Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, 1Z, '94] Wymiana maglownicy - tworzymy poradnik

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 30 wrz 2015, 18:12

Pozwole się dołączyć do pytania kolegi. Ma ktoś jakieś konkretne wskazówki jak(którędy) wyciągnąć magiel w ABK ?

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 16 lis 2015, 20:27

marszall,
czy do odkręcenia serwo pod kierownicą trzeba ściągać dywanik, czy może śruby/nakrętki są na wierzchu? pytam bo szczerze mówiąc nie zaglądałem tam.. ach i jeszcze jedno pytanie czy trzeba demontować półkę pod kierownicą?

AdamF
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 11 maja 2013, 20:10
Lokalizacja: Jasienica

Post autor: AdamF » 16 lis 2015, 22:02

Omg mnie to też będzie czekać bo wyciek sowity ;/

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 20 lis 2015, 21:32

Trzeba zciagac polke ale nie trzeba zciagac dywanika.
FUCK 1.8T
BLACK BERTA

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 21 lis 2015, 07:53

marszall pisze:Moge opisac po kolei demontaz montaz magla w silnikach R4 i R5 jak ktos chce oze z tego zrobic porade. Sposob chba najprostszy i sprawdzony bo wymienialem magiel pare razy (...)
Ta metoda wymieniam magiel w 3h, sprawdzone nieraz
w 3 h pod warunkiem, że śruby dają się gładko odkręcić, ma się doświadczenie i odpowiednie narzędzia :)

ja dwa dni temu miałem wymienianą maglownicę i zajęło to mechanikowi z ponad 20 letnim stażem aż 9h :( (dodam że cały czas byłem przy nim i jeszcze mu pomagałem), trochę usprawiedliwia go, że od razu przyznał się, że jeszcze tego nigdy nie robił, no i nie miał klucza wygiętego (tzw banana) 17 - musiał jechać kupić... jedno co to obeszło się bez odpowietrzania pompy hamulcowej bo nie spuszczał plynu i nie odpinał przewodów od pompy tylko całą pompę odkręcił od serwa i na przewodach odgiął (wcześniej zabezpieczając odpływ do wysprzeglika) tym sposobem uniknął zapowietrzenia układu :)

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 05 gru 2015, 21:39

Ja też robiłem to pierwszy raz, i tyle samo drugi raz a śruby przedemną chyba też nikt nie ruszał. Najważniejsze to dobre przygotowanie
FUCK 1.8T
BLACK BERTA

Awatar użytkownika
Kostek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 283
Rejestracja: 04 lip 2012, 08:33
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

[B3 1.8 JN] Przekładnia kierownicza problem z poskładaniem

Post autor: Kostek80 » 26 sty 2016, 20:30

Witam. Mój problem polega na tym że zamontował maglownice ze wspomaganiem bodajże z B4 nie zmieniając przekładni kierowniczej. Dodam że wcześniej owe audi nie miało wspomagania i wyszły następujące problemy.
1. Przekładnia łączyła się ze starą maglownica za pomocą rurki z wycięciami od strony magla a od strony przekładni zakończona była uchwytem jajowatym z dwiema dziurkami z aluminium. Kiedy ten owy element okazał się za długi skróciłem go i wyfrezowałem na odpowiednią grubość środek gdyż był za gruby w stosunku do nowego magla. Na starej były wycięcia na które to nachodziło i było skręcane obejmą. Po skoczeniu tego obejma nie wchodzi tak aby móc skręcić ją śruba. I co teraz z nabitą rurką na przekładnie moim zdaniem to się wytrze i stracę kontrole nad pojazdem.
2. Po poskładaniu tego przekładnia trze zaraz pod kierownicą. Blokada bez kluczyka nie łapie tylko słychać jakby chciała załapać na zabezpieczenie ale nie może.
3. Powstał niepokojący luz jak dociskam kierownice do kabiny.
4. Niepokojącym objawem jest również to że aby zatrąbić bardzo mocno muszę docisnąć klakson aż ten luz o którym wspomniałem wcześniej się zmniejszy i dopiero wtedy następuje sygnał.

Bardzo proszę o porady jak to ogarnąć solidnie bo auto mam przygotowane do docierania a nie mogę jeździć bo obawiam się o te wyżej wymienione punkty że coś złego może się wydarzyć.

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 26 sty 2016, 21:53

Musisz zmienić całą kolumne na tą dwuczęściową i będzie bez kombinowania. Ja jak zakładałem wspomaganie wyciągnąłem sam wszystko co mi trzeba było razem z kolumną i działa już bez problemów 2 lata.
Poczytaj ten temat: topics107/80-b3-montaz-wspomagania-t2343.html

tiger209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 12 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: braniewo

[B4 1.9 1Z] Wymiana maglownicy problem

Post autor: tiger209 » 31 sty 2017, 22:10

WitAm macie jakieś patenty żeby odkreci te dwie śruby koło serwa co trzymają maglownice bo nawet ich nie widać czuje je tylko palcami

michal/80/b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 16 sty 2017, 19:01
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: michal/80/b4 » 31 sty 2017, 22:58

jeśli chodzi o całkowity demontaż to
zdejmujesz lewe przednie koło
i obok drążka kierowniczego masz dwie śruby na imbus 6 jak dobrze pamiętam
odkręcasz je odkręcasz kolumnę kierowniczą od maglownicy i dalej to chyba będziesz wiedział :) jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi pozdr ;)

tiger209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 12 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: braniewo

Post autor: tiger209 » 01 lut 2017, 00:30

To to już mam odkrecone mi chodzi o te dwie śruby mi chodzi o te dwie sruby co sa przykreconrle do ściany grodxiwej obok kolumny kierowniczej. I mam jeszcze pytanie jak sprawdzic maglownice czy jest dobra jak jest wyciagnieta z samochodu . Nie chodzi mi o wycieku tylko o luzy czy są się sprawdzić

michal/80/b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 16 sty 2017, 19:01
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: michal/80/b4 » 02 lut 2017, 22:42

z zapomniałem jeszcze o tej śrubie w drugim końcu maglownicy. patrząc w dół poniżej przewodów od nagrzewnicy ją dojrzysz. chyba na 18 albo 19 klucz. a sprawdzisz ja chyba w najprostszy sposób na opuszczonym całkowicie samochodzie (żeby był opór) na kierownicy) chyba wiesz o co chodzi. wykonujesz małe ruchy kierownica w lewo i prawo i sprawdzasz czy nie ma luzu na kolumnie i maglownicy, bedziesz miał małe "przeskoki" w układzie tzw. luz, a po demontażu maglownicy z auta, sprawdzasz czy nie ma luzu na tym "siłowniku" wychodzącym z maglownicy ruszając nim na boki to chyba wszystkie sposoby na sprawdzenie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lut 2017, 08:13

Panowie w tym temacie do którego przyłączyłem post kolegi tiger209, wszystko pisze wraz ze szczegółami.
WRC is for boys.
Group B was for men.

michal/80/b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 16 sty 2017, 19:01
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: michal/80/b4 » 03 lut 2017, 21:38

o własnie dzięki PieterB! :-) tego szukałem żeby tu zapodać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga