[B3/B4]Licznik
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
witaj kolego co do pierwszego twojego problemu ze wskażnikiem paliwa to uważam że jest to wina stabilizatora napięćia sciągnij sobie z centrum audi Reguluje i Naprawiam Audi 80 tam jest to wszystko obszernie rozpisane z rysunkami i dużo innych ciekawych tematów i mianowićie o stabilizatorze napięćia i obrotomierzu też jest wszystko według mnie jest to chwilowy zanik napięcia w tym momęćie jak ći nie działa trzeba sprawdzić bezpiecznik może gdzieś coś nie łączy a co do alternatora jak uruchomisz autko zacznij od sprawdzenia ładowania powinno wynośić od 13,6 do 14,5 jeżeli jest inne wskazanie to albo szczotki w alternatorze ći się kończa albo regulator napięcia do wymiany jakbyś wymieniał to odrazu łóżyska w alternatorze za jednym razem i spokój na długi czas koszt naprawy alternatora jakbyś sobie sam nie poradził wymiana łozysk regulatora i szczotek nie wiecej jak 150 do 200 zł powodzenia i napisz jak sobie poradziłeś z problemami ps. popraw w profilu jaki masz typ śilnika
Najlepiej sprawdż napięcie ładowania,jeśli dobrze pamiętam to przy włączonych światłach najlepiej żeby miało 13,8volta,prawdopodobnie kończą się szczotki w regulatorze napięcia i dlatego akumulator jest niedoładowywany a jeszcze kontrolka nie zapala się,a zapewne korzystasz teraz z wielu odbiorników elektrycznych,dobrze by było sprawdzić gęstość elektrolitu w akumulatorze,naciągnij pasek bo stego pisku wynika że jest za lużny chyba że jest już za bardzo zużyty to wymień na nowy.Nie wiem jaki masz silnik bo np u mnie w 1,8 wymiana regulatora i paska jest prosta bez wyciągania alternatora.Jeżeli chodzi o regulację wskażnika paliwa to robi się to inaczej nie ta ustawia się wskazówki tak jak sie chce tylko według procedury która jest w książce obsługi i naprawy Audi,mozna taką ściągnać z naszej strony.Co do obrotomierza to pytałem kolegi elektronika i mówi że to najprawdopodobniej wina samego obrotomierza w benzynie bierze on impulsy z cewki zapłonowej,a w ropniaczkach tylko z alternatora.Tylko niewiem jaki ty masz silnik.Napisz jak coś dojdziesz.narka
[ Dodano: 2007-12-28, 20:57 ]
Koszt nowego regulatora Hella 40zł
[ Dodano: 2007-12-28, 20:57 ]
Koszt nowego regulatora Hella 40zł
No więc panowie czytam właśnie wasze odpowiedzi. Są konkretne ... Wspomne że bezpieczniki i wpięcia pod maską są wporządku, tam juz zagladałem że już nawet odkryłem brak sygnału dźwiękoweego w mojej audi.
Mój silnik to 1.6TD ale jaki symbol mam wstawić w profilu nie wiem (az taki dobry w to nie jestem, to moje pierwsze audi - moze 8A)
Sprawdzę ladowanie i wymienie paski na nowe, wszystkie trzy bo wydaje mi sie ze nie były wymieniane. Wiem juz tez ze pasków są dwa rodzaje szersze i wąższe koszt jednego jakoś od 12 do 17 zł coś takiego było. Jeśli to nie pomoże no to poszperam w moim dieaselku i sprawdze mu ten alternator ale jak było cieplo to nie było z nim żadngo problemu. Tak nagle chyba zimna nie moze nie lubieć ...
Poźniej ściagne sobie przedni panel obrotomierza i zajrze w piny i luty ... właściwie chyba zaraz po niego pojdę ... Tylko jak zdjać kółko ??? nie spowoduje to w żaden sposób wystrzalu poduchy ? czyjniki są w prawdzie jeszcze gdzies indziej ale zebym nią nie dostał ...
Ide szukać usterki
Mój silnik to 1.6TD ale jaki symbol mam wstawić w profilu nie wiem (az taki dobry w to nie jestem, to moje pierwsze audi - moze 8A)
Sprawdzę ladowanie i wymienie paski na nowe, wszystkie trzy bo wydaje mi sie ze nie były wymieniane. Wiem juz tez ze pasków są dwa rodzaje szersze i wąższe koszt jednego jakoś od 12 do 17 zł coś takiego było. Jeśli to nie pomoże no to poszperam w moim dieaselku i sprawdze mu ten alternator ale jak było cieplo to nie było z nim żadngo problemu. Tak nagle chyba zimna nie moze nie lubieć ...
Poźniej ściagne sobie przedni panel obrotomierza i zajrze w piny i luty ... właściwie chyba zaraz po niego pojdę ... Tylko jak zdjać kółko ??? nie spowoduje to w żaden sposób wystrzalu poduchy ? czyjniki są w prawdzie jeszcze gdzies indziej ale zebym nią nie dostał ...
Ide szukać usterki
Siema. Jak zdołałeś przeczytać mojego posta to nikt nie był w stanie mi pomóc Nadal jeżdżę z tą usterką. Spróbuj najpierw wymienić stabilizatorek napięcia i poczyść styki. Może być też wina pływaka w zbiorniku. Jeśli to nie pomoże to nie wiem. Ja u siebie zakładałem też inna tablicę na zmianę i też jest to samo, wskaźnik cofa się po włączeniu świateł, podałem też dodatkową masę na zegary i dalej nic, planuje jeszcze założyć na próbę inny pływak, być może to jego wina.
Co do reszty twoich problemów to niestety nie pomogę bo nie wiem jak
Co do reszty twoich problemów to niestety nie pomogę bo nie wiem jak
Aaaa zapomniałem dodać że akumulator był ładowany, poziom cieczy jest wporządku i stawiam że pisk nie jest powodem rozładowanego akumulatora...RaKo pisze:Piszczy bo ma rozładowany akumulator.
1.Sprawdzić poziom naładowania akumulatora
2.Sprawdzić naciąg paska
To jak już wina paska, kazdy wie ze jak dostanie sie na pasek oleju lub wody ten się ślizga i wydaje pisk .. takie moje zdanie ...
Wpierw wymienie te 3 paski tylko dopiero po nowym roku ... dzwoniąc do sklepu i do znajemogo który też ma audi tyle ze w benzynie + LPG dowiedziałem się że mają remament ...
Także moja czarna perła musi zaczekać i nie robić mi taki przygód jak ostatnio ...
Pozdro i wesołych świąt po świetach i Happy New Years
mario2560 - nie znalazłem Twojego tematu a korzystałem z szukajki ... widać nie zbyt precyzyjnie. Sprawdzę sobie wskaźniki bo nie lubie jak mi coś nie działa a mam też zamiar troche porezać i zmienić oświetlenie mojej perły ...
Jak to mówią oczko w głowie tatusia ...
Pasek piszczy gdyz może byc już troche zparciały i twardy, a koło pasowe zdrowo wyślizgane i piszczy-nie przesadź z naciagiem bo możesz rozwalic łożyska do końca. Przy wymianie łożysk gdybyś się zabrał za to uważaj na plastikowe gniazdo łożyska które znajduje się od strony komutatora ma taką plastikową wkładkę-bardzo delikatną!!! Wskaźnik paliwa-w audi w tych które miałem do tej pory mało który działał poprawnie, wyciagnij wtyczkę która jest na zbiorniku i ją WD40 spryskaj tak na początek. A co do oznaczenia silnika-masz albo RA albo SB w dowodzie albo karcie pojazdu sobie sprawdź-oznaczenie masz przy nr silnika. Jeśli chodzi o obrotek to czy sygnał do niego nie jest przypadkiem pobierany z czujnika położenia wału korbowego?!
A to pech bo w dowodzie brak tgo oznaczenia... oznaczenie wpisze niebawem ...
Spróbuje wymienić te paski jak mowisz bo właśnie wydają sie być twarde.
Naciąg wydaje mi sie byc odpowiedni bo sciskając )-( o coś takiego, jeden do drugiego nie da rady ... no ale trzeba będzie to zrobić
Pytanie tylko jak dostać się do zbiornika ??? jest on może pod siedziskiem tylniego fotela a może gdzieś indziej ... nie jestem mechanikiem a to dopiero moj 3 samochód a wcześniej mialem skody jeszcze jedną mam na stanie do sprzedaży i tam ten czujnik jest pod siedzeniami ... tak sie mozna do niego dostać ... a tutaj ???
Spróbuje wymienić te paski jak mowisz bo właśnie wydają sie być twarde.
Naciąg wydaje mi sie byc odpowiedni bo sciskając )-( o coś takiego, jeden do drugiego nie da rady ... no ale trzeba będzie to zrobić
Pytanie tylko jak dostać się do zbiornika ??? jest on może pod siedziskiem tylniego fotela a może gdzieś indziej ... nie jestem mechanikiem a to dopiero moj 3 samochód a wcześniej mialem skody jeszcze jedną mam na stanie do sprzedaży i tam ten czujnik jest pod siedzeniami ... tak sie mozna do niego dostać ... a tutaj ???
1. Sygnał obrotów w SB/RA (podobnie jak we wszystkich dieslach B3 i B4 poza 1Z) brany jest z alternatora. Jesli masz oryginalny obrotek to wina zapewne leży w szczotkach lub w pasku (na pewno winny jest alternator), stąd słabe ładowanie akumulatora - nie wnikam głebiej, bo się na tym nie znam... jeśli zaś masz obrotek dorabiany to warto zajrzeć w zegary, a mianowicie w potencjometr obrotomierza - o ile go sam dorabiałeś
2. Stabilizator napięcia w zegarach jest na pewno sprawny - o czym świadczą prawidłowe skazania temp cieczy chłodzącej. Gdyby uszkodzony był ten stabilizator to oba wskaźniki by "wariowały". Na twoim miejscu spróbowałbym dokręcić nakrętki mocujące wskaźnik paliwa w zegarach - takie wahanie wskazówki wywołane jest zmiennym napięciem dochodzącym do wskaźnika - czyli albo coś gdzieś nie łączy, albo uszkodzony jest czujnik w baku - i tu pojawia się problem na tym całym ślizgu montowanym na smoku. Żeby się tam dostać musisz wyjąć dywanik z bagażnika, odkręcić 3 śruby mocujące dekiel i potem odkręcić dekielek baku... do dekielka montowany jest cały ten smok z koromysłem i czujnikiem.
3. w bagażniku, na wewnętrznej stronie klapy powinna być karta, i tam obok typu skrzyni biegów (3literowy kod np CDY, CDX itp) powinno być oznaczenie silnika RA/SB
2. Stabilizator napięcia w zegarach jest na pewno sprawny - o czym świadczą prawidłowe skazania temp cieczy chłodzącej. Gdyby uszkodzony był ten stabilizator to oba wskaźniki by "wariowały". Na twoim miejscu spróbowałbym dokręcić nakrętki mocujące wskaźnik paliwa w zegarach - takie wahanie wskazówki wywołane jest zmiennym napięciem dochodzącym do wskaźnika - czyli albo coś gdzieś nie łączy, albo uszkodzony jest czujnik w baku - i tu pojawia się problem na tym całym ślizgu montowanym na smoku. Żeby się tam dostać musisz wyjąć dywanik z bagażnika, odkręcić 3 śruby mocujące dekiel i potem odkręcić dekielek baku... do dekielka montowany jest cały ten smok z koromysłem i czujnikiem.
3. w bagażniku, na wewnętrznej stronie klapy powinna być karta, i tam obok typu skrzyni biegów (3literowy kod np CDY, CDX itp) powinno być oznaczenie silnika RA/SB
Kierę ściągniesz bez problemu - w B3 nie było poduszek. Wystarczy, że pociągniesz za środek (klakson - trzymają go 4 zaczepy na rogach), pod nim jest śruba na klucz 24 (najlepiej nasadowy). Jak ją odkręcisz to wystarczy kierę pociągnąć. Co do zbiornika paliwa to w B3 jest on pionowo za oparciem tylnej kanapy.
o tym dokładnie myślałem dlatgo do głowy przyszedł mi tn stabilizator. Jezel to pływak/ czujnik w baku jaki koszt naprawy albo jak to zrobić ??? wolalbym mieć wskaźnik niż liczyć ilość przejechanych kilometrow.cobra pisze:takie wahanie wskazówki wywołane jest zmiennym napięciem dochodzącym do wskaźnika
a co jeśli były ... po coś musi być ta kiera z wytłoczonym napisem AIRBAGchips pisze:w B3 nie było poduszek
Mam dodatkowe pytanie przy zegarze cyfrowym jest potencjometr czy on reguluje moc oswietlenia naszych zegarów ??? mam na tym potencjomtre dwa stany ... L albo H bo albo przekreco do minimum nic nie swieci albo do max i swieci ... nie powinno być zmiany rezystancji dzieki czemu uzyskiwalibysmy rozna moc i natezenie naszych lampek ???
Niebawem zrobie foty i wrzuce ... kontrolki nie swiecą się bo do tego sie przykladam dlatego pytam o te wskazniki bo jak odkrece to wymienie sobie zaroweczki ...
Zabrałem się za elektronike w audi wiec lepiej zapytać osób które już to robiły i sie znaja, mają doświadczenie niż coś zepsuć.
To jak były w b3 z 91r airbag only for a driver ?
Zabrałem się za elektronike w audi wiec lepiej zapytać osób które już to robiły i sie znaja, mają doświadczenie niż coś zepsuć.
To jak były w b3 z 91r airbag only for a driver ?