawdzenia czy nie ma zimnych lutów w liczniku następnie prawie na bank do wymiany stabilizator no chyba że były zimne luty to powinno pomóc przynajmniej wskaźnikom. Z obrotomierzem to może faktycznie coś nie tak z alternatorem chociaż dokładnie na 100% nie mogę powiedzieć ale w tych silnikach sygnał obrotka brany był z alternatora chyba że się mylę. Sprawdź tez instalacje może coś nie łączy, szczególnie masy w komorze silnika i w samym liczniku.

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 28 gru 2007, 19:57

Co do akumulatora to jakby szczotki się skończyły to świeciłaby się kontrolka ładowania. Moim zdaniem jest to wina paska (ślizga się przez co nie daje tyle prądu co trzeba, ale alternator trochę się kręci i nie zapala kontrolki). Co do wskaźnika paliwa może to być wina regulatora. Co do obrotka - jak nie działa spróbuj puknąć w zegary. U mnie w B3 było podobnie i pomagało, a nie miałem czasu do tego zajrzeć.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 28 gru 2007, 20:06

chips, z tą kontrolką to nie koniecznie tak jest zawsze,może żarówkę też ma spaloną.Wiele razy miałem akcję VW gdzie kończyły się szczotki auto gasło,amen w pacierzu.Powodem szybko kończących się szczotek był krzywy wirnik alternatora.Kontrolka ani razu się nie zaświecałą z powodu braku ładowania.Spalona nie była. :mrgreen:

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 28 gru 2007, 20:12

Mimo wszystko najpierw sprawdziłbym pasek, kolega wspomniał, że mu piszczy.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 28 gru 2007, 20:21

Piszczy bo ma rozładowany akumulator.
1.Sprawdzić poziom naładowania akumulatora
2.Sprawdzić naciąg paska
Chips stawiam piwo jak będzie po Twojemu.
Ty stawiasz jak będzie po mojemu. <mikolaj>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl