Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Brakujace przekaźniki

ODPOWIEDZ
Zmru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 03 wrz 2015, 23:09
Imię: Patryk
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Pomorze

[B4 1.9 1Z] Brakujace przekaźniki

Post autor: Zmru » 29 sty 2017, 16:25

Witam, mam problem z wentylatorami, przy 100 stopniach nie załącza się żaden i to skłoniło mnie do sprawdzenia przekaźników w skrzynce bezpieczików. Okazało się, że pewnych brakuje, a jeden był w miejscu, gdzie powinien być przekaźnik od klimy, a ja klimy nie mam :/ Przekaźnik 213 jest w gnieździe nr 5, a 214 w gnieździe nr 6 (od rzekomej klimy). Są jeszcze przekaźniki od wycieraczek, klaksonu i pompy, ale one są akurat na swoim miejscu. Próbowałem włożyć inne przekaźniki w te miejsca, gdzie powinny być te od wentylatorów, ale dalej nie pyka, bo mam około 100 stopni i nic, cisza. Wentylatory ogólnie działają, bo łączyłem styki przy kostce od czujnika w chłodnicy, ale jak złączyłem I bieg to nic, dopiero jak złączyłem II bieg to się włączyły oba. Winny może być jeszcze czujnik w chłodnicy, ale jak zobaczyłem bałagan w skrzynce to chcę najpierw to uporządkować, a potem ewentualnie działać dalej. Prośba moja jest taka czy ktoś mógłby mi napisać jakich przekaźników brakuje, prosiłbym o numer, numer fabryczny, tak żeby się zgadzało. Z góry dzięki za wszelką pomoc i chęci :-)

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 29 sty 2017, 17:49

Zdjęcie skrzynki z 1Z na boshu ale nie wiem czy tu też jest dobrze.
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 sty 2017, 18:15


Zmru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 03 wrz 2015, 23:09
Imię: Patryk
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Zmru » 30 sty 2017, 18:56

Wczoraj jak wracałem od dziewczyny to zrobiłem sobie taki właśnie układ jak na tym zdjęciu i nic. Wcześniej widziałem już kilka zdjęć i na każdym były one wpięte gdzie indziej i nie wiem czym się sugerować. Chciałbym mieć je wpięte żeby móc to wykluczyć i szukać przyczyny dalej. Dlatego proszę o pomoc tych, u których to działa żeby powiedzieli jak to faktycznie ma być.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 sty 2017, 19:47

Od I biegu wiatraka przekaźnik powinien być w polu 11 (wersja bez klimy albo z klimą manualną).
Możesz nawet sprawdzić czy masz połączenia w gnieździe:
57 - połączenie z pinem 2 na kostce chłodnicy
55 - masę
56 - stały plus
54 - wyjście na opornice wentylatorów (to na błotniku).

Możesz też zanim zaczniesz sprawdzać kable miernikiem zobaczyć czy jak zdejmiesz pokrywkę z przekaźnika i po wsadzeniu złączysz palce styk to czy wtedy wentylator wystaruje. Będzie wiadomo po której stronie przekaźnika szukac.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2017, 10:31 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 30 sty 2017, 21:34

W polu nr 2 i 3 też mają być?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

152

Post autor: maciek889 » 31 sty 2017, 10:15

2 to chyba tylko w B3 a 3 to w ABK i mechanicznym wtrysku. W B4 z dużą chłodnicą (każdy diesel, V6, 16V oraz 1.6/2.0 mniejsze z klimą) ma przekaźnik I biegu w polu 11 a II jest już pod deską w środku samochodu.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 31 sty 2017, 17:08

Jasne dzięki za info.

Zmru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 03 wrz 2015, 23:09
Imię: Patryk
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Zmru » 03 lut 2017, 19:22

Wygląda to tak, że jak zewre ze sobą pin od zasilania i I biegu w kostce to włączają się dwa wentylatory, a jak od II biegu to też dwa. Poprzednio włączały się tylko jak zwarłem pin od II bigu. I dalej nie włączają się same i to jest chyba wina czujnika w chłodnicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga