[B4 1.9 1Z] Brakujace przekaźniki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 wrz 2015, 23:09
- Imię: Patryk
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Pomorze
[B4 1.9 1Z] Brakujace przekaźniki
Witam, mam problem z wentylatorami, przy 100 stopniach nie załącza się żaden i to skłoniło mnie do sprawdzenia przekaźników w skrzynce bezpieczików. Okazało się, że pewnych brakuje, a jeden był w miejscu, gdzie powinien być przekaźnik od klimy, a ja klimy nie mam Przekaźnik 213 jest w gnieździe nr 5, a 214 w gnieździe nr 6 (od rzekomej klimy). Są jeszcze przekaźniki od wycieraczek, klaksonu i pompy, ale one są akurat na swoim miejscu. Próbowałem włożyć inne przekaźniki w te miejsca, gdzie powinny być te od wentylatorów, ale dalej nie pyka, bo mam około 100 stopni i nic, cisza. Wentylatory ogólnie działają, bo łączyłem styki przy kostce od czujnika w chłodnicy, ale jak złączyłem I bieg to nic, dopiero jak złączyłem II bieg to się włączyły oba. Winny może być jeszcze czujnik w chłodnicy, ale jak zobaczyłem bałagan w skrzynce to chcę najpierw to uporządkować, a potem ewentualnie działać dalej. Prośba moja jest taka czy ktoś mógłby mi napisać jakich przekaźników brakuje, prosiłbym o numer, numer fabryczny, tak żeby się zgadzało. Z góry dzięki za wszelką pomoc i chęci
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 wrz 2015, 23:09
- Imię: Patryk
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Pomorze
Wczoraj jak wracałem od dziewczyny to zrobiłem sobie taki właśnie układ jak na tym zdjęciu i nic. Wcześniej widziałem już kilka zdjęć i na każdym były one wpięte gdzie indziej i nie wiem czym się sugerować. Chciałbym mieć je wpięte żeby móc to wykluczyć i szukać przyczyny dalej. Dlatego proszę o pomoc tych, u których to działa żeby powiedzieli jak to faktycznie ma być.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Od I biegu wiatraka przekaźnik powinien być w polu 11 (wersja bez klimy albo z klimą manualną).
Możesz nawet sprawdzić czy masz połączenia w gnieździe:
57 - połączenie z pinem 2 na kostce chłodnicy
55 - masę
56 - stały plus
54 - wyjście na opornice wentylatorów (to na błotniku).
Możesz też zanim zaczniesz sprawdzać kable miernikiem zobaczyć czy jak zdejmiesz pokrywkę z przekaźnika i po wsadzeniu złączysz palce styk to czy wtedy wentylator wystaruje. Będzie wiadomo po której stronie przekaźnika szukac.
Możesz nawet sprawdzić czy masz połączenia w gnieździe:
57 - połączenie z pinem 2 na kostce chłodnicy
55 - masę
56 - stały plus
54 - wyjście na opornice wentylatorów (to na błotniku).
Możesz też zanim zaczniesz sprawdzać kable miernikiem zobaczyć czy jak zdejmiesz pokrywkę z przekaźnika i po wsadzeniu złączysz palce styk to czy wtedy wentylator wystaruje. Będzie wiadomo po której stronie przekaźnika szukac.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2017, 10:31 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
152
2 to chyba tylko w B3 a 3 to w ABK i mechanicznym wtrysku. W B4 z dużą chłodnicą (każdy diesel, V6, 16V oraz 1.6/2.0 mniejsze z klimą) ma przekaźnik I biegu w polu 11 a II jest już pod deską w środku samochodu.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok