Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Silnik osiąga maksymalnie 70 stopni

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

[B4 2.0 ABT] Silnik osiąga maksymalnie 70 stopni

Post autor: keyser2 » 21 sty 2017, 15:22

Witam serdecznie.

Mam samochód parę dni.

Wiem, że wskazówka powinna trzymać środkowy zakres tj. 90 stopni.
W mieście czy stoję czy jadę mam maksymalnie 70 stopni...
Podczas trasy 100km również osiągnął może trochę ponad 70 stopni.

Płynu jest ponad minimum. Ogrzewanie daje pożądane ciepło.

Co z tym zrobić?

Dodam, że auto ma LPG.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 sty 2017, 15:29

keyser2 pisze:Co z tym zrobić?
poszukać na forum, tematów jest masa - mała podpowiedź licznik lub czujnik.

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 21 sty 2017, 15:44

Po przejechaniu 10km normalnie mogłem włożyć palec do zbiornika wyrównawczego więc wątpię żeby coś było z licznikiem

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 21 sty 2017, 16:10

sprawdź termometrem zewnętrznym temperaturę będzie wszystko jasne

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 sty 2017, 23:04

keyser2 pisze:Po przejechaniu 10km normalnie mogłem włożyć palec do zbiornika wyrównawczego więc wątpię żeby coś było z licznikiem
A czego się spodziewałeś wkładając palec? przy małej chłodnicy to normalne że zbiorniczek będzie zimny/ciepły ale nie goracy

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 24 sty 2017, 21:33

Sprawdziłem dziś węże od chłodnicy. Górny był gorący a dolny ciepły.
Wymieniać czujnik szary czy ten niebieski też?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 sty 2017, 22:26

To wcale nie muszą być czujniki, opór może stawiać zaśniedziałe złącze itd.

Czujniki wyeliminujesz przez pomiar oporności.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 sty 2017, 07:22

O tuż to, lub podpięcie vag'a i porównanie temperatur.
Spróbuj zmostkować piny we wtyczce od szarego czujnika - piny musisz wyczuć bo raz będzie migała kontrolka a raz wskaźnik i zobacz czy w ogóle pójdzie na maxa.

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 25 sty 2017, 20:12

Poczytałem trochę i diagnostyce VAGiem i nie 92r nie pokazuje temperatury płynu chłodzącego...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 sty 2017, 20:35

A znalazłeś tabelkę oporności i względem temperatury?

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 28 sty 2017, 14:17

Tak, sprawdzę sobie miernikiem. ;)

[ Dodano: 2017-01-28, 14:17 ]
Jestem po pomiarach.
Na liczniku 70'C opór 248 Ohm. (Czyli opór odpowiadający 90'C?)

Przy tej temperaturze górny wąż jest wyczuwalnie cieplejszy niż dolny.

Jak zrobię mostek na pinach odpowiedzialnych za temperaturę to osiągam maks 120'C.

Obrazek
Co to oznacza?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sty 2017, 14:37

keyser2 pisze:Jak zrobię mostek na pinach odpowiedzialnych za temperaturę to osiągam maks 120'C.
No to szukaj jak wyżej pisano licznik piny kable styki.

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 28 sty 2017, 14:39

Ale skąd pewność, że czujnik jest sprawny? :D Tego też nie da się określić.


Czyli po zmostkowaniu powinno dojść do końca?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sty 2017, 14:43

keyser2 pisze:Jak zrobię mostek na pinach odpowiedzialnych za temperaturę to osiągam maks 120'C.
120 to nie max ;-) powinno pójść do samego końca poza 130
keyser2 pisze:Ale skąd pewność, że czujnik jest sprawny? :D
skoro masz jakieś lepsze informacje to zwracam honor ;-)
keyser2 pisze: Tego też nie da się określić.
to po co mierzyłeś :-P
Ostatnio zmieniony 18 mar 2017, 08:09 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 28 sty 2017, 14:49

Zimne luty dopadły tylko temperaturę?
Inne wskaźniki, żaróweczki itp. są sprawne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl