Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 all] Kontrolki ostrzegawcze

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 sty 2017, 20:10

PRL1987 pisze:Czy to również oznaki kończącego się alternatora? Czy może przy słabym alternatorze 2 kontrolki - płyn chłodniczy i hamulec powinny migać cały czas podczas jazdy?
sprawdzić ładowanie bo podejrzewam że padł regulator
A skoro nie masz miernika to udać się do kogoś kto ma by się upewnić i nie kupować w ciemno.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 sty 2017, 20:14

A od kiedy to Piotrze kontrolka hamulca ręcznego jest u góry? pewnie płyn hamulcowy mu się kończy :-D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 sty 2017, 20:17

Jarewa pisze:A od kiedy to Piotrze kontrolka hamulca ręcznego jest u góry?
ah sorry nie o tym myślałem i głupotę walnąłem :oops:

PRL1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 12 kwie 2016, 21:30

Post autor: PRL1987 » 27 sty 2017, 19:26

migały 2 górne, na pewno płyn chłodniczy, a co to było to drugie to już nie pamiętam... faktem jest, że alternator zdechł - a konkretnie kumutator. Nowy podobno słabo dostępny - kilka dni oczekiwania i cena 450zł
numer z alternatora to 028903025a, czy ktoś się orientuje jaka jest różnica między 028903025a a 028903025h ? Czy można je stosować zamiennie? Wersji używanych z H jest sporo na allegro i ogólnie dość tanie są.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 sty 2017, 19:50

PRL1987, co słabo dostępne bo chyba nie kumam?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 sty 2017, 19:52

Bardzo droga naprawa.
PRL1987 pisze:czy ktoś się orientuje jaka jest różnica między 028903025a a 028903025h
Mocą na jałowym. A można zastąpić H ale nie odwrotnie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sty 2017, 11:54

PRL1987 pisze: że alternator zdechł - a konkretnie kumutator
komutatora to tam raczej nie ma - przynajmniej ja nie widziałem. Jak już to wytarły ci się pierścienie ślizgowe koszt nowych to 25 zł. Bo kupno nowego alternatora to faktycznie drogie rozwiązanie.
Tu masz temat https://audi80.pl/topics101/b4-abk-r ... t75921.htm i są tam fotki przeze mnie umieszczone.

PRL1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 12 kwie 2016, 21:30

Post autor: PRL1987 » 28 sty 2017, 14:25

PieterB - pisząc drogi i słabo dostępny miałem na myśli właśnie cały alternator

Ostatecznie udało mi się oddać go w ręce fachowca do regeneracji - koszt 180zł i po 5h był gotowy do odbioru

Jedyny niuans jest taki, że na wolnych obrotach słabiej ładuje - podobno regulator, który kupiłem - marka AS, niekoniecznie jest najlepszym wyborem - czy miał ktoś styczność z tymi regulatorami? Jaki inny możecie polecić? Czy jest szansa, że ten się jeszcze "dotrze" ?

Niestety po montażu okazało się, że pasek alternatora piszy i jego kółko pasowe się błyskawicznie grzeje. Pasek ma zaledwie ok 10tys km przebiegu :/

Czy kojarzy ktoś, czy w 1Z pasek się w jakiś sposób dodatkowo napina, czy tam jest samoregulator? (mam auto z klimą)
Ostatnio zmieniony 28 sty 2017, 14:39 przez PRL1987, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sty 2017, 14:36

To może świadczyć o zwarciu w alternatorze.

PRL1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 12 kwie 2016, 21:30

Post autor: PRL1987 » 28 sty 2017, 14:41

Ale co może świadczyć o zwarciu? Brak ładowania na wolnych obrotach, czy ciepłe koło pasowe? Prócz koła nic się nie grzeje - alternator jest zimny.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 sty 2017, 14:59

PRL1987 pisze:Czy kojarzy ktoś, czy w 1Z pasek się w jakiś sposób dodatkowo napina, czy tam jest samoregulator?
Tylko samoregulator.
Sprawdź czy nie jest zapieczone te ramię napinacza i pracuje płynnie , bo jak nie , to dodatkowo czeka Cię wykręcanie mocowania alternatora i wymiana tulejek , jeśli nie jest wytarta powierzchnia w której pracuje napinacz.
Zestaw naprawczy napinacza

Sprawdź jeszcze koło pasowe wału robiąc znak wzdłuż powierzchni , bo to też może być przyczyna pisków:

Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sty 2017, 15:51

PRL1987 pisze:Ale co może świadczyć o zwarciu? Brak ładowania na wolnych obrotach, czy ciepłe koło pasowe?
To i to grzeje się koło pasowe alternatora bo wirnik jest obciążony 100% ma słabe na wolnych bo jest obciążone na 100%, takie rzeczy się dzieją jak jest zawarcie między uzwojeniowe. Sam alternator nie będzie się grzał nadmiernie .

Jest jeszcze druga opcja zacierające się łożyska alternatora ale to raczej chyba sprawdzaliście.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sty 2017, 16:03

a bardzo mocno rozładowany aku nie będzie też powodował takich objawów?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sty 2017, 16:10

Tez ale skoro pali na nim to raczej odpada.

A tak apropo w 1Z ładowanie się sprawdza jak silnik jest nagrzany to eliminuje zakłócenia pomiaru z powodu bardzo prądożernych podgrzewaczy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sty 2017, 16:24

Jarewa pisze:Tez ale skoro pali na nim to raczej odpada.
no też niby racja okok

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl