[B4, 1Z, '94] Wymiana maglownicy - tworzymy poradnik
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
w 3 h pod warunkiem, że śruby dają się gładko odkręcić, ma się doświadczenie i odpowiednie narzędziamarszall pisze:Moge opisac po kolei demontaz montaz magla w silnikach R4 i R5 jak ktos chce oze z tego zrobic porade. Sposob chba najprostszy i sprawdzony bo wymienialem magiel pare razy (...)
Ta metoda wymieniam magiel w 3h, sprawdzone nieraz
ja dwa dni temu miałem wymienianą maglownicę i zajęło to mechanikowi z ponad 20 letnim stażem aż 9h (dodam że cały czas byłem przy nim i jeszcze mu pomagałem), trochę usprawiedliwia go, że od razu przyznał się, że jeszcze tego nigdy nie robił, no i nie miał klucza wygiętego (tzw banana) 17 - musiał jechać kupić... jedno co to obeszło się bez odpowietrzania pompy hamulcowej bo nie spuszczał plynu i nie odpinał przewodów od pompy tylko całą pompę odkręcił od serwa i na przewodach odgiął (wcześniej zabezpieczając odpływ do wysprzeglika) tym sposobem uniknął zapowietrzenia układu
[B3 1.8 JN] Przekładnia kierownicza problem z poskładaniem
Witam. Mój problem polega na tym że zamontował maglownice ze wspomaganiem bodajże z B4 nie zmieniając przekładni kierowniczej. Dodam że wcześniej owe audi nie miało wspomagania i wyszły następujące problemy.
1. Przekładnia łączyła się ze starą maglownica za pomocą rurki z wycięciami od strony magla a od strony przekładni zakończona była uchwytem jajowatym z dwiema dziurkami z aluminium. Kiedy ten owy element okazał się za długi skróciłem go i wyfrezowałem na odpowiednią grubość środek gdyż był za gruby w stosunku do nowego magla. Na starej były wycięcia na które to nachodziło i było skręcane obejmą. Po skoczeniu tego obejma nie wchodzi tak aby móc skręcić ją śruba. I co teraz z nabitą rurką na przekładnie moim zdaniem to się wytrze i stracę kontrole nad pojazdem.
2. Po poskładaniu tego przekładnia trze zaraz pod kierownicą. Blokada bez kluczyka nie łapie tylko słychać jakby chciała załapać na zabezpieczenie ale nie może.
3. Powstał niepokojący luz jak dociskam kierownice do kabiny.
4. Niepokojącym objawem jest również to że aby zatrąbić bardzo mocno muszę docisnąć klakson aż ten luz o którym wspomniałem wcześniej się zmniejszy i dopiero wtedy następuje sygnał.
Bardzo proszę o porady jak to ogarnąć solidnie bo auto mam przygotowane do docierania a nie mogę jeździć bo obawiam się o te wyżej wymienione punkty że coś złego może się wydarzyć.
1. Przekładnia łączyła się ze starą maglownica za pomocą rurki z wycięciami od strony magla a od strony przekładni zakończona była uchwytem jajowatym z dwiema dziurkami z aluminium. Kiedy ten owy element okazał się za długi skróciłem go i wyfrezowałem na odpowiednią grubość środek gdyż był za gruby w stosunku do nowego magla. Na starej były wycięcia na które to nachodziło i było skręcane obejmą. Po skoczeniu tego obejma nie wchodzi tak aby móc skręcić ją śruba. I co teraz z nabitą rurką na przekładnie moim zdaniem to się wytrze i stracę kontrole nad pojazdem.
2. Po poskładaniu tego przekładnia trze zaraz pod kierownicą. Blokada bez kluczyka nie łapie tylko słychać jakby chciała załapać na zabezpieczenie ale nie może.
3. Powstał niepokojący luz jak dociskam kierownice do kabiny.
4. Niepokojącym objawem jest również to że aby zatrąbić bardzo mocno muszę docisnąć klakson aż ten luz o którym wspomniałem wcześniej się zmniejszy i dopiero wtedy następuje sygnał.
Bardzo proszę o porady jak to ogarnąć solidnie bo auto mam przygotowane do docierania a nie mogę jeździć bo obawiam się o te wyżej wymienione punkty że coś złego może się wydarzyć.
Musisz zmienić całą kolumne na tą dwuczęściową i będzie bez kombinowania. Ja jak zakładałem wspomaganie wyciągnąłem sam wszystko co mi trzeba było razem z kolumną i działa już bez problemów 2 lata.
Poczytaj ten temat: topics107/80-b3-montaz-wspomagania-t2343.html
Poczytaj ten temat: topics107/80-b3-montaz-wspomagania-t2343.html
[B4 1.9 1Z] Wymiana maglownicy problem
WitAm macie jakieś patenty żeby odkreci te dwie śruby koło serwa co trzymają maglownice bo nawet ich nie widać czuje je tylko palcami
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 sty 2017, 19:01
- Lokalizacja: Łęczyca
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 sty 2017, 19:01
- Lokalizacja: Łęczyca
z zapomniałem jeszcze o tej śrubie w drugim końcu maglownicy. patrząc w dół poniżej przewodów od nagrzewnicy ją dojrzysz. chyba na 18 albo 19 klucz. a sprawdzisz ja chyba w najprostszy sposób na opuszczonym całkowicie samochodzie (żeby był opór) na kierownicy) chyba wiesz o co chodzi. wykonujesz małe ruchy kierownica w lewo i prawo i sprawdzasz czy nie ma luzu na kolumnie i maglownicy, bedziesz miał małe "przeskoki" w układzie tzw. luz, a po demontażu maglownicy z auta, sprawdzasz czy nie ma luzu na tym "siłowniku" wychodzącym z maglownicy ruszając nim na boki to chyba wszystkie sposoby na sprawdzenie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 sty 2017, 19:01
- Lokalizacja: Łęczyca