Cześć.
Nie wiem czy ten temat powinienem napisać w tym dziale czy w dziale elektryka.
Już wiem w czym tkwi problem z porannym ciężkim rozruchem w mojej 2.2KV.
U mnie po przekręceniu zapłonu pompa nie włącza się na 2-3sekundy jak w innych samochodach. Dlatego ciśnienie paliwa za długo rośnie.
Dziś przed rozruchem uruchomiłem pompę na krótko i zapalił od razu .
Więc teraz pytanie.
Czy wszystkie 2.2KV tak mają czy mój przekaźnik pompy jest uszkodzony?
Czy w 2.3 NG pompa odzywa się na chwilę po zapłonie ?
Ewentualnie spróbuję zastosować inny . Ważne że przyczyna znaleziona.
[B3 2.2 KV] Przekaźnik pompy paliwa - pytanie do posiadaczy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tak. A u ciebie pewnie przekaźnik pompy paliwa jest tylko elementem wykonawczym a do jego załączania jest osobny moduł.serizzi pisze:Czy w 2.3 NG pompa odzywa się na chwilę po zapłonie ?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Generalnie ja mam założony elektroniczny wtrysk na sterowniku DEC z ottomotive.pl
Oryginalnie jest to 2.2KV bez żadnego sterownika tylko z modułem stabilizacji obrotów. Nie ma sondy Lambda, zapłon mechaniczny - aparat z podciśnieniem, bez stukowego chodzi tylko na PB98 ( oryginalnie).
Przekaźnik pompy startuje gdy obierze impulsy na cewkę z modułu zapłonowego . Przy wtrysku elektronicznym trwa to za długo bo gdy kręcę wtryski już pracują i gubi się ciśnienie paliwa.
Ale mam pewien plan
Zrobię to tak:
Dołożę dodatkowy przekaźnik i wykorzystam impuls otwierania ze zdalnego centralnego zamka Czas sterowania to 3 sekundy, więc będzie akurat, jak otworzę drzwi pilotem to od razu zrobi mi wstępne ciśnienie
-----------------------
Właśnie oglądam mój przekaźnik pompy , ma w środku sporo elektroniki i zimnych lutów. Poprawię luty i zobaczę jak działa. Myślę, że powinien on po zapłonie wstępnie uruchomić pompę.
Ma numer 443 907 385 i jest inny niż w 2.3 NG.
[ Dodano: 2017-02-08, 21:50 ]
Założyłem zamiennik oryginału i wszystko działa jak trzeba.
Podsumowując , w silniku 2.2KV przekaźnik pompy paliwa po włączeniu zapłonu włącza najpierw pompę paliwa na 2-3 sekundy. Pozwala to na wytworzenie wstępnego ciśnienia paliwa. Następnie przekaźnik znowu włącza pompę gdy dostanie impuls z modułu zapłonowego o obrotach silnika.
Co ciekawe , to elektronika w tym przekaźniku spełnia funkcję odcięcia - wyłącza pompę powyżej ok. 6500 obr /min.
To tyle w tym temacie.
Pozdrowienia.
Oryginalnie jest to 2.2KV bez żadnego sterownika tylko z modułem stabilizacji obrotów. Nie ma sondy Lambda, zapłon mechaniczny - aparat z podciśnieniem, bez stukowego chodzi tylko na PB98 ( oryginalnie).
Przekaźnik pompy startuje gdy obierze impulsy na cewkę z modułu zapłonowego . Przy wtrysku elektronicznym trwa to za długo bo gdy kręcę wtryski już pracują i gubi się ciśnienie paliwa.
Ale mam pewien plan
Zrobię to tak:
Dołożę dodatkowy przekaźnik i wykorzystam impuls otwierania ze zdalnego centralnego zamka Czas sterowania to 3 sekundy, więc będzie akurat, jak otworzę drzwi pilotem to od razu zrobi mi wstępne ciśnienie
-----------------------
Właśnie oglądam mój przekaźnik pompy , ma w środku sporo elektroniki i zimnych lutów. Poprawię luty i zobaczę jak działa. Myślę, że powinien on po zapłonie wstępnie uruchomić pompę.
Ma numer 443 907 385 i jest inny niż w 2.3 NG.
[ Dodano: 2017-02-08, 21:50 ]
Założyłem zamiennik oryginału i wszystko działa jak trzeba.
Podsumowując , w silniku 2.2KV przekaźnik pompy paliwa po włączeniu zapłonu włącza najpierw pompę paliwa na 2-3 sekundy. Pozwala to na wytworzenie wstępnego ciśnienia paliwa. Następnie przekaźnik znowu włącza pompę gdy dostanie impuls z modułu zapłonowego o obrotach silnika.
Co ciekawe , to elektronika w tym przekaźniku spełnia funkcję odcięcia - wyłącza pompę powyżej ok. 6500 obr /min.
To tyle w tym temacie.
Pozdrowienia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga