Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Rozbiegany zapłon

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
birowka1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 12 wrz 2015, 22:37
Lokalizacja: Brzeziny

[B4 2.0 ABT] Rozbiegany zapłon

Post autor: birowka1 » 05 sty 2017, 21:51

Witam.
Gdy chciałem ustawić zapłon w swoim ABT ta kreska na kole zamachowym jest strasznie rozbiegana (co mignięcie lampy kreska jest w innym miejscu)
Co moze być za problem? Gdzieś czytałem o blokowaniu sterownika, wiem, ze robi sie to w ABK ale czy w ABT tez?

Ps. Ogólnie auto jest słabe, [wiem, ze to tylko 90km] ale jeździłem innym ABT w dużo gorszym stanie i jechały o wiele lepiej

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 sty 2017, 21:56

a jak tam rozrząd panie ?

birowka1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 12 wrz 2015, 22:37
Lokalizacja: Brzeziny

Post autor: birowka1 » 05 sty 2017, 22:11

Ustawiony idealnie

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 sty 2017, 22:54

Ten silnik prawdopodobnie ma stabilizacje obrotów biegu jałowego przez zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu. Jeśli silnik będzie nieefektywnie spalał paliwo przez za bogatą albo ubogą dawkę paliwa, lewe powietrza idące na któryś z cylindrów, problemy ze sprężaniem na którymś cylindrze czy problem z nastawnikiem przepustnicy to zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu może być bardzo duża.


Czasem (choć nie wiem czy w ABT to jest) sterownik może ustawić zapłon po ZZ tłoka jeśli nie jest w stanie przymknąć przepustnicy (czy zaworu stabilizacji obrotów) na tyle aby uzyskać pożądane obroty.

birowka1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 12 wrz 2015, 22:37
Lokalizacja: Brzeziny

Post autor: birowka1 » 05 sty 2017, 23:40

maciek889, właśnie na PB na biegu jałowym obroty troche falują.
A moze mieć to wpływ na żwawość i moc silnika?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 sty 2017, 23:52

Jeśli masz problem z czymś co wcześniej wymieniłem to jest niemal pewne, że będzie to przyczyną falowania i spadku mocy.

A ile ci spala paliwa?

Co do żywotności to zbyt dużo paliwa (benzyny) na krótkich dystansach będzie rozrzedzać olej co pogorszy smarowanie. Uboga mieszanka przy forsownej jeździe może przyspieszyć zużycie zaworów i tłoków. Zbyt wczesny zapłon też da efekty podobne do ubogiej mieszanki.

Przed ustawieniem zapłonu sprawdź czy sonda lambda pracuje na wolnych obrotach. Raz że możesz mieć rozstrojone ECU wtrysku od jazdy na gazie. Jeśli sonda też jest na pograniczu śmierci to może powodować zbyt duże zmiany dawki paliwa i obroty będą falować w rytm pracy sondy.

birowka1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 12 wrz 2015, 22:37
Lokalizacja: Brzeziny

Post autor: birowka1 » 06 sty 2017, 00:21

Jutro podmienię sondę, i posprawdzam co się da.
Silnik raczej zdrowy, zbliża sie wymiana oleju, i praktycznie nie wziął go ani grama. Ale z mocą to raczej kiepsko, na 4 biegu od 60-100 schodzi mu 18sek (skrzynia CDY, czyli długa)
A czy VAGiem sprawdzę: nastawnik, TPSa (6PIN) i sondę?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 sty 2017, 10:52

birowka1 pisze: A czy VAGiem sprawdzę: nastawnik, TPSa (6PIN) i sondę?
Tak, ABT z 6 pinowym nastawnikiem już mają całkiem dobrą diagnostykę.

Nawet możesz sondę sprawdzić miernikiem.

birowka1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 12 wrz 2015, 22:37
Lokalizacja: Brzeziny

Post autor: birowka1 » 06 sty 2017, 18:42

Dodam tylko, że na wyższych obrotach nic nie przerywa itp.

Chcę wykluczyć TPSa "manualnie", bo z podłączeniem do kompa (OBD1) w mojej okolicy jest dość cieżko
Wydaje mi sie, że pochłania ogromne ilości benzyny. Gaz normalne spalanie

[ Dodano: 2017-01-06, 18:42 ]
Dziś odłączyłem akumulator na kilka godz, i sondę. Po czym zmieniłem kopułkę i kable na inne, podłączyłem akumulator (sondy nie podłączyłem) i test na benzynie. I mam wrażenie, ze wróciło życie do tego auta.
Niestety na niskich obrotach zapłon dalej lata po kole zamachowym (słychać po pracy silnika jakąś nierówność w pewnym momencie i właśnie wtedy ten zapłon ucieka) Na wyższych obrotach zapłon stoi w miejscu.

Co do sondy, to nie wiem czy to normalne, ze dostał mocy po odpięciu sondy?
Lewe powietrze raczej wykluczyłem, pryskalem samostartem w okolice gumy pod wtryskiem, kolektora itp. i obroty nie wzrastają.
Co ma to powiecie?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 sty 2017, 20:13

Raczej odłączenie akumulatora pomogło a nie odłączenie sondy.

[ Dodano: 2017-01-06, 20:13 ]
TPS możesz posprawdzać miernikiem. Nie wiem czy w tym roczniku są kody błyskowe, bo pierwsze monowtryski w B4 miały możliwość wybłyskania błędów na żarówce.

birowka1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 12 wrz 2015, 22:37
Lokalizacja: Brzeziny

Post autor: birowka1 » 06 sty 2017, 21:49

A jak miernikiem sprawdzić TPS?

Jeszcze wyczytałem, ze za obroty biegu jałowego odpowiedni jest silniczek krokowy przy monowtrysku, jak go sprawdzić?

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 07 sty 2017, 22:38

jak zwykle w ABT albo uwalony krokowiec albo uwalony tps...
szukaj. Podpięcie pod kompa dużo by powiedziało, bo to wszystko jest diagnozowalne przez VAGa.
Mój abt zawsze wyrzuca co go boli w błędach.

birowka1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 12 wrz 2015, 22:37
Lokalizacja: Brzeziny

Post autor: birowka1 » 08 sty 2017, 13:56

Gadałem z mechanikiem, i mówił żebym wpadł do niego to zablokujemy sterownik bo według
Niego tez trzeba blokować w ABT. Jak go odwiedzę to dam znać czy pomogło

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 08 sty 2017, 20:57

niech powie jak się blokuje sterownik. chętnie się doszkole.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 sty 2017, 21:11

Leo, ktoś tu u nas też kiedyś twierdził chyba marszall czy jakoś tak że przy abt(6-pinowym) też się blokuje sterownik ale osobiście tego nie doświadczyłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl