Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4]Licznik

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 28 gru 2007, 20:34

witaj kolego co do pierwszego twojego problemu ze wskażnikiem paliwa to uważam że jest to wina stabilizatora napięćia sciągnij sobie z centrum audi Reguluje i Naprawiam Audi 80 tam jest to wszystko obszernie rozpisane z rysunkami i dużo innych ciekawych tematów i mianowićie o stabilizatorze napięćia i obrotomierzu też jest wszystko według mnie jest to chwilowy zanik napięcia w tym momęćie jak ći nie działa trzeba sprawdzić bezpiecznik może gdzieś coś nie łączy a co do alternatora jak uruchomisz autko zacznij od sprawdzenia ładowania powinno wynośić od 13,6 do 14,5 jeżeli jest inne wskazanie to albo szczotki w alternatorze ći się kończa albo regulator napięcia do wymiany jakbyś wymieniał to odrazu łóżyska w alternatorze za jednym razem i spokój na długi czas koszt naprawy alternatora jakbyś sobie sam nie poradził wymiana łozysk regulatora i szczotek nie wiecej jak 150 do 200 zł powodzenia i napisz jak sobie poradziłeś z problemami ;-) ps. popraw w profilu jaki masz typ śilnika

Aro69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 14 sie 2007, 22:18
Lokalizacja: Golczewo

Post autor: Aro69 » 28 gru 2007, 20:55

Najlepiej sprawdż napięcie ładowania,jeśli dobrze pamiętam to przy włączonych światłach najlepiej żeby miało 13,8volta,prawdopodobnie kończą się szczotki w regulatorze napięcia i dlatego akumulator jest niedoładowywany a jeszcze kontrolka nie zapala się,a zapewne korzystasz teraz z wielu odbiorników elektrycznych,dobrze by było sprawdzić gęstość elektrolitu w akumulatorze,naciągnij pasek bo stego pisku wynika że jest za lużny chyba że jest już za bardzo zużyty to wymień na nowy.Nie wiem jaki masz silnik bo np u mnie w 1,8 wymiana regulatora i paska jest prosta bez wyciągania alternatora.Jeżeli chodzi o regulację wskażnika paliwa to robi się to inaczej nie ta ustawia się wskazówki tak jak sie chce tylko według procedury która jest w książce obsługi i naprawy Audi,mozna taką ściągnać z naszej strony.Co do obrotomierza to pytałem kolegi elektronika i mówi że to najprawdopodobniej wina samego obrotomierza w benzynie bierze on impulsy z cewki zapłonowej,a w ropniaczkach tylko z alternatora.Tylko niewiem jaki ty masz silnik.Napisz jak coś dojdziesz.narka ;-)

[ Dodano: 2007-12-28, 20:57 ]
Koszt nowego regulatora Hella 40zł

dadid_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2007, 14:26
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: dadid_ » 29 gru 2007, 09:38

No więc panowie czytam właśnie wasze odpowiedzi. Są konkretne ... Wspomne że bezpieczniki i wpięcia pod maską są wporządku, tam juz zagladałem że już nawet odkryłem brak sygnału dźwiękoweego w mojej audi.

Mój silnik to 1.6TD ale jaki symbol mam wstawić w profilu nie wiem (az taki dobry w to nie jestem, to moje pierwsze audi - moze 8A)
Sprawdzę ladowanie i wymienie paski na nowe, wszystkie trzy bo wydaje mi sie ze nie były wymieniane. Wiem juz tez ze pasków są dwa rodzaje szersze i wąższe koszt jednego jakoś od 12 do 17 zł coś takiego było. Jeśli to nie pomoże no to poszperam w moim dieaselku i sprawdze mu ten alternator ale jak było cieplo to nie było z nim żadngo problemu. Tak nagle chyba zimna nie moze nie lubieć ...

Poźniej ściagne sobie przedni panel obrotomierza i zajrze w piny i luty ... właściwie chyba zaraz po niego pojdę ... Tylko jak zdjać kółko ??? nie spowoduje to w żaden sposób wystrzalu poduchy ? czyjniki są w prawdzie jeszcze gdzies indziej ale zebym nią nie dostał ...

Ide szukać usterki

Awatar użytkownika
mario2560
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 418
Rejestracja: 19 lut 2007, 17:53
Lokalizacja: Białystok/Suwałki

Post autor: mario2560 » 29 gru 2007, 09:49

Siema. Jak zdołałeś przeczytać mojego posta to nikt nie był w stanie mi pomóc :-( Nadal jeżdżę z tą usterką. Spróbuj najpierw wymienić stabilizatorek napięcia i poczyść styki. Może być też wina pływaka w zbiorniku. Jeśli to nie pomoże to nie wiem. Ja u siebie zakładałem też inna tablicę na zmianę i też jest to samo, wskaźnik cofa się po włączeniu świateł, podałem też dodatkową masę na zegary i dalej nic, planuje jeszcze założyć na próbę inny pływak, być może to jego wina.
Co do reszty twoich problemów to niestety nie pomogę bo nie wiem jak :-(

dadid_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2007, 14:26
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: dadid_ » 29 gru 2007, 10:01

RaKo pisze:Piszczy bo ma rozładowany akumulator.
1.Sprawdzić poziom naładowania akumulatora
2.Sprawdzić naciąg paska
Aaaa zapomniałem dodać że akumulator był ładowany, poziom cieczy jest wporządku i stawiam że pisk nie jest powodem rozładowanego akumulatora...
To jak już wina paska, kazdy wie ze jak dostanie sie na pasek oleju lub wody ten się ślizga i wydaje pisk .. takie moje zdanie ...

Wpierw wymienie te 3 paski tylko dopiero po nowym roku ... dzwoniąc do sklepu i do znajemogo który też ma audi tyle ze w benzynie + LPG dowiedziałem się że mają remament ...

Także moja czarna perła musi zaczekać i nie robić mi taki przygód jak ostatnio ...

Pozdro i wesołych świąt po świetach i Happy New Years

mario2560 - nie znalazłem Twojego tematu a korzystałem z szukajki ... widać nie zbyt precyzyjnie. Sprawdzę sobie wskaźniki bo nie lubie jak mi coś nie działa a mam też zamiar troche porezać i zmienić oświetlenie mojej perły ...

Jak to mówią oczko w głowie tatusia ... :-P

Awatar użytkownika
audicom1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 30 gru 2006, 14:46

Post autor: audicom1 » 29 gru 2007, 10:50

Pasek piszczy gdyz może byc już troche zparciały i twardy, a koło pasowe zdrowo wyślizgane i piszczy-nie przesadź z naciagiem bo możesz rozwalic łożyska do końca. Przy wymianie łożysk gdybyś się zabrał za to uważaj na plastikowe gniazdo łożyska które znajduje się od strony komutatora ma taką plastikową wkładkę-bardzo delikatną!!! Wskaźnik paliwa-w audi w tych które miałem do tej pory mało który działał poprawnie, wyciagnij wtyczkę która jest na zbiorniku i ją WD40 spryskaj tak na początek. A co do oznaczenia silnika-masz albo RA albo SB w dowodzie albo karcie pojazdu sobie sprawdź-oznaczenie masz przy nr silnika. Jeśli chodzi o obrotek to czy sygnał do niego nie jest przypadkiem pobierany z czujnika położenia wału korbowego?!

dadid_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2007, 14:26
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: dadid_ » 29 gru 2007, 11:01

A to pech bo w dowodzie brak tgo oznaczenia... oznaczenie wpisze niebawem ...

Spróbuje wymienić te paski jak mowisz bo właśnie wydają sie być twarde.
Naciąg wydaje mi sie byc odpowiedni bo sciskając )-( o coś takiego, jeden do drugiego nie da rady ... no ale trzeba będzie to zrobić

Pytanie tylko jak dostać się do zbiornika ??? jest on może pod siedziskiem tylniego fotela a może gdzieś indziej ... nie jestem mechanikiem a to dopiero moj 3 samochód a wcześniej mialem skody jeszcze jedną mam na stanie do sprzedaży i tam ten czujnik jest pod siedzeniami ... tak sie mozna do niego dostać ... a tutaj ???

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 29 gru 2007, 11:53

1. Sygnał obrotów w SB/RA (podobnie jak we wszystkich dieslach B3 i B4 poza 1Z) brany jest z alternatora. Jesli masz oryginalny obrotek to wina zapewne leży w szczotkach lub w pasku (na pewno winny jest alternator), stąd słabe ładowanie akumulatora - nie wnikam głebiej, bo się na tym nie znam... jeśli zaś masz obrotek dorabiany to warto zajrzeć w zegary, a mianowicie w potencjometr obrotomierza - o ile go sam dorabiałeś

2. Stabilizator napięcia w zegarach jest na pewno sprawny - o czym świadczą prawidłowe skazania temp cieczy chłodzącej. Gdyby uszkodzony był ten stabilizator to oba wskaźniki by "wariowały". Na twoim miejscu spróbowałbym dokręcić nakrętki mocujące wskaźnik paliwa w zegarach - takie wahanie wskazówki wywołane jest zmiennym napięciem dochodzącym do wskaźnika - czyli albo coś gdzieś nie łączy, albo uszkodzony jest czujnik w baku - i tu pojawia się problem na tym całym ślizgu montowanym na smoku. Żeby się tam dostać musisz wyjąć dywanik z bagażnika, odkręcić 3 śruby mocujące dekiel i potem odkręcić dekielek baku... do dekielka montowany jest cały ten smok z koromysłem i czujnikiem.

3. w bagażniku, na wewnętrznej stronie klapy powinna być karta, i tam obok typu skrzyni biegów (3literowy kod np CDY, CDX itp) powinno być oznaczenie silnika RA/SB

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 29 gru 2007, 11:55

Kierę ściągniesz bez problemu - w B3 nie było poduszek. Wystarczy, że pociągniesz za środek (klakson - trzymają go 4 zaczepy na rogach), pod nim jest śruba na klucz 24 (najlepiej nasadowy). Jak ją odkręcisz to wystarczy kierę pociągnąć. Co do zbiornika paliwa to w B3 jest on pionowo za oparciem tylnej kanapy.

dadid_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2007, 14:26
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: dadid_ » 29 gru 2007, 12:06

cobra pisze:takie wahanie wskazówki wywołane jest zmiennym napięciem dochodzącym do wskaźnika
o tym dokładnie myślałem dlatgo do głowy przyszedł mi tn stabilizator. Jezel to pływak/ czujnik w baku jaki koszt naprawy albo jak to zrobić ??? wolalbym mieć wskaźnik niż liczyć ilość przejechanych kilometrow.
chips pisze:w B3 nie było poduszek
a co jeśli były ... po coś musi być ta kiera z wytłoczonym napisem AIRBAG

Mam dodatkowe pytanie przy zegarze cyfrowym jest potencjometr czy on reguluje moc oswietlenia naszych zegarów ??? mam na tym potencjomtre dwa stany ... L albo H bo albo przekreco do minimum nic nie swieci albo do max i swieci ... nie powinno być zmiany rezystancji dzieki czemu uzyskiwalibysmy rozna moc i natezenie naszych lampek ???

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 29 gru 2007, 12:12

W B3 na pewno nie było poduszek, cobra popraw mnie jeżeli się mylę. Może ktoś zmienił kierę i założył z atrapą poduszki. Jakbyś miał poduszkę to po przekręceniu kluczyka zapalałaby się czerwona kontrolka z napiem airbag. Daj foty samochodu (również środka) to będzie można coś więcej powiedzieć

dadid_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2007, 14:26
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: dadid_ » 29 gru 2007, 12:19

Niebawem zrobie foty i wrzuce ... kontrolki nie swiecą się bo do tego sie przykladam dlatego pytam o te wskazniki bo jak odkrece to wymienie sobie zaroweczki ...

Zabrałem się za elektronike w audi wiec lepiej zapytać osób które już to robiły i sie znaja, mają doświadczenie niż coś zepsuć.

To jak były w b3 z 91r airbag only for a driver ?

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 29 gru 2007, 12:30

Tak jak Ci napisałem - z tego co wiem poduchy były montowane w Audi 80 od roku modelowego 94, a więc od połowy 93 roku.

dadid_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2007, 14:26
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: dadid_ » 29 gru 2007, 12:34

może i masz racje, zdemontuje kierownice to sie okaże.... =D

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 29 gru 2007, 13:17

ale po co ją w ogóle zdejmowac? zegary wychodzą bez wyciągania kiery <ok>
kiedyś nawet u znajomego wyciagalismy liczniki bez wyciągania kiery S-line z poduchą <mikolaj>
da się wszystko <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl