Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Silnik osiąga maksymalnie 70 stopni

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sty 2017, 14:57

keyser2, rób jak uważasz, pytałeś i dostałeś odpowiedź a co zrobisz to twoja sprawa

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 28 sty 2017, 14:59

Będzie widać ten zimny lut jak rozbiorę licznik? Czy nie ma co się bawić i kupić inny?

Albo inaczej. Czy jak silnik się za mocno zagrzeje to będę miał informację o tym na desce?
Wtedy olałbym ten licznik :D

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 sty 2017, 15:44

Przy 120 stopniach załączany jest osobny obwód w czujniku, który zapala kontrolkę na desce.
Co do licznika to sprawdź czy kółka na płycie licznika łączące wskaźnik temperatury z płytą nie oderwały się od ścieżek a najlepiej polutuj.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sty 2017, 15:54

keyser2 pisze:Zimne luty dopadły tylko temperaturę?
Inne wskaźniki, żaróweczki itp. są sprawne.
Nawet mógł bym się założyć że nie zauważysz tego w liczniku. Mimo ze tam będzie przyczyna.
keyser2 pisze:Ale skąd pewność, że czujnik jest sprawny? :D Tego też nie da się określić.
Pisałeś że znalazłeś tabelkę ja wiem a ty poszukaj dobrze.

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 28 sty 2017, 16:22

Polecacie wymienić cały licznik na używany? Skąd pewność że tam nie ma tego samego błędu?
A może zainstalować dodatkowy wskaźnik temperatury gdzieś ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sty 2017, 16:34

Nawet nie posłuchałeś kolegi Macieja a już myślisz o kupnie innego albo o dołożeniu.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 31 sty 2017, 21:41

keyser2 pisze:A może zainstalować dodatkowy wskaźnik temperatury gdzieś ?
Tylko gdzie włożysz czujnik temperatury? Rozkręć ten licznik, weź dobrą lupę i obejrzyj mocowanie wskaźnika temp. do płyty. Jeśli są zimne luty, to powinny być przy śrubkach mocujących wskaźnik temperatury. Objedź to lutownicą, a jeśli trzeba dodaj cyny i powinno być OK. Ja u siebie musiałem to zrobić dwa razy w ciągu ostatnich 10-ciu lat.

Alekssssander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51

Post autor: Alekssssander » 01 lut 2017, 10:16

keyser2, Wyciągasz licznik, od tyłu na płycie masz mocowanie dwoma śrubkami wskaźnik temperatury. Te śrubki przewodzą prąd i zależnie od jego natężenia wychyla się wskazówka. Radzę Ci nie zabierać się za rozbieranie wskaźnika bo sądzę, że go już nie złożysz, tym bardziej możesz go rozkalibrować. Odkręcasz te śrubki i czyścisz styki. Bierzesz najlepiej alkohol IZOPROPYLOWY na wacik i przecierasz. Osad na tych stykach powoduje większą oporność styku, co za tym idzie mniejszy prąd i zaniżone wskazania temperatury. Przy okazji możesz to samo zrobić dla wskaźnika paliwa. Podpinasz licznik jeszcze go nie zakręcając do deski i sprawdzasz czy po rozgrzaniu będzie 90. Jeśli dalej nie dopiero wtedy bierz się za przelutowywanie miejsca styku śrub. Powinno byś po kłopocie. Powodzenia

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 11 mar 2017, 18:46

Dam znać czy pomogło

[ Dodano: 2017-03-11, 18:46 ]
Kupiłem inny licznik. Który był testowany i pokazywał u znajomego normalnie 90-100 stopni. Podpiąłem go do siebie i jest to samo czyli dalej maksymalnie 70 stopni.

No i teraz pytanie co robić?


Przy pomiarach na wychyleniu 70'C mam około 240 Ohm.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 12 mar 2017, 22:39

Witam.
To wcale nie muszą być czujniki, opór może stawiać zaśniedziałe złącze itd.
Spróbuj przepryskać kostkę od czujnika temperatury preparatem typu unizol. Takim do poprawy kontaktów elektrycznych. Najlepiej jeśli płyn dotrze do miejsca gdzie przewody są zaciśnięte we wtyczce. Być może to pomoże.

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 17 mar 2017, 22:05

NA PRZYSZŁOŚĆ DLA NASTĘPNYCH, KTÓRZY BĘDĄ MIELI PODOBNY PROBLEM.

Tabela na forum jest dla niebieskiego czujnika, a nie szarego.

SZARY CZUJNIK W TEMPERATURZE 90 STOPNI POWINIEN MIEĆ ok. 130 Ohm.

Po wymianie czujnika wszystko działa poprawnie.

Zasugerowałem się odpowiedziami z tego tematu i nawet kupiłem licznik, wyczyściłem styki poprawiłem luty, ale dalej nic. W ASO powiedzieli mi jak kupowałem czujnik jaki opór powinien być i taką dostałem od nich odpowiedź.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl