[B4 2.0 ABT] Nie pali na ciepłym silniku
[B4 2.0 ABT] Nie pali na ciepłym silniku
Witam,
proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu, problem występuje zarówno na benzynie jak i gazie, a objawia sie tak:
Po przejechaniu kilku kilometrów po mieście, zgaszę go i nie mogę ponownie odpalić. Muszę odczekać z pół godziny, godzinę, wtedy pokręcę trochę rozrusznikiem, zacznie zaskakiwać bardzo opornie, w końcu się rozbuja i jest wporządku. Po przejechaniu kilkuset metrów, zwykle, gdy dojeżdżam do skrzyżowania, w okolicy pod kierownicą zaczyna szybko pstrykać jakiś stycznik(?), a silnik sam zwiększa obroty do około 4 000 rpm. ( około, bo nie mam obrotomierza). Nieraz przygazuję jeszcze bardziej i wróci do normalnych obrotów, ale raz zdarzyło się, że musiałem zgasić silnik, bo nie chciał zejść z obrotów. Za każdym razem w takiej sytuacji pojawia się tajemnicze pstrykanie pod kierownicą. Po ponownym zgaszeniu silnika znów nie pali, dopiero po jakiejś godzinie z wielkim bólem zaskakuje, ale jak zaskoczy to chodzi jak gdyby nigdy nic się nie działo.
Pojechałem z tym do mechanika, zgasiłem przy nim i nie zapalił ponownie. Sprawdził i wyczyścił kopułkę, sprawdził iskrę, wszystko w porządku ale nie pali. Zdjął jakąś kostkę z niebieskiego czujnika przy głowicy z lewej strony i ze zdjętą kostką silnik zaskoczył. Założył ponownie kostkę (wyczuwalna była różnica pracy silnika bez i z kostką na czujniku) i kilkukrotnie zapalał i gasił silnik, wszystko było ok. Zasugerował, że trzeba pomyśleć nad zmianą tego czujnika, ale nie był pewien co to za czujnik, chyba coś od sterowania dawką paliwa.
Czy ktoś z Was miał podobny problem i może mi w tym pomóc? Bardzo Was o to proszę, czy to faktycznie wina niebieskiego czujnika, czy może coś innego?
Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie.
proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu, problem występuje zarówno na benzynie jak i gazie, a objawia sie tak:
Po przejechaniu kilku kilometrów po mieście, zgaszę go i nie mogę ponownie odpalić. Muszę odczekać z pół godziny, godzinę, wtedy pokręcę trochę rozrusznikiem, zacznie zaskakiwać bardzo opornie, w końcu się rozbuja i jest wporządku. Po przejechaniu kilkuset metrów, zwykle, gdy dojeżdżam do skrzyżowania, w okolicy pod kierownicą zaczyna szybko pstrykać jakiś stycznik(?), a silnik sam zwiększa obroty do około 4 000 rpm. ( około, bo nie mam obrotomierza). Nieraz przygazuję jeszcze bardziej i wróci do normalnych obrotów, ale raz zdarzyło się, że musiałem zgasić silnik, bo nie chciał zejść z obrotów. Za każdym razem w takiej sytuacji pojawia się tajemnicze pstrykanie pod kierownicą. Po ponownym zgaszeniu silnika znów nie pali, dopiero po jakiejś godzinie z wielkim bólem zaskakuje, ale jak zaskoczy to chodzi jak gdyby nigdy nic się nie działo.
Pojechałem z tym do mechanika, zgasiłem przy nim i nie zapalił ponownie. Sprawdził i wyczyścił kopułkę, sprawdził iskrę, wszystko w porządku ale nie pali. Zdjął jakąś kostkę z niebieskiego czujnika przy głowicy z lewej strony i ze zdjętą kostką silnik zaskoczył. Założył ponownie kostkę (wyczuwalna była różnica pracy silnika bez i z kostką na czujniku) i kilkukrotnie zapalał i gasił silnik, wszystko było ok. Zasugerował, że trzeba pomyśleć nad zmianą tego czujnika, ale nie był pewien co to za czujnik, chyba coś od sterowania dawką paliwa.
Czy ktoś z Was miał podobny problem i może mi w tym pomóc? Bardzo Was o to proszę, czy to faktycznie wina niebieskiego czujnika, czy może coś innego?
Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie.
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
Skoro była różnica to wymień ten czujnik i będzie dobrze,ale wcześniej niech mechanik sprawdzi rezystencje tego czujnika a powinna wynosić Temp 20*C opór 2000-3000 Ohm
Temp 80*C opór 200-300 Ohm.Generalna zasada działania tego czujnika to:
niska temperatura duży opór
wysoka temperatura mały opór
Jeśli na gorącym czujniku (rozgrzany silnik) będzie duzy opór tj rzędu 2000-3000 Ohm lub więcej czujnik jest ewidentnie do wymiany.I po wymianie zrób reset ECU. :mrgreen:
Ps:czujnik najlepiej ori w serwisie koszt 60-70zł
Temp 80*C opór 200-300 Ohm.Generalna zasada działania tego czujnika to:
niska temperatura duży opór
wysoka temperatura mały opór
Jeśli na gorącym czujniku (rozgrzany silnik) będzie duzy opór tj rzędu 2000-3000 Ohm lub więcej czujnik jest ewidentnie do wymiany.I po wymianie zrób reset ECU. :mrgreen:
Ps:czujnik najlepiej ori w serwisie koszt 60-70zł
Dokładnie. Też jednego razu nie mogłem odpalić ciepłego silnika bo się zalewał i wymiana niebieskiego czujnika rozwiązała problem. Warto jeszcze sprawdzić wtyczkę od wiązki, która dochodzi do czujnika, czy ona nie robi zwarcia.kokolino1 pisze:To jest niebieski czujnik temperatury na krućcu z lewej strony silnika i steruje wzbogaceniem mieszanki przez ECU tzw. ssanie.
Przede wszystkim silnik powinien być zimny - nie odpalany. Wystarczy odłączyć klemę minusową od akumulatora na kwadrans ale ja odłączam na dłużej.Canibal pisze:a ja mam takie pytanie ile trzeba czasu aby zrobic resa ECU ?
Jeśli dobrze zrozumiałem pytanie, które zadałeś, to odpowiem w ten sposób: do póki ponownie nie rozjedzie Ci się mapa wtrysku.Canibal pisze:Oraz na ile jest wazny reset ECU po wymianie czujnika ?
spokojnie przez ten czas wystygnie. ja jak robię reseta ECU, to odłączam klemę munisową na noc. Po podłączeniu klemy uruchamiasz silnik i zostawiasz go niech chodzi na biegu jałowym aż się włączy wiatrak od chłodnicy. On w tym czasie zrobi sobie nową mapę. Oczywiście wszystko inne wyłączone w tym czasie. Jak się włączy wiatrak, to wyłączasz silnik i rest zrobiony <ok>ok czyli moge odlaczyc kleme na cieplym silniku i zostwic go np na 6h ? i potem ponownie podlaczyc aku ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 cze 2012, 12:54
Panowie,
Przepraszam za odgrzanie kotleta, ale mam objawy podobne jak kolega.
Czy czujnik od zegarów i czujnik od Ecu to te dwa?
https://aparts.pl/partscatalogue/100-91 ... 90010.aspx
https://aparts.pl/partscatalogue/100-80 ... 09050.aspx
Nie chciałbym zamówić i potem zwracać.
Przepraszam za odgrzanie kotleta, ale mam objawy podobne jak kolega.
Czy czujnik od zegarów i czujnik od Ecu to te dwa?
https://aparts.pl/partscatalogue/100-91 ... 90010.aspx
https://aparts.pl/partscatalogue/100-80 ... 09050.aspx
Nie chciałbym zamówić i potem zwracać.