Cześć.
Nie wiem czy ten temat powinienem napisać w tym dziale czy w dziale elektryka.
Już wiem w czym tkwi problem z porannym ciężkim rozruchem w mojej 2.2KV.
U mnie po przekręceniu zapłonu pompa nie włącza się na 2-3sekundy jak w innych samochodach. Dlatego ciśnienie paliwa za długo rośnie.
Dziś przed rozruchem uruchomiłem pompę na krótko i zapalił od razu .
Więc teraz pytanie.
Czy wszystkie 2.2KV tak mają czy mój przekaźnik pompy jest uszkodzony?
Czy w 2.3 NG pompa odzywa się na chwilę po zapłonie ?
Ewentualnie spróbuję zastosować inny . Ważne że przyczyna znaleziona.
[B3 2.2 KV] Przekaźnik pompy paliwa - pytanie do posiadaczy
Generalnie ja mam założony elektroniczny wtrysk na sterowniku DEC z ottomotive.pl
Oryginalnie jest to 2.2KV bez żadnego sterownika tylko z modułem stabilizacji obrotów. Nie ma sondy Lambda, zapłon mechaniczny - aparat z podciśnieniem, bez stukowego chodzi tylko na PB98 ( oryginalnie).
Przekaźnik pompy startuje gdy obierze impulsy na cewkę z modułu zapłonowego . Przy wtrysku elektronicznym trwa to za długo bo gdy kręcę wtryski już pracują i gubi się ciśnienie paliwa.
Ale mam pewien plan
Zrobię to tak:
Dołożę dodatkowy przekaźnik i wykorzystam impuls otwierania ze zdalnego centralnego zamka Czas sterowania to 3 sekundy, więc będzie akurat, jak otworzę drzwi pilotem to od razu zrobi mi wstępne ciśnienie
-----------------------
Właśnie oglądam mój przekaźnik pompy , ma w środku sporo elektroniki i zimnych lutów. Poprawię luty i zobaczę jak działa. Myślę, że powinien on po zapłonie wstępnie uruchomić pompę.
Ma numer 443 907 385 i jest inny niż w 2.3 NG.
[ Dodano: 2017-02-08, 21:50 ]
Założyłem zamiennik oryginału i wszystko działa jak trzeba.
Podsumowując , w silniku 2.2KV przekaźnik pompy paliwa po włączeniu zapłonu włącza najpierw pompę paliwa na 2-3 sekundy. Pozwala to na wytworzenie wstępnego ciśnienia paliwa. Następnie przekaźnik znowu włącza pompę gdy dostanie impuls z modułu zapłonowego o obrotach silnika.
Co ciekawe , to elektronika w tym przekaźniku spełnia funkcję odcięcia - wyłącza pompę powyżej ok. 6500 obr /min.
To tyle w tym temacie.
Pozdrowienia.
Oryginalnie jest to 2.2KV bez żadnego sterownika tylko z modułem stabilizacji obrotów. Nie ma sondy Lambda, zapłon mechaniczny - aparat z podciśnieniem, bez stukowego chodzi tylko na PB98 ( oryginalnie).
Przekaźnik pompy startuje gdy obierze impulsy na cewkę z modułu zapłonowego . Przy wtrysku elektronicznym trwa to za długo bo gdy kręcę wtryski już pracują i gubi się ciśnienie paliwa.
Ale mam pewien plan
Zrobię to tak:
Dołożę dodatkowy przekaźnik i wykorzystam impuls otwierania ze zdalnego centralnego zamka Czas sterowania to 3 sekundy, więc będzie akurat, jak otworzę drzwi pilotem to od razu zrobi mi wstępne ciśnienie
-----------------------
Właśnie oglądam mój przekaźnik pompy , ma w środku sporo elektroniki i zimnych lutów. Poprawię luty i zobaczę jak działa. Myślę, że powinien on po zapłonie wstępnie uruchomić pompę.
Ma numer 443 907 385 i jest inny niż w 2.3 NG.
[ Dodano: 2017-02-08, 21:50 ]
Założyłem zamiennik oryginału i wszystko działa jak trzeba.
Podsumowując , w silniku 2.2KV przekaźnik pompy paliwa po włączeniu zapłonu włącza najpierw pompę paliwa na 2-3 sekundy. Pozwala to na wytworzenie wstępnego ciśnienia paliwa. Następnie przekaźnik znowu włącza pompę gdy dostanie impuls z modułu zapłonowego o obrotach silnika.
Co ciekawe , to elektronika w tym przekaźniku spełnia funkcję odcięcia - wyłącza pompę powyżej ok. 6500 obr /min.
To tyle w tym temacie.
Pozdrowienia.