Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABK] Modyfikacja - kompresor czy turbo ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 16 gru 2007, 10:28

Dred po kiego grzyba kielczysz sie na AKP o oftopach a sam takie walisz.... Temat jest chyba o czym innym nie ?? Po drugie odpowie ktos na pytanie czy ABK ma natrysk na denko tloka ??

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 16 gru 2007, 10:37

W silniku ABK występuje taka sama dysza natrysku oleju na denka jak w silniku ACE.

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 16 gru 2007, 10:39

czarekj pisze:W silniku ABK występuje taka sama dysza natrysku oleju na denka jak w silniku ACE.

Dzieki czarek <piona>

Awatar użytkownika
MorajB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 386
Rejestracja: 07 kwie 2007, 18:19

Post autor: MorajB4 » 16 gru 2007, 10:49

co do s2 http://allegro.pl/search.php?string=s2& ... egory=4031

Jest ich niewiele wiec i stan techniczny bedzie skąpy.

Jak wiadomo szybkim autem nie jeździ '' dziadek w niedziele do kościoła''

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 16 gru 2007, 20:02

Szczerze to mi się podoba ta z pękniętą głowicą. Ciekawe czy to tylko głowica. Jakbym nie miał swojej to jestem za opcją z pękniętą głowicą. Wydaje mi się, że była wadliwa od początku, wcześniej nikt jej mocno nie katował i dopiero teraz ktoś się dopadł i głowica nie wytrzymała. Jest szansa, że to dobry motor. W większości eski są już zajechane i zmęczone egzystencją na tej planecie. A ta mogła mieć wadę fabryczną. Uważam że jest obiecująca. To oczywiscie tylko hipoteza, nie ma to jak rozebrać silnik w drobny mak :mrgreen:

Awatar użytkownika
koko666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 275
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:21
Lokalizacja: Szczawnica

Post autor: koko666 » 26 gru 2007, 14:30

zawsze bylem zdania ze jak chcesz szybsze auto to zwyczajnie sobie takie kup... przy okazji bedziesz pewnie mial lepsze wyposazenie, hamulce itp.
zakladanie czegokolwiek do tego silnika wiaze sie z powaznymi kosztami, bo nie dosc ze same czesci to jeszcze trzeba zmienic mapy wtrysku...pomijam fakt ze pasowaloby odprezyc silnik jak nie chcesz jego smierci po 1000km, ale juz koledzy o tym pisali.
policz sobie: sprzedasz swojego, kupisz w zasadzie za te same pieniadze 2,8 AAH i bedziesz mial dosc. ja zrobilem dokladnie tak samo i jestem mega zadowolony. a jak masz za duzo pieniedzy to sprzedaj swojego i kup A4 2,8 V6...

vwcorjacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: vwcorjacek » 27 gru 2007, 20:55

Powiem tak...uturbione ABK nawet na 0.5 bara robi miazge z omkłego 2.8...te silniki to muły na autostrade a nie do sprintu.Mój dobry kolega ma 2.8 nie zatruty gazem w C3 Quattro i powiem szczerze strasznie lipnie te ponad 170 kucy wypadają...w porównaniu np. do mojego 2.0 8-)

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 27 gru 2007, 21:37

Jedno małe ale piszesz ze AAH ma sie nijak do twojego motoru ok.
2,0 16v + turbina na starcie z motoru 16v masz pare kucy do przodu 140 , a ABK tylko 8 zaworków i 115 ps wiec trzeba to troszke mocniej pokrecic. wiec porownac ze swoim silnikiem mozesz tylko blok silnika gora to całkiem co innego.

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 27 gru 2007, 22:55

labek pisze:Dred po kiego grzyba kielczysz sie na AKP o oftopach a sam takie walisz
odpowiadam na pytanie ale nie ważne
vwcorjacek pisze:Mój dobry kolega ma 2.8 nie zatruty gazem w C3 Quattro
Ciekawe po co robił przekładkę do C3 skoro zamiast tego mógł mieć MC 2.2 T 10 V i to jeździ lepiej a podkęcić łatwo można

co do robienia kompresora czy turbo z ABK to jest naprawdę trochę pracy ale
byłoby to jedno z pionierskich poczynań co ma swoje wady i zalety
wady jak coś kichnie to szukasz po omacku tak jak robiłeś
plusy napewno lepiej by to jeździło jak AAH a jak masz ACE to jeszce lepiej bo 4 zawory na cylinder to spora różnica w porównaniu do 2

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 28 gru 2007, 20:16

Swoją drogą uturbione ACE juz widziałem , była nawet na allegro do sprzedania za smieszne pieniądze koles się z nią bujał, koników miała coś ok 180 wiec nie dziwne ze AAH jest do tyłu (masa silnika V6 a R4 jest różnica)

vwcorjacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: vwcorjacek » 28 gru 2007, 21:30

Jedno małe ale piszesz ze AAH ma sie nijak do twojego motoru ok.
2,0 16v + turbina na starcie z motoru 16v masz pare kucy do przodu 140 , a ABK tylko 8 zaworków i 115 ps wiec trzeba to troszke mocniej pokrecic. wiec porownac ze swoim silnikiem mozesz tylko blok silnika gora to całkiem co innego
Powiem Ci że głowica nie zrobi tu wielkiej różnicy przy doładowaniu.
Jest możliwe zrobić z doładowanego 8v grubo ponad 250 bezpiecznych koników na seryjnych (!) gratach które oferuje VAG. Takie puzzle... ;-)

U mnie narazie jest 0.4 bara, i zamiata 2.8 24v... Powiem więcej- 2.8 30v w A4 Q nie stanowi problemu...

Mój dobry kolega ma 2.8 nie zatruty gazem w C3 Quattro
Przepraszam mowa tu o C4 Quattro-pomyliłem się


a jak masz ACE to jeszce lepiej bo 4 zawory na cylinder
Mam 9A ponieważ to VW Corrado

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 28 gru 2007, 22:00

powiem tak głowica niby nie robi różnicy ale 1b/2b robią 200/190 ps przy 10v a 3b aby robi 220/230 ps a perwsza rzecz jaką się różnią to dodatkowe 10v fakt doładowanie jest niewiele większe bo w KG/1B/2B jest 0.8 a w 3B/ABY 0.9 bara tuurbinki są albo takie same albo nawet mniejsze w tych 20V bo tam jest K 24 w 10v albo K 24 albo K26 róznie bywało
więc prosze nie mów, że sama głowica nic nie zrobi czy też nie zrobi wielkiej różnicy
przede wszystkim różnice zauważysz w mniejszym spalaniu
tak jak było u mnie w porównaniu do 10 V to auto paliło mi mniej o jakieś 2 do 3 litrów.

vwcorjacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: vwcorjacek » 29 gru 2007, 09:16

Nigdzie nie napisałem ze nie robi żadnej róznicy.Napsałem ze nie robi WIELKIEJ różnicy...czytajmy ze zrozumieniem...
Nawet z twojego posta ta róznica wynosi około 10% pomiędzy 10v/20v...

Powyższa róznica nie wynika tylko i wyłącznie z ilości zaworów.

PS
spalania nie brałem pod uwage.

obydwie turbawki napompują ci o wiele więcej niż 0.8-0.9...także nie chodzi w nich o wielkość ;-)

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 29 gru 2007, 10:06

ja także nei napisałem że Ty napisałeś , że żadnej różnicy 8-)

co do turbawek to jest znaczenie jakiej jest wielkości:
po pierwsze jeśli jedna jest większa od drugiej to zupełnie inna jest jej harakterystyka ,od późneijszych obr się wkręca i dłużej i wyżej trzyma doładowanie.Przebieg krzywych momentu i mocy bedzie zupełnie inny. a co do pompowania to wiadomo ,że K 24 się już kończy przy 1.5 bara a K26 jeszcze pójdzie do 1.8 tylko przy takim doładowaniu już bym zmieniał na jakąś hybrydę może garetta lub na K 24 7200
po za tym biorąc pod uwagę 10V i 20V to
10v masz 165 MC 182 KG i to jest mniej więcej średnią z tych motorów i jak wcześniej pisałem jest 190 2B i 200 1B
w 20V jest 3B 220 ABY/AAN 230 oraz ADU 315 więc średnią można by przyjąć na jakieś 270
czyli niecałe 100 kucy więcej od średniej z 10V więc to nie daje około 10% tylko około 50%.
Oczywiście zgodze się z Tobą ,że to nie jest osiągnięte tylko zaworami , ale w 10V różnica w mocach też jest i jest ona spowodowana osprzętem tak jak w 20V
tak na dobrą sprawę nie jest łatwo porównać czy turbo w 8/10V będzie miało taki sam przyrost jak w 16/20V trzeba by było skonstruować 8/10V i bliźniaczy 16/20V z dokładnie takim samym programem osprzętem ect żeby wtedy móc poruwnywać różnice w głowicy.

pozdro

vwcorjacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: vwcorjacek » 29 gru 2007, 10:32

peace - bo robi sie mega offtop :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl