Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0E ABK B4 Avant] Pompa paliwa przerywa pracę

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
2.0E ABK Avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
Lokalizacja: Lublin

[2.0E ABK B4 Avant] Pompa paliwa przerywa pracę

Post autor: 2.0E ABK Avant » 06 lip 2014, 13:36

Mam problem z autem. Nie chcę chodzić na PB, bo pompa przerywa pracę. Już wcześniej miałem problem z autkiem, przygasało,zdarzało mu się szarpnąć ale to raz na 500km był strzał po garach i tyle. Efekty się stopniowo nasilały i zwiększały swoje oblicze typu nierówne obroty itd. Teraz już po wygląda to tak, że odpalam auto pompa pompuje około tak powiedzmy minutki czasu i auto pali wiadomo, potem pompa się wyłącza i gaśnie silnik - logiczne. Mija chwila tak z 15sec i pompa wznawia pracę (i jeśli akurat jedziemy i hamujemy silnikiem to po wznowieniu pracy auto dostaje kopa i jedzie do przodu). Jak jadę na LPG to mi to nie przeszkadza że mi pompa przerywa pracę, ale przeważnie jeżdźę na PB więc muszę to naprawić.

Zwalełem winę na przekaźnik 30, ale go wymieniłem i się okazało że to nie to.

Dziś podłączyłem pompę pod akumulator na krótko i silnik nie gaśnie nie szarie a pompa pracuje. Tak więc nie jest to wina ani pompy ani przekaźnika. Ale nie będę jeździł autem z pompą na krótko podłączoną:):):):)

Co wymienione i zrobione:

*przekaźnik 30 zakupiony w ASO (okazało się że to nie to ale i tak trzeba było go wymienić). Z forum wynika że trzeba to wymienić by zaczął diagnozę ABK - tak też zrobiłem
*przekaźnik 208 od pompy sprawdzony. Jest poprzypalany na stykach ale po podpięciu na pin wtykowy nr. 52 przekaźnika 208 napięcia + z akumulatora auto zapala i jest ta sama sytuacja - a więc to nie przekaźnik. Bo bez przekaźnika auto nie zapala
*pompa paliwa wyjęta, razem z koszem wszystko tam pomyłem, poczyściłem styki od kostek spolerowane papierem ściernym i zajęło mi to wczoraj 9h jestem wkurzony

Jedyne co mi przychodzi do głowy to:

*przekaźnik 208 (styki są niby nadpalone no ale z pompą paliwa zrobioną na krótko auto działa na benzynie więc ...) co sądzicie o tej anomalii bo inaczje tego nie nazwę
*regulator ciśnienia paliwa

*może sonda lambda?


POST EDYTOWAŁEM ZE WZGLEDU NA ZWRÓCENIE MI UWAGI ŻE JEST NIEZROZUMIAŁY:)
Ostatnio zmieniony 06 lip 2014, 15:47 przez 2.0E ABK Avant, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 lip 2014, 14:01

2.0E ABK Avant pisze:*regulator ciśnienia paliwa (i dlaczego)
a sprawdzałeś czy w wężyku nie ma paliwa :?:
A i jaki masz tam gaz może problem leży w jakimś odcięciu pompy paliwa przez centralkę lpg.

2.0E ABK Avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 2.0E ABK Avant » 06 lip 2014, 14:10

Pieter. LPG to IVgen firma Lovato. Pompa tak samo zachowuje się na gazie. Włącza się na minutę, odpoczywa przez chwilę i potem powtórka rozrywki. Przerywa swoją pracę czyli.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 lip 2014, 14:14

2.0E ABK Avant pisze:Pompa tak samo zachowuje się na gazie.
nie wiem czy dobrze zrozumiałem, czyli jadąc na gazie włącza Ci się co jakiś czas pompa paliwa, tak :?:

2.0E ABK Avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 2.0E ABK Avant » 06 lip 2014, 14:20

Dokładnie dokładnie tak. Podczas jazdy na benzynie też (jak pompa wznowi pracę to auto jedzie - jak przerwie auto hamuje silnikiem). Nie wyłączając zapłonu oczywiście. Na gazie to samo z tym że na gazie mi chodzi wiadomo

[ Dodano: 2014-07-06, 14:21 ]
PieterB pisze:
2.0E ABK Avant pisze:Pompa tak samo zachowuje się na gazie.
nie wiem czy dobrze zrozumiałem, czyli jadąc na gazie włącza Ci się co jakiś czas pompa paliwa, tak :?:
Określił bym to raczej "pompa wyłącza się co jakiś czas na niedługi czas i wznawia pracę).

Na żywo z AKU problemów z pompą nie ma

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 lip 2014, 14:34

2.0E ABK Avant pisze:Określił bym to raczej "pompa wyłącza się co jakiś czas na niedługi czas i wznawia pracę).
tzn nie jarzę, jadąc na gazie pompa paliwa cały czas pracuje i co jakiś czas się rozłącza i włącza ponownie :?: bo chyba nie bardzo Ci rozumiem jak to jest z pracą tej pompy.

2.0E ABK Avant, a tego przekaźnika od pompy paliwa nie masz od kogoś podmienić na próbę.

2.0E ABK Avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 2.0E ABK Avant » 06 lip 2014, 14:39

Ja napisałem wszystko w pierwszym poście.

Przekaźnika nie mam drugiego właśnie. Sprawdzałem go zresztą

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 lip 2014, 15:01

2.0E ABK Avant pisze:Ja napisałem wszystko w pierwszym poście.
sorry ale w pierwszym poście napisałeś tak
2.0E ABK Avant pisze:Co się dzieje: Na gazie śmiga aż miło. Ostatnio zaczął szwankować na benzynie. Na początku rzadziutko a teraz zostało na tym, że odpalam go a po ~1min pompa paliwa przestaje pracować.
sorrki że tak się dopytuję ale chcem Cię dobrze zrozumieć by coś może podpowiedzieć, reszta postu dotyczy tego co diagnozowałeś do tej pory. Nie ma tu za wiele a już na pewno nie ma nic na temat pracy lub nie pompy na lpg o czym później wspominasz.
Chciałem Ci podpowiedzieć jedną rzecz ale skoro na lpg pompa pracuje lub chwilami pracuje to nie tędy droga, wówczas moja diagnoza jest błędna i nawet nie będę o niej pisał.

2.0E ABK Avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 2.0E ABK Avant » 06 lip 2014, 15:17

Ok. Słuchaj. Generalnie to jest tak. Czy benzyna czy LPG to pompa zachowuje się tak samo. Tyle że żeby jechać na LPG to jej nie potrzeba, tak. Ona przerywa i wznawia swoją pracę. Na krótko prosto z aku jak ją dam to głośniej pracuje i działa jak trzeba, auto nie gaśnie ani pompa też nie.

Tyle że na krótko ma 13.7V a z kostki zasilającej ma 11.4V

Przekaźnik jest raczej OK bo dałem + z AKU do gniazda (pinu 52) przekaźnika 208 (od lambdy i od pompy) prąd i jest ten sam problem a więc zostaje pompa tak. idąc dalej tym torem > nie jest to pompa bo pompa na krótko chodzi.

Tu jest właśnie problem.

[ Dodano: 2014-07-06, 16:04 ]
może czujnik halla?

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 08 lip 2014, 18:57

Kombinujesz kolego. Też mam ABK, napisz do mnie na priv. Widze, że jesteś z Lublina to się jakoś usatwimy podjedziesz wsadzisz sobie mój przekaźnik i zobaczysz czy działa, mam chyba nawet taki 2 przekaźnik jbc ;)

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 04 lut 2017, 02:10

podepne sie pod temat , chyba moją pompę szlag trafił - jak sie do niej dostac w avancie ??

sylwester1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 25 paź 2016, 14:05

Post autor: sylwester1234 » 05 lut 2017, 12:39

Witam mam pytanie odnośnie listwy wtrysków benzyny w abk czy po wymianie trzeba robić jakąś regulacje czy wystarczy wyjąć i włożyć nową ?

Awatar użytkownika
czaras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 16 lut 2016, 00:07

Post autor: czaras » 05 lut 2017, 18:19

beast pisze:podepne sie pod temat , chyba moją pompę szlag trafił - jak sie do niej dostac w avancie ??
Tak jak w każdym benzynowym ABK - w bagażniku pod wykładziną masz dekiel na 3 śrubki. Pod nim po odłączeniu przewodów musisz odkręcić taką większą plastikową nakrętkę (można sobie pomóc płaskim śrubokrętem ale delikatnie żeby nie połamać) i całość idzie w górę, uwaga żeby uszczelka nie wpadła do baku.

Tylko nie rób tego jak masz dużo paliwa w baku, lepiej żeby stan był niski.

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 05 lut 2017, 19:01

dzieki za odzew!! Patrzylem do bagaznika bo czytalem na forum ze wlasnie tam jest. U mnie w bagazniku nic takiego nie widzialem - tylko tak mam przyklejoną pod wykladziną taka gąbkę , czyli to znaczy ,że muszę ją zerwac pewnie :/

Awatar użytkownika
czaras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 16 lut 2016, 00:07

Post autor: czaras » 08 lut 2017, 19:43

beast pisze:dzieki za odzew!! Patrzylem do bagaznika bo czytalem na forum ze wlasnie tam jest. U mnie w bagazniku nic takiego nie widzialem - tylko tak mam przyklejoną pod wykladziną taka gąbkę , czyli to znaczy ,że muszę ją zerwac pewnie :/
Chyba tak... ja mam sedana, ale pod wykładziną mam już blachę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl