[B4 2.0 ABT] Rozbiegany zapłon
[B4 2.0 ABT] Rozbiegany zapłon
Witam.
Gdy chciałem ustawić zapłon w swoim ABT ta kreska na kole zamachowym jest strasznie rozbiegana (co mignięcie lampy kreska jest w innym miejscu)
Co moze być za problem? Gdzieś czytałem o blokowaniu sterownika, wiem, ze robi sie to w ABK ale czy w ABT tez?
Ps. Ogólnie auto jest słabe, [wiem, ze to tylko 90km] ale jeździłem innym ABT w dużo gorszym stanie i jechały o wiele lepiej
Gdy chciałem ustawić zapłon w swoim ABT ta kreska na kole zamachowym jest strasznie rozbiegana (co mignięcie lampy kreska jest w innym miejscu)
Co moze być za problem? Gdzieś czytałem o blokowaniu sterownika, wiem, ze robi sie to w ABK ale czy w ABT tez?
Ps. Ogólnie auto jest słabe, [wiem, ze to tylko 90km] ale jeździłem innym ABT w dużo gorszym stanie i jechały o wiele lepiej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ten silnik prawdopodobnie ma stabilizacje obrotów biegu jałowego przez zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu. Jeśli silnik będzie nieefektywnie spalał paliwo przez za bogatą albo ubogą dawkę paliwa, lewe powietrza idące na któryś z cylindrów, problemy ze sprężaniem na którymś cylindrze czy problem z nastawnikiem przepustnicy to zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu może być bardzo duża.
Czasem (choć nie wiem czy w ABT to jest) sterownik może ustawić zapłon po ZZ tłoka jeśli nie jest w stanie przymknąć przepustnicy (czy zaworu stabilizacji obrotów) na tyle aby uzyskać pożądane obroty.
Czasem (choć nie wiem czy w ABT to jest) sterownik może ustawić zapłon po ZZ tłoka jeśli nie jest w stanie przymknąć przepustnicy (czy zaworu stabilizacji obrotów) na tyle aby uzyskać pożądane obroty.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jeśli masz problem z czymś co wcześniej wymieniłem to jest niemal pewne, że będzie to przyczyną falowania i spadku mocy.
A ile ci spala paliwa?
Co do żywotności to zbyt dużo paliwa (benzyny) na krótkich dystansach będzie rozrzedzać olej co pogorszy smarowanie. Uboga mieszanka przy forsownej jeździe może przyspieszyć zużycie zaworów i tłoków. Zbyt wczesny zapłon też da efekty podobne do ubogiej mieszanki.
Przed ustawieniem zapłonu sprawdź czy sonda lambda pracuje na wolnych obrotach. Raz że możesz mieć rozstrojone ECU wtrysku od jazdy na gazie. Jeśli sonda też jest na pograniczu śmierci to może powodować zbyt duże zmiany dawki paliwa i obroty będą falować w rytm pracy sondy.
A ile ci spala paliwa?
Co do żywotności to zbyt dużo paliwa (benzyny) na krótkich dystansach będzie rozrzedzać olej co pogorszy smarowanie. Uboga mieszanka przy forsownej jeździe może przyspieszyć zużycie zaworów i tłoków. Zbyt wczesny zapłon też da efekty podobne do ubogiej mieszanki.
Przed ustawieniem zapłonu sprawdź czy sonda lambda pracuje na wolnych obrotach. Raz że możesz mieć rozstrojone ECU wtrysku od jazdy na gazie. Jeśli sonda też jest na pograniczu śmierci to może powodować zbyt duże zmiany dawki paliwa i obroty będą falować w rytm pracy sondy.
Dodam tylko, że na wyższych obrotach nic nie przerywa itp.
Chcę wykluczyć TPSa "manualnie", bo z podłączeniem do kompa (OBD1) w mojej okolicy jest dość cieżko
Wydaje mi sie, że pochłania ogromne ilości benzyny. Gaz normalne spalanie
[ Dodano: 2017-01-06, 18:42 ]
Dziś odłączyłem akumulator na kilka godz, i sondę. Po czym zmieniłem kopułkę i kable na inne, podłączyłem akumulator (sondy nie podłączyłem) i test na benzynie. I mam wrażenie, ze wróciło życie do tego auta.
Niestety na niskich obrotach zapłon dalej lata po kole zamachowym (słychać po pracy silnika jakąś nierówność w pewnym momencie i właśnie wtedy ten zapłon ucieka) Na wyższych obrotach zapłon stoi w miejscu.
Co do sondy, to nie wiem czy to normalne, ze dostał mocy po odpięciu sondy?
Lewe powietrze raczej wykluczyłem, pryskalem samostartem w okolice gumy pod wtryskiem, kolektora itp. i obroty nie wzrastają.
Co ma to powiecie?
Chcę wykluczyć TPSa "manualnie", bo z podłączeniem do kompa (OBD1) w mojej okolicy jest dość cieżko
Wydaje mi sie, że pochłania ogromne ilości benzyny. Gaz normalne spalanie
[ Dodano: 2017-01-06, 18:42 ]
Dziś odłączyłem akumulator na kilka godz, i sondę. Po czym zmieniłem kopułkę i kable na inne, podłączyłem akumulator (sondy nie podłączyłem) i test na benzynie. I mam wrażenie, ze wróciło życie do tego auta.
Niestety na niskich obrotach zapłon dalej lata po kole zamachowym (słychać po pracy silnika jakąś nierówność w pewnym momencie i właśnie wtedy ten zapłon ucieka) Na wyższych obrotach zapłon stoi w miejscu.
Co do sondy, to nie wiem czy to normalne, ze dostał mocy po odpięciu sondy?
Lewe powietrze raczej wykluczyłem, pryskalem samostartem w okolice gumy pod wtryskiem, kolektora itp. i obroty nie wzrastają.
Co ma to powiecie?