[B4 1.9 1Z] Szarpanie, gaśniecie i migające kontrolki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 02 lis 2015, 22:47
- Lokalizacja: Poznań
[B4 1,9 1Z] Pojedyncze szarpnięcie podczas przyspieszania
Od samego początku jak kupiłem moją 80tke pojawia się dziwny objaw POJEDYNCZEGO szarpnięcia podczas wstawienia mocniejszego "buta". W momencie szarpnięcia pojawia się z wydechu konkretne czarne "pierdnięcie".
Jakieś pomysły co to może być?
Dodam że nie pojawia się to zawsze, a podczas normalnej jazdy objaw nie występuje.
Jakieś pomysły co to może być?
Dodam że nie pojawia się to zawsze, a podczas normalnej jazdy objaw nie występuje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Objawy bardzo charakterystyczne i opisywane wielokrotnie .Nic innego takich nie powoduje .Winny wtrysk sterujący .Odłącz wtyczkę od niego ,to się przekonasz że już nie szarpnieRzemieślnik pisze:Od samego początku jak kupiłem moją 80tke pojawia się dziwny objaw POJEDYNCZEGO szarpnięcia podczas wstawienia mocniejszego "buta". W momencie szarpnięcia pojawia się z wydechu konkretne czarne "pierdnięcie".
Jakieś pomysły co to może być?
[B4 1.9 1Z] Szarpanie, gaśniecie i migające kontrolki.
Witam
Mam dość nietypowy problem ponieważ będąc w trasie nagle stała się dziwna rzecz. 700km przejechałem bez problemu, była moc i samochód normalnie jechał aż nagle wskazówka obrotomierza zaczęła wariować, opadać do zera, samochód jakby miał odcięcie i nagły spadek mocy. Na luzie i zgaszonym silniku udało mi się wtoczyć na przydrożny parking gdzie próbowałem odpalić audi lecz cały czas wskazówka obrotomierza szalała, silnikiem rzucało, gaz czasami się zawieszał na wyższych obrotach, jeśli po kilku sekundach tych anomalii nie zgasł to zdążyły się zapalić kontrolki od oleju, paliwa oraz migała kontrolka świec. po godzinnej walce i próbie na chłodniejszym silniku nadal nic się nie poprawiło. samochód wrócił 200km na lawecie. Następnego dnia juz w domu po odpaleniu silnikiem kilka razy lekko rzuciło, wskazówka obrotomierza spadła do zera ale zaraz wracała na swoje miejsce i potem chodził przez pół godziny bez zarzutu. Macie jakiś pomysł co się mogło stać? Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z Pierburg 94r.
Mam dość nietypowy problem ponieważ będąc w trasie nagle stała się dziwna rzecz. 700km przejechałem bez problemu, była moc i samochód normalnie jechał aż nagle wskazówka obrotomierza zaczęła wariować, opadać do zera, samochód jakby miał odcięcie i nagły spadek mocy. Na luzie i zgaszonym silniku udało mi się wtoczyć na przydrożny parking gdzie próbowałem odpalić audi lecz cały czas wskazówka obrotomierza szalała, silnikiem rzucało, gaz czasami się zawieszał na wyższych obrotach, jeśli po kilku sekundach tych anomalii nie zgasł to zdążyły się zapalić kontrolki od oleju, paliwa oraz migała kontrolka świec. po godzinnej walce i próbie na chłodniejszym silniku nadal nic się nie poprawiło. samochód wrócił 200km na lawecie. Następnego dnia juz w domu po odpaleniu silnikiem kilka razy lekko rzuciło, wskazówka obrotomierza spadła do zera ale zaraz wracała na swoje miejsce i potem chodził przez pół godziny bez zarzutu. Macie jakiś pomysł co się mogło stać? Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z Pierburg 94r.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Fakt ...objaw bardzo nietypowy .Mnie to ewidentnie zalatuje brakiem styku ,albo zasilania ...kostka stacyjki ,akumulator...ewentualnie sterownik ECU ...zaczał bym od przewodów przy AKU ,a puzniej stacyjka ....Wtyka ecu i samo ecu,bardzo mało prawdopodobne ,bo tam nigdy nic się nie dzieje w 80 tkach
Ostatnio zmieniony 04 sty 2017, 23:05 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
No właśnie dziwne zachowanie, pierwszy raz mi się coś takiego przytrafiło. Szukałem na forum ale nie znalazłem mojego problemu
[ Dodano: 2017-01-04, 23:07 ]
Akumulator mam nowy i klemy dokrecone są dobrze. Dodatkowo dodam że gdy jechałem to zaczął sypać duży śnieg z deszczem, więc było mokro i wtedy to zaczęło się dziać. Sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie są całe i jest u nich sucho
[ Dodano: 2017-01-04, 23:07 ]
Akumulator mam nowy i klemy dokrecone są dobrze. Dodatkowo dodam że gdy jechałem to zaczął sypać duży śnieg z deszczem, więc było mokro i wtedy to zaczęło się dziać. Sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie są całe i jest u nich sucho
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Podepnij pod vaga...bład w rodzaju "end off out put " internal module error" bedzie świadczył o zakłuceniach w pracy ECU spowodowanych spadkiem napięcia...stacyjka potrafi być złosliwa i nie ma się co sugerować tym że inne rzeczy działają dobrzeziś było okej, samochód odpaliłem i na podwórku chodził sobie i nic. często jeżdżę w trasy i nie chciałbym żeby to się powtórzyło. Akumulator i stacyjke bym wykluczył bo podczas tego zdarzenia światła radio itp wszystko działało bez problemu a silnik zaczął wariowac.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Nie mam osłony pod silnikiem. Dzisiaj odpaliłem i chodził sobie normalnie, potem podpiąłem VAGa i wykazało mi trzy błędy: 00000, 00539, 00513.
Ten jeden od czujnika temperatury mam juz dosyć długo i nie wpływa na pracę samochodu. Ten drugi błąd, czujnik wału mnie zaniepokoił i oglądając kable prawdopodobnie znalazłem usterkę, pod osłoną przegryziony kabel. trzeci błąd nie wiem od czego jest.
Wiec prawdopodobnie znalazłem moją usterkę, podczas wilgoci musiało coś nie stykać albo robić zwarcie i stały się takie cyrki. naprawię to i powinno być okej.
Ten jeden od czujnika temperatury mam juz dosyć długo i nie wpływa na pracę samochodu. Ten drugi błąd, czujnik wału mnie zaniepokoił i oglądając kable prawdopodobnie znalazłem usterkę, pod osłoną przegryziony kabel. trzeci błąd nie wiem od czego jest.
Wiec prawdopodobnie znalazłem moją usterkę, podczas wilgoci musiało coś nie stykać albo robić zwarcie i stały się takie cyrki. naprawię to i powinno być okej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Na pracę moze nie ,choć często przy uszkodzonym czujniku temp paliwa są lekko podwyższone obroty i ma to oczywiscie wpływ na spalanie ,bo temp.paliwa z uszkodzonym czujnikiem zwykle cały czas wynosi -5,6 stopnia ,takze radze wymienić .Błąd czujnika połozenia wału zawsze powoduje cuda z pracą silnika ...przerywanie ,gasniecie ,trudnosci lub całkowity brak mozliwosci odpalenia...najczęsciej jednak sam czujnik o ile jest ori nie pada ...zwykle problemem jest uszkodzenie ciągłosci przewodow ,albo zwarcie do masy przetartego kabla.Nie radze też kupować nowych czujników połozenia wału za ok.50zl.bo szkoda kasy ...lepszych jak ori uzywki po prostu nie da się kupićFishu pisze:Ten jeden od czujnika temperatury mam juz dosyć długo i nie wpływa na pracę samochodu.