[2.0E ABK B4 Avant] Pompa paliwa przerywa pracę
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
- Lokalizacja: Lublin
[2.0E ABK B4 Avant] Pompa paliwa przerywa pracę
Mam problem z autem. Nie chcę chodzić na PB, bo pompa przerywa pracę. Już wcześniej miałem problem z autkiem, przygasało,zdarzało mu się szarpnąć ale to raz na 500km był strzał po garach i tyle. Efekty się stopniowo nasilały i zwiększały swoje oblicze typu nierówne obroty itd. Teraz już po wygląda to tak, że odpalam auto pompa pompuje około tak powiedzmy minutki czasu i auto pali wiadomo, potem pompa się wyłącza i gaśnie silnik - logiczne. Mija chwila tak z 15sec i pompa wznawia pracę (i jeśli akurat jedziemy i hamujemy silnikiem to po wznowieniu pracy auto dostaje kopa i jedzie do przodu). Jak jadę na LPG to mi to nie przeszkadza że mi pompa przerywa pracę, ale przeważnie jeżdźę na PB więc muszę to naprawić.
Zwalełem winę na przekaźnik 30, ale go wymieniłem i się okazało że to nie to.
Dziś podłączyłem pompę pod akumulator na krótko i silnik nie gaśnie nie szarie a pompa pracuje. Tak więc nie jest to wina ani pompy ani przekaźnika. Ale nie będę jeździł autem z pompą na krótko podłączoną:):):):)
Co wymienione i zrobione:
*przekaźnik 30 zakupiony w ASO (okazało się że to nie to ale i tak trzeba było go wymienić). Z forum wynika że trzeba to wymienić by zaczął diagnozę ABK - tak też zrobiłem
*przekaźnik 208 od pompy sprawdzony. Jest poprzypalany na stykach ale po podpięciu na pin wtykowy nr. 52 przekaźnika 208 napięcia + z akumulatora auto zapala i jest ta sama sytuacja - a więc to nie przekaźnik. Bo bez przekaźnika auto nie zapala
*pompa paliwa wyjęta, razem z koszem wszystko tam pomyłem, poczyściłem styki od kostek spolerowane papierem ściernym i zajęło mi to wczoraj 9h jestem wkurzony
Jedyne co mi przychodzi do głowy to:
*przekaźnik 208 (styki są niby nadpalone no ale z pompą paliwa zrobioną na krótko auto działa na benzynie więc ...) co sądzicie o tej anomalii bo inaczje tego nie nazwę
*regulator ciśnienia paliwa
*może sonda lambda?
POST EDYTOWAŁEM ZE WZGLEDU NA ZWRÓCENIE MI UWAGI ŻE JEST NIEZROZUMIAŁY:)
Zwalełem winę na przekaźnik 30, ale go wymieniłem i się okazało że to nie to.
Dziś podłączyłem pompę pod akumulator na krótko i silnik nie gaśnie nie szarie a pompa pracuje. Tak więc nie jest to wina ani pompy ani przekaźnika. Ale nie będę jeździł autem z pompą na krótko podłączoną:):):):)
Co wymienione i zrobione:
*przekaźnik 30 zakupiony w ASO (okazało się że to nie to ale i tak trzeba było go wymienić). Z forum wynika że trzeba to wymienić by zaczął diagnozę ABK - tak też zrobiłem
*przekaźnik 208 od pompy sprawdzony. Jest poprzypalany na stykach ale po podpięciu na pin wtykowy nr. 52 przekaźnika 208 napięcia + z akumulatora auto zapala i jest ta sama sytuacja - a więc to nie przekaźnik. Bo bez przekaźnika auto nie zapala
*pompa paliwa wyjęta, razem z koszem wszystko tam pomyłem, poczyściłem styki od kostek spolerowane papierem ściernym i zajęło mi to wczoraj 9h jestem wkurzony
Jedyne co mi przychodzi do głowy to:
*przekaźnik 208 (styki są niby nadpalone no ale z pompą paliwa zrobioną na krótko auto działa na benzynie więc ...) co sądzicie o tej anomalii bo inaczje tego nie nazwę
*regulator ciśnienia paliwa
*może sonda lambda?
POST EDYTOWAŁEM ZE WZGLEDU NA ZWRÓCENIE MI UWAGI ŻE JEST NIEZROZUMIAŁY:)
Ostatnio zmieniony 06 lip 2014, 15:47 przez 2.0E ABK Avant, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
- Lokalizacja: Lublin
Dokładnie dokładnie tak. Podczas jazdy na benzynie też (jak pompa wznowi pracę to auto jedzie - jak przerwie auto hamuje silnikiem). Nie wyłączając zapłonu oczywiście. Na gazie to samo z tym że na gazie mi chodzi wiadomo
[ Dodano: 2014-07-06, 14:21 ]
Na żywo z AKU problemów z pompą nie ma
[ Dodano: 2014-07-06, 14:21 ]
Określił bym to raczej "pompa wyłącza się co jakiś czas na niedługi czas i wznawia pracę).PieterB pisze:nie wiem czy dobrze zrozumiałem, czyli jadąc na gazie włącza Ci się co jakiś czas pompa paliwa, tak :?:2.0E ABK Avant pisze:Pompa tak samo zachowuje się na gazie.
Na żywo z AKU problemów z pompą nie ma
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
tzn nie jarzę, jadąc na gazie pompa paliwa cały czas pracuje i co jakiś czas się rozłącza i włącza ponownie :?: bo chyba nie bardzo Ci rozumiem jak to jest z pracą tej pompy.2.0E ABK Avant pisze:Określił bym to raczej "pompa wyłącza się co jakiś czas na niedługi czas i wznawia pracę).
2.0E ABK Avant, a tego przekaźnika od pompy paliwa nie masz od kogoś podmienić na próbę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
- Lokalizacja: Lublin
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
sorry ale w pierwszym poście napisałeś tak2.0E ABK Avant pisze:Ja napisałem wszystko w pierwszym poście.
sorrki że tak się dopytuję ale chcem Cię dobrze zrozumieć by coś może podpowiedzieć, reszta postu dotyczy tego co diagnozowałeś do tej pory. Nie ma tu za wiele a już na pewno nie ma nic na temat pracy lub nie pompy na lpg o czym później wspominasz.2.0E ABK Avant pisze:Co się dzieje: Na gazie śmiga aż miło. Ostatnio zaczął szwankować na benzynie. Na początku rzadziutko a teraz zostało na tym, że odpalam go a po ~1min pompa paliwa przestaje pracować.
Chciałem Ci podpowiedzieć jedną rzecz ale skoro na lpg pompa pracuje lub chwilami pracuje to nie tędy droga, wówczas moja diagnoza jest błędna i nawet nie będę o niej pisał.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
- Lokalizacja: Lublin
Ok. Słuchaj. Generalnie to jest tak. Czy benzyna czy LPG to pompa zachowuje się tak samo. Tyle że żeby jechać na LPG to jej nie potrzeba, tak. Ona przerywa i wznawia swoją pracę. Na krótko prosto z aku jak ją dam to głośniej pracuje i działa jak trzeba, auto nie gaśnie ani pompa też nie.
Tyle że na krótko ma 13.7V a z kostki zasilającej ma 11.4V
Przekaźnik jest raczej OK bo dałem + z AKU do gniazda (pinu 52) przekaźnika 208 (od lambdy i od pompy) prąd i jest ten sam problem a więc zostaje pompa tak. idąc dalej tym torem > nie jest to pompa bo pompa na krótko chodzi.
Tu jest właśnie problem.
[ Dodano: 2014-07-06, 16:04 ]
może czujnik halla?
Tyle że na krótko ma 13.7V a z kostki zasilającej ma 11.4V
Przekaźnik jest raczej OK bo dałem + z AKU do gniazda (pinu 52) przekaźnika 208 (od lambdy i od pompy) prąd i jest ten sam problem a więc zostaje pompa tak. idąc dalej tym torem > nie jest to pompa bo pompa na krótko chodzi.
Tu jest właśnie problem.
[ Dodano: 2014-07-06, 16:04 ]
może czujnik halla?
- 12adriatexs15
- Forum Audi 80
- Posty: 140
- Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 paź 2016, 14:05
Tak jak w każdym benzynowym ABK - w bagażniku pod wykładziną masz dekiel na 3 śrubki. Pod nim po odłączeniu przewodów musisz odkręcić taką większą plastikową nakrętkę (można sobie pomóc płaskim śrubokrętem ale delikatnie żeby nie połamać) i całość idzie w górę, uwaga żeby uszczelka nie wpadła do baku.beast pisze:podepne sie pod temat , chyba moją pompę szlag trafił - jak sie do niej dostac w avancie ??
Tylko nie rób tego jak masz dużo paliwa w baku, lepiej żeby stan był niski.
Chyba tak... ja mam sedana, ale pod wykładziną mam już blachę.beast pisze:dzieki za odzew!! Patrzylem do bagaznika bo czytalem na forum ze wlasnie tam jest. U mnie w bagazniku nic takiego nie widzialem - tylko tak mam przyklejoną pod wykladziną taka gąbkę , czyli to znaczy ,że muszę ją zerwac pewnie