Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 | 1.9 TDI] Kiepskie paliwo / temperatura paliwa

ODPOWIEDZ
TheDoman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 27 lut 2016, 22:48

[B4 | 1.9 TDI] Kiepskie paliwo / temperatura paliwa

Post autor: TheDoman » 01 sty 2017, 23:17

Cześć Wszystkim!

Tak mnie wzięło na teoretyzowanie ;-) Więc proszę przyjąć założenia i na nich bazować - sensu to mieć nie musi :-)

Założenie: Diesel (np. B4 1.9 TDI), pełen bak kiepskiego paliwa, temperatura -20C.
Co to jest kiepskie paliwo? Już tłumaczę... EKOdiesel lub tzw. paliwo "letnie" (czyli szajs o temp. mętnienia -10C, który już przy -5C może robić problemy).

Cel: Bezproblemowe odpalenie silnika. Zakładamy że świece grzeją, filtr paliwa jest w 50% zapchany, pompa działa, rozrusznik jakoś kręci. Pomijamy rozwiązania typu WEBASTO (podgrzewające płyn chłodniczy) oraz podgrzewacze stałe elektryczne (podłączamy samochód pod gniazdko i grzeje płyn chłodniczy lub blok silnika itd. itp.).

Głównym problemem będzie glut wytrącający się z paliwa i zapychający filtr oraz przewody paliwowe. Rozwiązaniem jest podgrzanie krytycznych miejsc przed rozruchem. No właśnie których?
Załóżmy że podgrzeję filtr paliwa i nastawnik/pompę wtryskową do ok +10C, czy to wystarczy? Pompa paliwa będzie działać (ta w baku)? Co z glutami w przewodach?

Zapraszam do dyskusji :-)

Przy okazji, Szczęśliwego Nowego Roku! :-)

Pozdrawiam, Doman.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 sty 2017, 23:44

TheDoman pisze:problemem będzie glut wytrącający się z paliwa i zapychający filtr oraz przewody paliwowe. Rozwiązaniem jest podgrzanie krytycznych miejsc przed rozruchem. No właśnie których?
Filtr paliwa to zawsze pierwsze miejsce w ktorym wytrącająca się parafina uniemożliwia przepływ paliwa ,w przewodach jak i w samej pompie wtryskowej paliwo praktycznie nigdy się nie blokuje ,sprawdzone na własnych doświadczeniach dawno temu ;-)
TheDoman pisze: Pompa paliwa będzie działać (ta w baku)
Nie ma takiej w naszych tdi .Więc wystarczy się skupic na podgrzaniu paliwa w samym filtrze ,a to można zrobić za mniej niż 50 zł zakupujac filtr paliwa z elektrycznym podgrzewaczem np.z opla albo renówki ,który w zdecydowanej większości przypadków w zupełnosci wystarczy żeby odpalic i jechać autem na letnim paliwie...oczywiscie przy większych mrozach nie ma gwarancji że czop parafinowy nie zrobi się w smoku zbiornika paliwa ,bo tam też jest sitko z tworzywa tylko o dość duzych bo ok 1 mm oczkach.A najlepiej jak chcemy spać spokojnie pobrać sobie próbke paliwa i przetestować jak wygląda po godzinie przebywania w ok.-20 w zamrażalniku

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 01 sty 2017, 23:48

lepiej wlac dodatku do paliwa bo co nam z podgrzewaczy jak z oleju napedowego wytraci sie parafina i zamarnie nam w przewodach z baku np i jedynie pomoze ogrzewany garaz

TheDoman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 27 lut 2016, 22:48

Post autor: TheDoman » 01 sty 2017, 23:52

Ok. No to kolejne pytanie, czy podgrzewać tylko przy/do rozruchu, czy też do osiągnięcia przez paliwo w filtrze np. 30C?

Tak samo, zakładając że MAM pompę paliwa w baku, to glut zrobi się na sitku... podgrzewane sitko byłoby rozwiązaniem?

[ Dodano: 2017-01-01, 23:52 ]
szczepanek1313 pisze:lepiej wlac dodatku do paliwa bo co nam z podgrzewaczy jak z oleju napedowego wytraci sie parafina i zamarnie nam w przewodach z baku np i jedynie pomoze ogrzewany garaz
Dodatek do paliwa (depresor) obniża temp. mętnienia, ale nie temp. "zapchania filtra" i nic nie poradzi na -20C. Swoją drogą paliwa przejściowe czy też zwykłe zimowe u nas to czesto gęsto paliwo letnie+dodatek... :-(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 sty 2017, 08:29

TheDoman pisze:No to kolejne pytanie, czy podgrzewać tylko przy/do rozruchu, czy też do osiągnięcia przez paliwo w filtrze np. 30C?
Filtr o którym pisałem ma wbudowany termostat ,wiec nie masz możliwości ingerencji w temperaturę do jakiej grzeje ...w fabryce już o tym pomyśleli do jakiej temp.powinien grzać , a jak ktoś chce koniecznie wiedzieć to grzeje do ok.25-30 stopni ;-)
szczepanek1313 pisze:lepiej wlac dodatku do paliwa bo co nam z podgrzewaczy jak z oleju napedowego wytraci sie parafina i zamarnie nam w przewodach
Jeśli chodzi o "depresator " to najlepszym i najekonomicznieszym jest benzyna ,w proporcji max 5 % .ALe żaden "depresator " nie pomoże jak dolewamy go w mróz i jak już wytrąci się to co się wytrąca ,a tak dzieje się w 99% przypadków .Co do przewodów paliwowych to zapewniam że nic się w nich nie wytrąca i nie zamarza ,no chyba że woda ;-) Opisałem najlepsze i tanie rozwiązanie ,filtr paliwa z podgrzewaczem rozwiązuje problem ,kto chce skorzysta ;-) Widomo że jak ktoś ma nigdy nie czyszczony zbiornik ,to kupa syfu jest w zbiorniku i przy duzym mrozie moze mu "złapać " ten "glut " i zatkać sitko w smoku ,wtedy żadne filtry i depresatory nie pomogą. Na temat tego typu filtra zpodgzrewaczem jest osobny temat gdzieś tu na forum ,więc wystarczy poszukać i wszystko co i jak jest tam opisane

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 sty 2017, 10:50

MUNIOR pisze:Na temat tego typu filtra zpodgzrewaczem jest osobny temat gdzieś tu na forum ,więc wystarczy poszukać i wszystko co i jak jest tam opisane
Całkowita zmiana filtra paliwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl