[B4 2.0 ABT] Ustawianie emulacji sondy lambda DT Gas System
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Może masz jakoś dziwnie zrobione odcięcie wtrysku do jazdy na lpg.
A komputer możesz wsadzić bez problemu inny z takim samym numerem, nawet jak masz fabryczne immo, bo kluczyk jeszcze masz nieparowany z ECU silnika. Chyba że ktoś wyłączył immo w twoim ECU a ty kupisz ECU z niewyłączonym. Ale immo wyłączone w ECU to rzadkość.
A komputer możesz wsadzić bez problemu inny z takim samym numerem, nawet jak masz fabryczne immo, bo kluczyk jeszcze masz nieparowany z ECU silnika. Chyba że ktoś wyłączył immo w twoim ECU a ty kupisz ECU z niewyłączonym. Ale immo wyłączone w ECU to rzadkość.
Witam, w moim przypadku problem po zmianie sterownika pozostaje.Dalej czasem nie chce odpalić na PB czy to rano czy w dzien i niema reguły czy zimny czy ciepły.Długo nie zagrzewam na benzynie ale zauważyłem że też potrafi zgasnąć podczas jazdy mimo wciśniętego pedału gazu no ale ratuje się LPG które pracuje w ABT idealnie i niema z nim problemów.
Lubię mieć dopięte wszystko na ostatni guzik dlatego proszę o namiary do jakiejś mądrej głowy która ogarnia ABT z dolnośląskiego,opolskiego,śląskiego lub łódzkiego
Lubię mieć dopięte wszystko na ostatni guzik dlatego proszę o namiary do jakiejś mądrej głowy która ogarnia ABT z dolnośląskiego,opolskiego,śląskiego lub łódzkiego
Witam audi94
Czytam i czytam i wszyscy tu piszą o emulacji, o ustawieniach na gazie, o regulacji parownika, a najważniejszą zasadą prawidłowej pracy auta na gazie, jest poprawna praca tegoż auta na PB. Jeśli Twoje auto nie będzie prawidłowo chodzić na PB, to możesz cudować, kombinować i nic to nie da. Piszesz o tym, że jak odpalisz, to chodzi dobrze, a jak po chwili zgasisz to masz problemy z powtórnym odpaleniem. W starych postach z początków tego forum wszyscy powiedzieliby, że to wina sondy lambda. Pytanie dlaczego? Ponieważ przez ileś sekund po odpaleniu silnika komputer nie bierze pod uwagę wskazań sondy, aż nie osiągnie odpowiedniej temp. Następna sprawa piszesz o podwyższonym zużyciu benzyny. To też jest jeden z objawów uszkodzonej sondy. Oczywiści mogę się mylić, ale tak, czy siak, najpierw doprowadź auto do porządku na benzynie, bo na tą chwilę narobiłeś sobie bałaganu na gazie. Ja na początek przy tych objawach sprawdziłbym sondę lambda. Jeśli będzie OK. to szukałbym dalej, ale na PB.
Czytam i czytam i wszyscy tu piszą o emulacji, o ustawieniach na gazie, o regulacji parownika, a najważniejszą zasadą prawidłowej pracy auta na gazie, jest poprawna praca tegoż auta na PB. Jeśli Twoje auto nie będzie prawidłowo chodzić na PB, to możesz cudować, kombinować i nic to nie da. Piszesz o tym, że jak odpalisz, to chodzi dobrze, a jak po chwili zgasisz to masz problemy z powtórnym odpaleniem. W starych postach z początków tego forum wszyscy powiedzieliby, że to wina sondy lambda. Pytanie dlaczego? Ponieważ przez ileś sekund po odpaleniu silnika komputer nie bierze pod uwagę wskazań sondy, aż nie osiągnie odpowiedniej temp. Następna sprawa piszesz o podwyższonym zużyciu benzyny. To też jest jeden z objawów uszkodzonej sondy. Oczywiści mogę się mylić, ale tak, czy siak, najpierw doprowadź auto do porządku na benzynie, bo na tą chwilę narobiłeś sobie bałaganu na gazie. Ja na początek przy tych objawach sprawdziłbym sondę lambda. Jeśli będzie OK. to szukałbym dalej, ale na PB.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Już ci powiem na pewno ma błędy ecu sondy ludzie nie rozumieją że jak mają LPG to ich głównym źródłem paliwa jest LPG a nie Pb NIGDY silnik nie będzie dobrze pracował na PB posiadając instalacje LPG chyba że posiada powyżej czwartej generacji LPG.olek70 pisze:Pytanie dlaczego? Ponieważ przez ileś sekund po odpaleniu silnika komputer nie bierze pod uwagę wskazań sondy, aż nie osiągnie odpowiedniej temp. Następna sprawa piszesz o podwyższonym zużyciu benzyny. To też jest jeden z objawów uszkodzonej sondy. Oczywiści mogę się mylić, ale tak, czy siak, najpierw doprowadź auto do porządku na benzynie, bo na tą chwilę narobiłeś sobie bałaganu na gazie. Ja na początek przy tych objawach sprawdziłbym sondę lambda. Jeśli będzie OK. to szukałbym dalej, ale na PB.
Weź na przykład zapłon dla Pb wymagane 6st dla LPG 12st w abt nie rozwiążesz tego w prosty sposób i trzeba iść na kompromis. Po drugie ładnie opisujesz że sonda ja wiem kilku wie że sonda jest przypisana do LPG i to właśnie najczęstsze objawy 2gen. i co zrobić żeby ecu PB pracowało poprawnie bez sondy ?? jest to nie realne wielu myślało (emulatory itd.) ale nie ma idealnych rozwiązań starszy sterownik inaczej zachowa się niż nowszy.
Wiec pytanie co zrobić by podczas jazdy na LPG uśpić sterownik od PB? da się czy się nie da? Moim zdaniem się nie da bo oprócz paliwa sterownik obsługuje zapłon.