Cześć Wszystkim!
Tak mnie wzięło na teoretyzowanie Więc proszę przyjąć założenia i na nich bazować - sensu to mieć nie musi
Założenie: Diesel (np. B4 1.9 TDI), pełen bak kiepskiego paliwa, temperatura -20C.
Co to jest kiepskie paliwo? Już tłumaczę... EKOdiesel lub tzw. paliwo "letnie" (czyli szajs o temp. mętnienia -10C, który już przy -5C może robić problemy).
Cel: Bezproblemowe odpalenie silnika. Zakładamy że świece grzeją, filtr paliwa jest w 50% zapchany, pompa działa, rozrusznik jakoś kręci. Pomijamy rozwiązania typu WEBASTO (podgrzewające płyn chłodniczy) oraz podgrzewacze stałe elektryczne (podłączamy samochód pod gniazdko i grzeje płyn chłodniczy lub blok silnika itd. itp.).
Głównym problemem będzie glut wytrącający się z paliwa i zapychający filtr oraz przewody paliwowe. Rozwiązaniem jest podgrzanie krytycznych miejsc przed rozruchem. No właśnie których?
Załóżmy że podgrzeję filtr paliwa i nastawnik/pompę wtryskową do ok +10C, czy to wystarczy? Pompa paliwa będzie działać (ta w baku)? Co z glutami w przewodach?
Zapraszam do dyskusji
Przy okazji, Szczęśliwego Nowego Roku!
Pozdrawiam, Doman.
[B4 | 1.9 TDI] Kiepskie paliwo / temperatura paliwa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Filtr paliwa to zawsze pierwsze miejsce w ktorym wytrącająca się parafina uniemożliwia przepływ paliwa ,w przewodach jak i w samej pompie wtryskowej paliwo praktycznie nigdy się nie blokuje ,sprawdzone na własnych doświadczeniach dawno temuTheDoman pisze:problemem będzie glut wytrącający się z paliwa i zapychający filtr oraz przewody paliwowe. Rozwiązaniem jest podgrzanie krytycznych miejsc przed rozruchem. No właśnie których?
Nie ma takiej w naszych tdi .Więc wystarczy się skupic na podgrzaniu paliwa w samym filtrze ,a to można zrobić za mniej niż 50 zł zakupujac filtr paliwa z elektrycznym podgrzewaczem np.z opla albo renówki ,który w zdecydowanej większości przypadków w zupełnosci wystarczy żeby odpalic i jechać autem na letnim paliwie...oczywiscie przy większych mrozach nie ma gwarancji że czop parafinowy nie zrobi się w smoku zbiornika paliwa ,bo tam też jest sitko z tworzywa tylko o dość duzych bo ok 1 mm oczkach.A najlepiej jak chcemy spać spokojnie pobrać sobie próbke paliwa i przetestować jak wygląda po godzinie przebywania w ok.-20 w zamrażalnikuTheDoman pisze: Pompa paliwa będzie działać (ta w baku)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
Ok. No to kolejne pytanie, czy podgrzewać tylko przy/do rozruchu, czy też do osiągnięcia przez paliwo w filtrze np. 30C?
Tak samo, zakładając że MAM pompę paliwa w baku, to glut zrobi się na sitku... podgrzewane sitko byłoby rozwiązaniem?
[ Dodano: 2017-01-01, 23:52 ]
Tak samo, zakładając że MAM pompę paliwa w baku, to glut zrobi się na sitku... podgrzewane sitko byłoby rozwiązaniem?
[ Dodano: 2017-01-01, 23:52 ]
Dodatek do paliwa (depresor) obniża temp. mętnienia, ale nie temp. "zapchania filtra" i nic nie poradzi na -20C. Swoją drogą paliwa przejściowe czy też zwykłe zimowe u nas to czesto gęsto paliwo letnie+dodatek...szczepanek1313 pisze:lepiej wlac dodatku do paliwa bo co nam z podgrzewaczy jak z oleju napedowego wytraci sie parafina i zamarnie nam w przewodach z baku np i jedynie pomoze ogrzewany garaz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Filtr o którym pisałem ma wbudowany termostat ,wiec nie masz możliwości ingerencji w temperaturę do jakiej grzeje ...w fabryce już o tym pomyśleli do jakiej temp.powinien grzać , a jak ktoś chce koniecznie wiedzieć to grzeje do ok.25-30 stopniTheDoman pisze:No to kolejne pytanie, czy podgrzewać tylko przy/do rozruchu, czy też do osiągnięcia przez paliwo w filtrze np. 30C?
Jeśli chodzi o "depresator " to najlepszym i najekonomicznieszym jest benzyna ,w proporcji max 5 % .ALe żaden "depresator " nie pomoże jak dolewamy go w mróz i jak już wytrąci się to co się wytrąca ,a tak dzieje się w 99% przypadków .Co do przewodów paliwowych to zapewniam że nic się w nich nie wytrąca i nie zamarza ,no chyba że woda Opisałem najlepsze i tanie rozwiązanie ,filtr paliwa z podgrzewaczem rozwiązuje problem ,kto chce skorzysta Widomo że jak ktoś ma nigdy nie czyszczony zbiornik ,to kupa syfu jest w zbiorniku i przy duzym mrozie moze mu "złapać " ten "glut " i zatkać sitko w smoku ,wtedy żadne filtry i depresatory nie pomogą. Na temat tego typu filtra zpodgzrewaczem jest osobny temat gdzieś tu na forum ,więc wystarczy poszukać i wszystko co i jak jest tam opisaneszczepanek1313 pisze:lepiej wlac dodatku do paliwa bo co nam z podgrzewaczy jak z oleju napedowego wytraci sie parafina i zamarnie nam w przewodach
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Całkowita zmiana filtra paliwa.MUNIOR pisze:Na temat tego typu filtra zpodgzrewaczem jest osobny temat gdzieś tu na forum ,więc wystarczy poszukać i wszystko co i jak jest tam opisane