Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lut 2017, 12:25

Jak robiłeś przekładkę z potencjometrycznego i masz sterownik ode mnie,to obroty widoczne na vagu będą zaniżone w stosunku do rzeczywistych i nie ma co sobie tym zawracać glowy bo nie ma to na nic wpływu . Nastawnik i dawka nie ma nic wspólnego z twardą pracą .Sprawdż jaki masz początek wtrysku ,na tym sterowniku ma być max 50 jednostek ,więcej może powodować twardą pracę .Sprawdza się w bloku 000 w nastawach podstawowych ,czyli klikajac ''basic seting" zwiększają się wtedy obroty i mruga kontrolka świec .Jak początek wtrysku prawidlowy to robisz logi podczas jazdy bloku 004 ,tam będzie widać czy wtrysk jest przestawiany prawidlowo podczas jazdy.Te dwa parametry,czyli ustawienie początku wtrysku i prawidlowe przestawianie go podczas jazdy , mają zasadniczy wpływ na odglos pracy silnika podczas przyspieszania

matii1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2016, 11:47

Post autor: matii1992 » 05 lut 2017, 13:02

Aha. Czyli musze nabyć kabelek i Vaga, bo swoim autocomem takich żeczy nie zrobie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lut 2017, 13:09

matii1992 pisze:Czyli musze nabyć kabelek i Vaga, bo swoim autocomem takich żeczy nie zrobie.
Nie wiem co można zrobić autocomem ,czy innymi programami ...Ja uznaje i posługuje się tylko vag comem ,bo nim można zrobić wszystko co potrzeba

Awatar użytkownika
pukacinio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:13
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: pukacinio » 05 lut 2017, 13:15

Autocom też ci to pokaże ale musisz sam znaleźć w którym bloku co ma, np dynamiczne ustawianie pompy ma fajnie zrobione.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lut 2017, 13:21

pukacinio pisze:np dynamiczne ustawianie pompy ma fajnie zrobione.
Nie wiem co miałeś na myśli ,ale nie ma możliwość czegoś takiego ,bo pompy nie da się ustawić żadnym programem .Początek wtrysku można ustawić tylko i wyłącznie przestawiajac pompę fizycznie.Z poziomu programu można zrobić tylko to co udostępnia sterownik ECU ,czyli adaptację dawki paliwa ,obrotów i dawki startowej
Ostatnio zmieniony 05 lut 2017, 14:00 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

matii1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2016, 11:47

Post autor: matii1992 » 05 lut 2017, 13:55

Tam jest to zrobione w ten sposób ze klikam na ikonke Dane czasu rzeczywistego, puzniej wybieramm grupe 4 no i mam 4 wartosci. Np na biegu jałowym jest tak:
Sygnał obrotów- 713
Korekcja czasu wtrysku (wartość wyliczona) 1.44 stopnia TDC
Korekcja czasu wtrysku (wartość chwilowa) 1.26 stopnia TDC
Wtryskiwacz - 30%

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lut 2017, 13:58

matii1992 pisze:Korekcja czasu wtrysku (wartość wyliczona) 1.44 stopnia TDC
Korekcja czasu wtrysku (wartość chwilowa) 1.26 stopnia TDC
No i o to chodzi ,wartość wyliczona to żadanie ecu ,a chwilowa to rzeczywista ...zrób podczas jazdy ten blok i bedzie widać czy się pokrywają ...ale wczesniej musisz sprawdzić i ew.ustawić poczatek wtrysku
Ostatnio zmieniony 05 lut 2017, 14:03 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

matii1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2016, 11:47

Post autor: matii1992 » 05 lut 2017, 14:02

Aha. czyli wartość chwilowa ma bys ciagle zblizona do wartości wyliczonej przez ECU w danym momecie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lut 2017, 14:04

matii1992 pisze:czyli wartość chwilowa ma bys ciagle zblizona do wartości wyliczonej przez ECU w danym momecie.
Tak

matii1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2016, 11:47

Post autor: matii1992 » 05 lut 2017, 14:06

To jutro będe działał. Na ile mu nastawić początek wtrysku? Narazie mam 49.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lut 2017, 14:09

matii1992 pisze: Na ile mu nastawić początek wtrysku? Narazie mam 49.
Jeżeli to wartość w nastawach podstawowych ,a nie blokach pomiarowych to jest ok.Na vagu klika się ''basic seting " żeby przejsć w nastawy podstawowe ...jak to się robi w autocomie musisz sam dojść .Ten sterownik który masz ,podnosi wtedy obroty i mruga kontrolka świec żarowych
Ostatnio zmieniony 05 lut 2017, 14:11 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

matii1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2016, 11:47

Post autor: matii1992 » 05 lut 2017, 14:10

Dodam ze pompe przekladalem, bo myslalem ze coś jest z n108, prąd na tą 3 pinowa kostke tez dochodzi, jak wyciagne bezpiecznik to praca silnika sie także zmienia.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lut 2017, 14:15

matii1992 pisze:Dodam ze pompe przekladalem, bo myslalem ze coś jest z n108
To jak działa n108 widać własnie podczas jazdy w bloku 004 ...ale na to czy będzie działał prawidlowo ma wpływ cisnienie wewnętrzne w pompie ,a ono zalezy np.od prawidlowej pracy powrotnego zaworka ciśnieniowego na nastawniku ,który ma za zadanie utrzymać odpowiednie cinienie wewnętrzne w pompie

matii1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2016, 11:47

Post autor: matii1992 » 05 lut 2017, 14:20

Hmm. Czyli zeby sprawdzić cisnienie w pompie wystarczylo by przed tym zaworkiem, założyć przejściówke z manometrem. Wtedy bym zobaczył jak sie sprawa ma pod tym kątem.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lut 2017, 16:19

matii1992 pisze: Czyli zeby sprawdzić cisnienie w pompie wystarczylo by przed tym zaworkiem, założyć przejściówke z manometrem. Wtedy bym zobaczył jak sie sprawa ma pod tym kątem.
Nic ci to nie da ,bo cisnienie się zmienia wraz z obrotami pompy i nie wiesz jakie cisnienie przy jakich obrotach, ma być w pompie .Po to wymyślono diagnostyke komputerową ,żeby nie kombinować takimi metodami .W logach dynamicznych 004 widac jak na dloni czy poczatek wtrysku jest przestawiany prawidłowo.W przypadku "klepania" wartosci uzyskiwane musiały by znacznie przekraczać wartosci żądane przez ECU ...a to jest możliwe tylko gdy zaworek powrotny na nastawniku się zapiecze i otwiera sie znacznie puzniej niż powinien ...a powinien się otwierać przy ok.4,5 bara .Jest jeszcze jeden zaworek którego zapieczenie ,czy zacinanie się , będzie powodować podobne skutki ,jest to zaworek ciśnienia wewnętrznego pompy ,ten po drugiej stronie wejscia paliwa do pompy ,można go próbować odkręcić płaską 10 tką na "sztorc" ,choć czasem jest tak zakręcony że można go odkręcic tylko młotkiem i przecinakiem ;-) Jak w logach 004 widać że wartosci żądane i osiągane z grubsza sie pokrywają ,początek wtrysku jest ustawiony jak nalezy ,a nadal coś nam "klepie" ,to przyczyna może byc tylko mechaniczna...coś z wtryskami ,glowicą ,wałkiem rozrzadu.Osobiscie się z takimi przyczynami jeszcze nie spotkałem ..zawsze winny był któryś z zaworkow ,albo przepalony bezpiecznik "motor" który zasila min.n108 ,dwa razy trafil sie zapieczony n108 . "zapiekanie " się któregokolwiek z tych zaworków ,nie dzieje sie bez przyczyny i jest mozliwe raczej tylko przy udziale nieodpowiednio tłustego paliwa ...lejąc normalne paliwo ,ich zapiekanie sie nie jest mozliwe.Znajomy ze dwa lata temu ,miał własnie przypadek zacinania się jednego z tych zaworków ,ale przejechał na nim dziesiatki tys km i OO lał czyste ,nie dolewał oleju ,a jak wiadomo OO jest bardziej "suchy "niż ropa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl