Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Mułowate przyśpieszanie "turbodziura"

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

[B4 2.0 ABT] Mułowate przyśpieszanie "turbodziura"

Post autor: keyser2 » 31 sty 2017, 08:18

Witam

Problem występuję zarówno na LPG jak i na benzynie, niezależnie od temperatury silnika.

Objawy:

Auto przy próbie gwałtownego przyśpieszenia ma coś w rodzaju turbo dziury, przyśpiesza dopiero po chwili i trochę mu to zajmuje.
Dodam, że mimo gazu w podłodze nie słychać wzrostu obrotów, więc wykluczam sprzęgło.


Co to może być?

[ Dodano: 2017-01-31, 08:18 ]
Dzieje się tak tylko gdy chcę przyśpieszyć z wolnych obrotów.
Ma ktoś jakiś pomysł?

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 sty 2017, 10:10

Jak to dzieje się na gazie albo benzynie to jedynie układ zapłonowy może być przyczyną.
Czasem przy gazie 2 generacji, gdy silniczek regulujący dawkę lpg musi na wolnych obrotach mocno się zamknąć aby zapobiec zalewaniu a później otworzyć na wyższych obrotów to coś takiego powstaje. Ale wtedy musi złożyć się na to kilka czynników (odpowiednio ustawiony zakres pracy tego silniczka w instalacji oraz odpowiednio rozkręcone regulacje na parowniku).

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 31 sty 2017, 10:25

Do sprawdzenia cały układ przeustnicy i nieszczelności dolotu, włącznie z odmą.

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 31 sty 2017, 13:32

Mechanik powiedział, że zacząłby od wymiany przewodów, świec itp.

Ja na mechanice się nie znam, ale nie chcę wydawać hajsu niepotrzebnie. Myślicie, że ma to sens?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 31 sty 2017, 13:38

odpal wieczorem auto, jedź tam gdzie nie ma światła, podnieś maskę i zobacz czy są przebicia na przewodach. A co do świec - wykręć je i zobacz w jakim są stanie.
Po tym będizesz wiedział czy od tego zacząć czy nie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 sty 2017, 14:23

Przecież to ABT i 90KM wiec rakiety się nie spodziewaj bo ten silnik to muł.

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 31 sty 2017, 16:32

Wiem, ale według mnie powinien przyspieszać a nie mieć parę sekund opóźnienia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 sty 2017, 16:51

To 8bitowy ECU nawet kalkulator go przewyższa technologicznie. Sterownik jest tak słaby że musi nawet przerywać połączenie w diagnostyce pod większymi obrotami bo nie nadarza.

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 31 sty 2017, 18:42

Czyli uważasz, że to normalny objaw tego silnika?
Że z niskich obrotów trzeba czekać chwilę żeby hmm pomyślał i dopiero zaczął przyśpieszać?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 sty 2017, 18:46

Na jakim biegi i przy ilu obrotach zaczynasz przyspieszenie?

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 31 sty 2017, 18:50

To jest tak:

- Mówiąc o przyśpieszaniu z niskich obrotów (około 1500) i deptam pedał w podłogę to czekam ze 2-3s zanim coś się dzieje. Strasznie wolno przebiega przyśpieszanie do powiedzmy 3tyś obrotów jak mul.

- Gdy przyśpieszam z około 2-2,2 tyś obrotów to trwa to krócej, reakcja na gaz jest natychmiastowa, buja się znośnie nie zamula przyspieszanie.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2017, 19:59 przez keyser2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 sty 2017, 18:56

Bieg?

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 31 sty 2017, 18:58

Dwójka, trójka to samo.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 sty 2017, 19:02

A jak nie depniesz w podłogę tylko ciut więcej niż połowa to też tak samo?

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 31 sty 2017, 19:58

Miałem 3 lata Cinquecento 900 i nie musiałem czekać na reakcję na gaz jak w tym przypadku.

Jarewa, tak samo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl