Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Nie pali na ciepłym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Wojtazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:11
Lokalizacja: Nisko

[B4 2.0 ABT] Nie pali na ciepłym silniku

Post autor: Wojtazzz » 15 paź 2009, 00:22

Witam,

proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu, problem występuje zarówno na benzynie jak i gazie, a objawia sie tak:
Po przejechaniu kilku kilometrów po mieście, zgaszę go i nie mogę ponownie odpalić. Muszę odczekać z pół godziny, godzinę, wtedy pokręcę trochę rozrusznikiem, zacznie zaskakiwać bardzo opornie, w końcu się rozbuja i jest wporządku. Po przejechaniu kilkuset metrów, zwykle, gdy dojeżdżam do skrzyżowania, w okolicy pod kierownicą zaczyna szybko pstrykać jakiś stycznik(?), a silnik sam zwiększa obroty do około 4 000 rpm. ( około, bo nie mam obrotomierza). Nieraz przygazuję jeszcze bardziej i wróci do normalnych obrotów, ale raz zdarzyło się, że musiałem zgasić silnik, bo nie chciał zejść z obrotów. Za każdym razem w takiej sytuacji pojawia się tajemnicze pstrykanie pod kierownicą. Po ponownym zgaszeniu silnika znów nie pali, dopiero po jakiejś godzinie z wielkim bólem zaskakuje, ale jak zaskoczy to chodzi jak gdyby nigdy nic się nie działo.

Pojechałem z tym do mechanika, zgasiłem przy nim i nie zapalił ponownie. Sprawdził i wyczyścił kopułkę, sprawdził iskrę, wszystko w porządku ale nie pali. Zdjął jakąś kostkę z niebieskiego czujnika przy głowicy z lewej strony i ze zdjętą kostką silnik zaskoczył. Założył ponownie kostkę (wyczuwalna była różnica pracy silnika bez i z kostką na czujniku) i kilkukrotnie zapalał i gasił silnik, wszystko było ok. Zasugerował, że trzeba pomyśleć nad zmianą tego czujnika, ale nie był pewien co to za czujnik, chyba coś od sterowania dawką paliwa.

Czy ktoś z Was miał podobny problem i może mi w tym pomóc? Bardzo Was o to proszę, czy to faktycznie wina niebieskiego czujnika, czy może coś innego?

Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie.

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 15 paź 2009, 00:37

Skoro była różnica to wymień ten czujnik i będzie dobrze,ale wcześniej niech mechanik sprawdzi rezystencje tego czujnika a powinna wynosić Temp 20*C opór 2000-3000 Ohm
Temp 80*C opór 200-300 Ohm.Generalna zasada działania tego czujnika to:
niska temperatura duży opór
wysoka temperatura mały opór

Jeśli na gorącym czujniku (rozgrzany silnik) będzie duzy opór tj rzędu 2000-3000 Ohm lub więcej czujnik jest ewidentnie do wymiany.I po wymianie zrób reset ECU. ;-) ;-) :mrgreen:
Ps:czujnik najlepiej ori w serwisie koszt 60-70zł

Wojtazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:11
Lokalizacja: Nisko

Post autor: Wojtazzz » 15 paź 2009, 09:03

Dzięki za szybką odpowiedź.
Jaka jest nazwa tego czujnika, za co on odpowiada?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 15 paź 2009, 10:01

To jest niebieski czujnik temperatury na krućcu z lewej strony silnika i steruje wzbogaceniem mieszanki przez ECU tzw. ssanie.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 15 paź 2009, 10:39

a ja mam takie pytanie ile trzeba czasu aby zrobic resa ECU ? Oraz na ile jest wazny reset ECU po wymianie czujnika ?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 15 paź 2009, 11:22

kokolino1 pisze:To jest niebieski czujnik temperatury na krućcu z lewej strony silnika i steruje wzbogaceniem mieszanki przez ECU tzw. ssanie.
Dokładnie. Też jednego razu nie mogłem odpalić ciepłego silnika bo się zalewał i wymiana niebieskiego czujnika rozwiązała problem. Warto jeszcze sprawdzić wtyczkę od wiązki, która dochodzi do czujnika, czy ona nie robi zwarcia.
Canibal pisze:a ja mam takie pytanie ile trzeba czasu aby zrobic resa ECU ?
Przede wszystkim silnik powinien być zimny - nie odpalany. Wystarczy odłączyć klemę minusową od akumulatora na kwadrans ale ja odłączam na dłużej.
Canibal pisze:Oraz na ile jest wazny reset ECU po wymianie czujnika ?
Jeśli dobrze zrozumiałem pytanie, które zadałeś, to odpowiem w ten sposób: do póki ponownie nie rozjedzie Ci się mapa wtrysku.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 15 paź 2009, 11:50

ok czyli moge odlaczyc kleme na cieplym silniku i zostwic go np na 6h ? i potem ponownie podlaczyc aku ?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 15 paź 2009, 11:55

ok czyli moge odlaczyc kleme na cieplym silniku i zostwic go np na 6h ? i potem ponownie podlaczyc aku ?
spokojnie przez ten czas wystygnie. ja jak robię reseta ECU, to odłączam klemę munisową na noc. Po podłączeniu klemy uruchamiasz silnik i zostawiasz go niech chodzi na biegu jałowym aż się włączy wiatrak od chłodnicy. On w tym czasie zrobi sobie nową mapę. Oczywiście wszystko inne wyłączone w tym czasie. Jak się włączy wiatrak, to wyłączasz silnik i rest zrobiony <ok>

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 15 paź 2009, 13:04

ok wielkie dzieki za porade czyli zrobie jak piszesz .

Wojtazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:11
Lokalizacja: Nisko

Post autor: Wojtazzz » 15 paź 2009, 13:11

Dziękuję wszystkim za pomoc, ale jak nie pomoże, to będziemy dalej temat drążyć ;-)


Wymieniłem czujnik, jeżdżę już ze dwa miesiące i wszystko gra, zapala 100 na 100 razy:)

I O TO CHODZIŁO!!!

Polaszkino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 02 cze 2012, 12:54

Post autor: Polaszkino » 02 sty 2017, 15:21

Panowie,
Przepraszam za odgrzanie kotleta, ale mam objawy podobne jak kolega.
Czy czujnik od zegarów i czujnik od Ecu to te dwa?
https://aparts.pl/partscatalogue/100-91 ... 90010.aspx
https://aparts.pl/partscatalogue/100-80 ... 09050.aspx
Nie chciałbym zamówić i potem zwracać.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 sty 2017, 19:47

Polaszkino, tak to takie ale i jeden i drugi to śmietnik bierz z epas'a przynajmniej lub szukaj ori.

Polaszkino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 02 cze 2012, 12:54

Post autor: Polaszkino » 03 sty 2017, 14:54

Dziękuję bardzo za pomoc.

vwiater
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 12 paź 2016, 12:09

Post autor: vwiater » 09 sty 2017, 16:46

U mnie przy podobnych objawach winny był czujnik halla i cewka, jakby to komuś pomogło :)

rawilk27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 10 paź 2013, 14:09

Post autor: rawilk27 » 19 sty 2017, 20:10

U mnie występowały podobne objawy i wymieniłem przewody zapłonowe i niebieski czujnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl