Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[B4 all] Kontrolki ostrzegawcze

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 sty 2017, 20:10

PRL1987 pisze:Czy to również oznaki kończącego się alternatora? Czy może przy słabym alternatorze 2 kontrolki - płyn chłodniczy i hamulec powinny migać cały czas podczas jazdy?
sprawdzić ładowanie bo podejrzewam że padł regulator
A skoro nie masz miernika to udać się do kogoś kto ma by się upewnić i nie kupować w ciemno.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8423
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 sty 2017, 20:14

A od kiedy to Piotrze kontrolka hamulca ręcznego jest u góry? pewnie płyn hamulcowy mu się kończy :-D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 sty 2017, 20:17

Jarewa pisze:A od kiedy to Piotrze kontrolka hamulca ręcznego jest u góry?
ah sorry nie o tym myślałem i głupotę walnąłem :oops:

PRL1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 12 kwie 2016, 21:30

Post autor: PRL1987 » 27 sty 2017, 19:26

migały 2 górne, na pewno płyn chłodniczy, a co to było to drugie to już nie pamiętam... faktem jest, że alternator zdechł - a konkretnie kumutator. Nowy podobno słabo dostępny - kilka dni oczekiwania i cena 450zł
numer z alternatora to 028903025a, czy ktoś się orientuje jaka jest różnica między 028903025a a 028903025h ? Czy można je stosować zamiennie? Wersji używanych z H jest sporo na allegro i ogólnie dość tanie są.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 sty 2017, 19:50

PRL1987, co słabo dostępne bo chyba nie kumam?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8423
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 sty 2017, 19:52

Bardzo droga naprawa.
PRL1987 pisze:czy ktoś się orientuje jaka jest różnica między 028903025a a 028903025h
Mocą na jałowym. A można zastąpić H ale nie odwrotnie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sty 2017, 11:54

PRL1987 pisze: że alternator zdechł - a konkretnie kumutator
komutatora to tam raczej nie ma - przynajmniej ja nie widziałem. Jak już to wytarły ci się pierścienie ślizgowe koszt nowych to 25 zł. Bo kupno nowego alternatora to faktycznie drogie rozwiązanie.
Tu masz temat https://audi80.pl/topics101/b4-abk-r ... t75921.htm i są tam fotki przeze mnie umieszczone.

PRL1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 12 kwie 2016, 21:30

Post autor: PRL1987 » 28 sty 2017, 14:25

PieterB - pisząc drogi i słabo dostępny miałem na myśli właśnie cały alternator

Ostatecznie udało mi się oddać go w ręce fachowca do regeneracji - koszt 180zł i po 5h był gotowy do odbioru

Jedyny niuans jest taki, że na wolnych obrotach słabiej ładuje - podobno regulator, który kupiłem - marka AS, niekoniecznie jest najlepszym wyborem - czy miał ktoś styczność z tymi regulatorami? Jaki inny możecie polecić? Czy jest szansa, że ten się jeszcze "dotrze" ?

Niestety po montażu okazało się, że pasek alternatora piszy i jego kółko pasowe się błyskawicznie grzeje. Pasek ma zaledwie ok 10tys km przebiegu :/

Czy kojarzy ktoś, czy w 1Z pasek się w jakiś sposób dodatkowo napina, czy tam jest samoregulator? (mam auto z klimą)
Ostatnio zmieniony 28 sty 2017, 14:39 przez PRL1987, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8423
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sty 2017, 14:36

To może świadczyć o zwarciu w alternatorze.

PRL1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 12 kwie 2016, 21:30

Post autor: PRL1987 » 28 sty 2017, 14:41

Ale co może świadczyć o zwarciu? Brak ładowania na wolnych obrotach, czy ciepłe koło pasowe? Prócz koła nic się nie grzeje - alternator jest zimny.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 sty 2017, 14:59

PRL1987 pisze:Czy kojarzy ktoś, czy w 1Z pasek się w jakiś sposób dodatkowo napina, czy tam jest samoregulator?
Tylko samoregulator.
Sprawdź czy nie jest zapieczone te ramię napinacza i pracuje płynnie , bo jak nie , to dodatkowo czeka Cię wykręcanie mocowania alternatora i wymiana tulejek , jeśli nie jest wytarta powierzchnia w której pracuje napinacz.
Zestaw naprawczy napinacza

Sprawdź jeszcze koło pasowe wału robiąc znak wzdłuż powierzchni , bo to też może być przyczyna pisków:

Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8423
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sty 2017, 15:51

PRL1987 pisze:Ale co może świadczyć o zwarciu? Brak ładowania na wolnych obrotach, czy ciepłe koło pasowe?
To i to grzeje się koło pasowe alternatora bo wirnik jest obciążony 100% ma słabe na wolnych bo jest obciążone na 100%, takie rzeczy się dzieją jak jest zawarcie między uzwojeniowe. Sam alternator nie będzie się grzał nadmiernie .

Jest jeszcze druga opcja zacierające się łożyska alternatora ale to raczej chyba sprawdzaliście.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sty 2017, 16:03

a bardzo mocno rozładowany aku nie będzie też powodował takich objawów?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8423
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sty 2017, 16:10

Tez ale skoro pali na nim to raczej odpada.

A tak apropo w 1Z ładowanie się sprawdza jak silnik jest nagrzany to eliminuje zakłócenia pomiaru z powodu bardzo prądożernych podgrzewaczy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sty 2017, 16:24

Jarewa pisze:Tez ale skoro pali na nim to raczej odpada.
no też niby racja okok

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl