[B4 2.0 ABT] Silnik osiąga maksymalnie 70 stopni
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nawet mógł bym się założyć że nie zauważysz tego w liczniku. Mimo ze tam będzie przyczyna.keyser2 pisze:Zimne luty dopadły tylko temperaturę?
Inne wskaźniki, żaróweczki itp. są sprawne.
Pisałeś że znalazłeś tabelkę ja wiem a ty poszukaj dobrze.keyser2 pisze:Ale skąd pewność, że czujnik jest sprawny? Tego też nie da się określić.
Tylko gdzie włożysz czujnik temperatury? Rozkręć ten licznik, weź dobrą lupę i obejrzyj mocowanie wskaźnika temp. do płyty. Jeśli są zimne luty, to powinny być przy śrubkach mocujących wskaźnik temperatury. Objedź to lutownicą, a jeśli trzeba dodaj cyny i powinno być OK. Ja u siebie musiałem to zrobić dwa razy w ciągu ostatnich 10-ciu lat.keyser2 pisze:A może zainstalować dodatkowy wskaźnik temperatury gdzieś ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51
keyser2, Wyciągasz licznik, od tyłu na płycie masz mocowanie dwoma śrubkami wskaźnik temperatury. Te śrubki przewodzą prąd i zależnie od jego natężenia wychyla się wskazówka. Radzę Ci nie zabierać się za rozbieranie wskaźnika bo sądzę, że go już nie złożysz, tym bardziej możesz go rozkalibrować. Odkręcasz te śrubki i czyścisz styki. Bierzesz najlepiej alkohol IZOPROPYLOWY na wacik i przecierasz. Osad na tych stykach powoduje większą oporność styku, co za tym idzie mniejszy prąd i zaniżone wskazania temperatury. Przy okazji możesz to samo zrobić dla wskaźnika paliwa. Podpinasz licznik jeszcze go nie zakręcając do deski i sprawdzasz czy po rozgrzaniu będzie 90. Jeśli dalej nie dopiero wtedy bierz się za przelutowywanie miejsca styku śrub. Powinno byś po kłopocie. Powodzenia
NA PRZYSZŁOŚĆ DLA NASTĘPNYCH, KTÓRZY BĘDĄ MIELI PODOBNY PROBLEM.
Tabela na forum jest dla niebieskiego czujnika, a nie szarego.
SZARY CZUJNIK W TEMPERATURZE 90 STOPNI POWINIEN MIEĆ ok. 130 Ohm.
Po wymianie czujnika wszystko działa poprawnie.
Zasugerowałem się odpowiedziami z tego tematu i nawet kupiłem licznik, wyczyściłem styki poprawiłem luty, ale dalej nic. W ASO powiedzieli mi jak kupowałem czujnik jaki opór powinien być i taką dostałem od nich odpowiedź.
Tabela na forum jest dla niebieskiego czujnika, a nie szarego.
SZARY CZUJNIK W TEMPERATURZE 90 STOPNI POWINIEN MIEĆ ok. 130 Ohm.
Po wymianie czujnika wszystko działa poprawnie.
Zasugerowałem się odpowiedziami z tego tematu i nawet kupiłem licznik, wyczyściłem styki poprawiłem luty, ale dalej nic. W ASO powiedzieli mi jak kupowałem czujnik jaki opór powinien być i taką dostałem od nich odpowiedź.