[B4 2.0 ABT] Mułowate przyśpieszanie "turbodziura"
[B4 2.0 ABT] Mułowate przyśpieszanie "turbodziura"
Witam
Problem występuję zarówno na LPG jak i na benzynie, niezależnie od temperatury silnika.
Objawy:
Auto przy próbie gwałtownego przyśpieszenia ma coś w rodzaju turbo dziury, przyśpiesza dopiero po chwili i trochę mu to zajmuje.
Dodam, że mimo gazu w podłodze nie słychać wzrostu obrotów, więc wykluczam sprzęgło.
Co to może być?
[ Dodano: 2017-01-31, 08:18 ]
Dzieje się tak tylko gdy chcę przyśpieszyć z wolnych obrotów.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Problem występuję zarówno na LPG jak i na benzynie, niezależnie od temperatury silnika.
Objawy:
Auto przy próbie gwałtownego przyśpieszenia ma coś w rodzaju turbo dziury, przyśpiesza dopiero po chwili i trochę mu to zajmuje.
Dodam, że mimo gazu w podłodze nie słychać wzrostu obrotów, więc wykluczam sprzęgło.
Co to może być?
[ Dodano: 2017-01-31, 08:18 ]
Dzieje się tak tylko gdy chcę przyśpieszyć z wolnych obrotów.
Ma ktoś jakiś pomysł?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak to dzieje się na gazie albo benzynie to jedynie układ zapłonowy może być przyczyną.
Czasem przy gazie 2 generacji, gdy silniczek regulujący dawkę lpg musi na wolnych obrotach mocno się zamknąć aby zapobiec zalewaniu a później otworzyć na wyższych obrotów to coś takiego powstaje. Ale wtedy musi złożyć się na to kilka czynników (odpowiednio ustawiony zakres pracy tego silniczka w instalacji oraz odpowiednio rozkręcone regulacje na parowniku).
Czasem przy gazie 2 generacji, gdy silniczek regulujący dawkę lpg musi na wolnych obrotach mocno się zamknąć aby zapobiec zalewaniu a później otworzyć na wyższych obrotów to coś takiego powstaje. Ale wtedy musi złożyć się na to kilka czynników (odpowiednio ustawiony zakres pracy tego silniczka w instalacji oraz odpowiednio rozkręcone regulacje na parowniku).
To jest tak:
- Mówiąc o przyśpieszaniu z niskich obrotów (około 1500) i deptam pedał w podłogę to czekam ze 2-3s zanim coś się dzieje. Strasznie wolno przebiega przyśpieszanie do powiedzmy 3tyś obrotów jak mul.
- Gdy przyśpieszam z około 2-2,2 tyś obrotów to trwa to krócej, reakcja na gaz jest natychmiastowa, buja się znośnie nie zamula przyspieszanie.
- Mówiąc o przyśpieszaniu z niskich obrotów (około 1500) i deptam pedał w podłogę to czekam ze 2-3s zanim coś się dzieje. Strasznie wolno przebiega przyśpieszanie do powiedzmy 3tyś obrotów jak mul.
- Gdy przyśpieszam z około 2-2,2 tyś obrotów to trwa to krócej, reakcja na gaz jest natychmiastowa, buja się znośnie nie zamula przyspieszanie.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2017, 19:59 przez keyser2, łącznie zmieniany 1 raz.