[b4 2.0 ABK] Modyfikacja - kompresor czy turbo ?
co do s2 http://allegro.pl/search.php?string=s2& ... egory=4031
Jest ich niewiele wiec i stan techniczny bedzie skąpy.
Jak wiadomo szybkim autem nie jeździ '' dziadek w niedziele do kościoła''
Jest ich niewiele wiec i stan techniczny bedzie skąpy.
Jak wiadomo szybkim autem nie jeździ '' dziadek w niedziele do kościoła''
Szczerze to mi się podoba ta z pękniętą głowicą. Ciekawe czy to tylko głowica. Jakbym nie miał swojej to jestem za opcją z pękniętą głowicą. Wydaje mi się, że była wadliwa od początku, wcześniej nikt jej mocno nie katował i dopiero teraz ktoś się dopadł i głowica nie wytrzymała. Jest szansa, że to dobry motor. W większości eski są już zajechane i zmęczone egzystencją na tej planecie. A ta mogła mieć wadę fabryczną. Uważam że jest obiecująca. To oczywiscie tylko hipoteza, nie ma to jak rozebrać silnik w drobny mak :mrgreen:
zawsze bylem zdania ze jak chcesz szybsze auto to zwyczajnie sobie takie kup... przy okazji bedziesz pewnie mial lepsze wyposazenie, hamulce itp.
zakladanie czegokolwiek do tego silnika wiaze sie z powaznymi kosztami, bo nie dosc ze same czesci to jeszcze trzeba zmienic mapy wtrysku...pomijam fakt ze pasowaloby odprezyc silnik jak nie chcesz jego smierci po 1000km, ale juz koledzy o tym pisali.
policz sobie: sprzedasz swojego, kupisz w zasadzie za te same pieniadze 2,8 AAH i bedziesz mial dosc. ja zrobilem dokladnie tak samo i jestem mega zadowolony. a jak masz za duzo pieniedzy to sprzedaj swojego i kup A4 2,8 V6...
zakladanie czegokolwiek do tego silnika wiaze sie z powaznymi kosztami, bo nie dosc ze same czesci to jeszcze trzeba zmienic mapy wtrysku...pomijam fakt ze pasowaloby odprezyc silnik jak nie chcesz jego smierci po 1000km, ale juz koledzy o tym pisali.
policz sobie: sprzedasz swojego, kupisz w zasadzie za te same pieniadze 2,8 AAH i bedziesz mial dosc. ja zrobilem dokladnie tak samo i jestem mega zadowolony. a jak masz za duzo pieniedzy to sprzedaj swojego i kup A4 2,8 V6...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 94
- Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
- Lokalizacja: dolny śląsk
odpowiadam na pytanie ale nie ważnelabek pisze:Dred po kiego grzyba kielczysz sie na AKP o oftopach a sam takie walisz
Ciekawe po co robił przekładkę do C3 skoro zamiast tego mógł mieć MC 2.2 T 10 V i to jeździ lepiej a podkęcić łatwo możnavwcorjacek pisze:Mój dobry kolega ma 2.8 nie zatruty gazem w C3 Quattro
co do robienia kompresora czy turbo z ABK to jest naprawdę trochę pracy ale
byłoby to jedno z pionierskich poczynań co ma swoje wady i zalety
wady jak coś kichnie to szukasz po omacku tak jak robiłeś
plusy napewno lepiej by to jeździło jak AAH a jak masz ACE to jeszce lepiej bo 4 zawory na cylinder to spora różnica w porównaniu do 2
-
- Forum Audi 80
- Posty: 94
- Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
- Lokalizacja: dolny śląsk
Powiem Ci że głowica nie zrobi tu wielkiej różnicy przy doładowaniu.Jedno małe ale piszesz ze AAH ma sie nijak do twojego motoru ok.
2,0 16v + turbina na starcie z motoru 16v masz pare kucy do przodu 140 , a ABK tylko 8 zaworków i 115 ps wiec trzeba to troszke mocniej pokrecic. wiec porownac ze swoim silnikiem mozesz tylko blok silnika gora to całkiem co innego
Jest możliwe zrobić z doładowanego 8v grubo ponad 250 bezpiecznych koników na seryjnych (!) gratach które oferuje VAG. Takie puzzle...
U mnie narazie jest 0.4 bara, i zamiata 2.8 24v... Powiem więcej- 2.8 30v w A4 Q nie stanowi problemu...
Przepraszam mowa tu o C4 Quattro-pomyliłem sięMój dobry kolega ma 2.8 nie zatruty gazem w C3 Quattro
Mam 9A ponieważ to VW Corradoa jak masz ACE to jeszce lepiej bo 4 zawory na cylinder
powiem tak głowica niby nie robi różnicy ale 1b/2b robią 200/190 ps przy 10v a 3b aby robi 220/230 ps a perwsza rzecz jaką się różnią to dodatkowe 10v fakt doładowanie jest niewiele większe bo w KG/1B/2B jest 0.8 a w 3B/ABY 0.9 bara tuurbinki są albo takie same albo nawet mniejsze w tych 20V bo tam jest K 24 w 10v albo K 24 albo K26 róznie bywało
więc prosze nie mów, że sama głowica nic nie zrobi czy też nie zrobi wielkiej różnicy
przede wszystkim różnice zauważysz w mniejszym spalaniu
tak jak było u mnie w porównaniu do 10 V to auto paliło mi mniej o jakieś 2 do 3 litrów.
więc prosze nie mów, że sama głowica nic nie zrobi czy też nie zrobi wielkiej różnicy
przede wszystkim różnice zauważysz w mniejszym spalaniu
tak jak było u mnie w porównaniu do 10 V to auto paliło mi mniej o jakieś 2 do 3 litrów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 94
- Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
- Lokalizacja: dolny śląsk
Nigdzie nie napisałem ze nie robi żadnej róznicy.Napsałem ze nie robi WIELKIEJ różnicy...czytajmy ze zrozumieniem...
Nawet z twojego posta ta róznica wynosi około 10% pomiędzy 10v/20v...
Powyższa róznica nie wynika tylko i wyłącznie z ilości zaworów.
PS
spalania nie brałem pod uwage.
obydwie turbawki napompują ci o wiele więcej niż 0.8-0.9...także nie chodzi w nich o wielkość
Nawet z twojego posta ta róznica wynosi około 10% pomiędzy 10v/20v...
Powyższa róznica nie wynika tylko i wyłącznie z ilości zaworów.
PS
spalania nie brałem pod uwage.
obydwie turbawki napompują ci o wiele więcej niż 0.8-0.9...także nie chodzi w nich o wielkość
ja także nei napisałem że Ty napisałeś , że żadnej różnicy 8-)
co do turbawek to jest znaczenie jakiej jest wielkości:
po pierwsze jeśli jedna jest większa od drugiej to zupełnie inna jest jej harakterystyka ,od późneijszych obr się wkręca i dłużej i wyżej trzyma doładowanie.Przebieg krzywych momentu i mocy bedzie zupełnie inny. a co do pompowania to wiadomo ,że K 24 się już kończy przy 1.5 bara a K26 jeszcze pójdzie do 1.8 tylko przy takim doładowaniu już bym zmieniał na jakąś hybrydę może garetta lub na K 24 7200
po za tym biorąc pod uwagę 10V i 20V to
10v masz 165 MC 182 KG i to jest mniej więcej średnią z tych motorów i jak wcześniej pisałem jest 190 2B i 200 1B
w 20V jest 3B 220 ABY/AAN 230 oraz ADU 315 więc średnią można by przyjąć na jakieś 270
czyli niecałe 100 kucy więcej od średniej z 10V więc to nie daje około 10% tylko około 50%.
Oczywiście zgodze się z Tobą ,że to nie jest osiągnięte tylko zaworami , ale w 10V różnica w mocach też jest i jest ona spowodowana osprzętem tak jak w 20V
tak na dobrą sprawę nie jest łatwo porównać czy turbo w 8/10V będzie miało taki sam przyrost jak w 16/20V trzeba by było skonstruować 8/10V i bliźniaczy 16/20V z dokładnie takim samym programem osprzętem ect żeby wtedy móc poruwnywać różnice w głowicy.
pozdro
co do turbawek to jest znaczenie jakiej jest wielkości:
po pierwsze jeśli jedna jest większa od drugiej to zupełnie inna jest jej harakterystyka ,od późneijszych obr się wkręca i dłużej i wyżej trzyma doładowanie.Przebieg krzywych momentu i mocy bedzie zupełnie inny. a co do pompowania to wiadomo ,że K 24 się już kończy przy 1.5 bara a K26 jeszcze pójdzie do 1.8 tylko przy takim doładowaniu już bym zmieniał na jakąś hybrydę może garetta lub na K 24 7200
po za tym biorąc pod uwagę 10V i 20V to
10v masz 165 MC 182 KG i to jest mniej więcej średnią z tych motorów i jak wcześniej pisałem jest 190 2B i 200 1B
w 20V jest 3B 220 ABY/AAN 230 oraz ADU 315 więc średnią można by przyjąć na jakieś 270
czyli niecałe 100 kucy więcej od średniej z 10V więc to nie daje około 10% tylko około 50%.
Oczywiście zgodze się z Tobą ,że to nie jest osiągnięte tylko zaworami , ale w 10V różnica w mocach też jest i jest ona spowodowana osprzętem tak jak w 20V
tak na dobrą sprawę nie jest łatwo porównać czy turbo w 8/10V będzie miało taki sam przyrost jak w 16/20V trzeba by było skonstruować 8/10V i bliźniaczy 16/20V z dokładnie takim samym programem osprzętem ect żeby wtedy móc poruwnywać różnice w głowicy.
pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 94
- Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
- Lokalizacja: dolny śląsk