[B4 2.0 ABK] zawór pompy oleju? / Pompa nie zasysa oleju z m
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Zdemontuj pompę oleju, zrób pomiar luzu między zębnego oraz osiowego. Sprawdź w jakiej pozycji znajduje się zawór przelewowy. Jeżeli zawór się przycina to zamiast tłoczyć olej w magistrale, upuszcza ciśnienie do miski. Można wprawdzie rozkuć i go wyczyścić ale ja bym celował w nową pompę oleju Febi Blistein ok. 300zł lub ASO 1000zł. Powierzchnie korpusu pompy nie mogą posiadać zarysowań. Smok oraz część pompy z zaworem przelewowym dokręcasz z siłą 10Nm - nie dawaj żadnych uszczelek/sylikonów, ponieważ wpłynie to na pasowanie.
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
maciek889, co do tych uszczelniaczy wału korbowego to chyba nie masz racji. Niedawno zdejmowałem misę oleju i oglądałem to wszystko, uszczelniacze są bardzo blisko krańcowych łożysk głównych wału korbowego i według mnie zbyt duże ciśnienie oleju (zacięty zawór w pompie) mogło się przyczynić do uszkodzenia ich.
Od pewnego czasu silnik terkotał na zimnym, osłuchałem go i postanowiłem zmienić panewki korbowodowe, bo to one mnie najbardziej niepokoiły. Te w stopce wyglądały jeszcze okej, ale w trzonie korbowodu miały delikatne przebłyski miedzi, poza tym wszystko było okej
Odkręciłem za Waszą radą pompę oleju i ją rozebrałem na części pierwsze. W smok dmuchałem, był całkiem drożny, ale z korpusem już nie było tak pięknie. Pompa przetłoczyła jakiś opiłek i były rysy w aluminiowym kadłubie. Wsadziłem ją do oleju, ale nie podołała i nie zaciągnęła oleju, co więcej u kolegi w Passacie B3 (ten sam silnik) robiliśmy następnego dnia identyczną robotę (panewki i rozbiórka pompy) i sytuacja była bardzo podobna, z tym, że u niego były mniejsze rysy W obu silnikach zaworki poruszały się swobodnie
Od pewnego czasu silnik terkotał na zimnym, osłuchałem go i postanowiłem zmienić panewki korbowodowe, bo to one mnie najbardziej niepokoiły. Te w stopce wyglądały jeszcze okej, ale w trzonie korbowodu miały delikatne przebłyski miedzi, poza tym wszystko było okej
Odkręciłem za Waszą radą pompę oleju i ją rozebrałem na części pierwsze. W smok dmuchałem, był całkiem drożny, ale z korpusem już nie było tak pięknie. Pompa przetłoczyła jakiś opiłek i były rysy w aluminiowym kadłubie. Wsadziłem ją do oleju, ale nie podołała i nie zaciągnęła oleju, co więcej u kolegi w Passacie B3 (ten sam silnik) robiliśmy następnego dnia identyczną robotę (panewki i rozbiórka pompy) i sytuacja była bardzo podobna, z tym, że u niego były mniejsze rysy W obu silnikach zaworki poruszały się swobodnie