Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 TDI] Problem z hamulcami

kacperek285
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: kacperek285 » 10 maja 2011, 05:51

kupiłem wczoraj na złomie pompę hamulcowa bez serwa, zamierzam ja wymienić. na co powinienem zwrócić uwagę przy wymianie i co jeszcze sprawdzić żeby być pewnym ze to pompa siadła, przewód od podciśnienia jest mokry w środku wiec chyba pompa nie szczelna, pozdro

[ Dodano: 2011-05-11, 20:57 ]
wymieniłem pompę hamulcowa, ale nie ma poprawy, teraz serwo, tylko jak je wykręcić?
wie ktoś może ...? pozdrawiam

[ Dodano: 2011-05-12, 05:48 ]
SERWO W b4 ZAWSZE JEST MONTOWANE NA 4 ŚRUBY ?

[ Dodano: 2011-05-14, 06:45 ]
hamulce zrobione, powodem problemu z hamulcem była nieszczelna pompa hamulcowa z której płyn hamulcowy przedostał się do serwa i go z czasem rozszczelnił. koszt części używanych ze złomu (pompa +serwo) 80 zł plus 1 l płynu hamulcowego do wymiany i odpowietrzenia.
a co do wymiany serwa to tak :
1) Ściągamy osłonę pod kierownica ( nasadka 9mm)
2) odpinamy drążek od serwa (bolec zapięty na zapinkę, odpinamy sprężynę wpięta do drążka serwa ) płaski śrubokręt
3) odkręcamy 3 nakretki 13 mm trzymające korpus do którego z kolei przykręcone jest serwo na 4 nakretki 13 mm 9 ( ja to odkręciłem za pomocą nasadki 13mm (1/2 cal) -- redukcja na 3/8 -- przegub Cardana 3/8 -- redukcja na 1/4 -- 2 x przedłużka 1/4 150mm -- grzechotka 1/4) lepiej było odkręcić niż zakręcić, przegub Cardana owinąłem taśma zęby była bardziej sztywna
4) wymontować pompę hamulcowa
5) z tylu serwa jest wpięty przewód hamulcowy w zapinkę podtrzymująca trzeba go wypiąć
6) wyjmujemy serwo ( trochę przeszkadzają przewody idące do pompy ABS)

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 06 lut 2017, 20:09

Witam bo mam podobny problem tez mogę powiedzieć ze audi zwalnia nie hamuje pedał jest twardy wymienione już 3 pomp vacum bez zmian nowy płyn jest dany tez. Wciskam pedał hamulca odpalam auto delikatnie schodzi w dól. ale podczas jazdy ogolnie jest strasznie twardy w porównaniu do innych tdi którymi jeździłem. I teraz sie zastanawiam czy wymiecic pompę i serwo czy pompe ABS. poradzicie cos?

Sebuś96
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 05 lut 2017, 14:57

Post autor: Sebuś96 » 06 lut 2017, 20:59

Witam, najpierw sprawdził bym odpiwietrzniki bowiem mozliwe ze przy wymianie płynu hamulcowego jakiś syf się dostał do rurek hamulcowych i zapycha dlatego pedał może być twardy, jeżeli swego jest uszkodzone to by syczało albo wyło :)

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 06 lut 2017, 21:24

Żadnych odgłosów nie ma od serwa puki co już od dłuższego czasu te hamulce mam takie toporne. :( Może faktycznie pompe abs bym podmienił.

Sebuś96
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 05 lut 2017, 14:57

Post autor: Sebuś96 » 06 lut 2017, 21:58

Jak w twojej okolicy jest śnieg albo masz ślisko to daj mu trochę na gaz i potem hamulec do podłogi i trzymaj jak zacznie bic ABS To znaczy ze dobry okok

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 06 lut 2017, 22:09

Śniegu to mi nie brakuje ;) przy hamowaniu się załączy na lodzie. Chodzi mi ze siła hamowania jest słaba auto nie hamuje tylko zwalnia. przy większej prędkości wyhamować to jest porażka bezradny_

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lut 2017, 08:54

bozmek pisze:Chodzi mi ze siła hamowania jest słaba auto nie hamuje tylko zwalnia.
A nie nurkuje ci czasem wyrażnie przodem ? Bo jeśli tak to trzeba zrobic "porządek " z korektorem z tyłu ,bo nie ruszany korektor po 20 paru latach ,tak skutecznie "koryguje" , że tył praktycznie nie hamuje...objaw ewidentny praktycznie w każdej 80 tce , wyrażne "nurkowanie " przodem przy hamowaniu i słabo wytarte ,wręcz rdzewiejace tarcze z tyłu

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 07 lut 2017, 17:50

To mam zrobione już dawno tarcze z tylu wytarte chyba lepiej jak te przednie ☺

Decu1405
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 28 wrz 2015, 12:36
Lokalizacja: Solec Kuj.

Post autor: Decu1405 » 07 lut 2017, 18:55

W niektórych przypadkach bywa tak, że wykruszają się wewnątrz przewody elastyczne i blokują przepływ płynu. Koszt nie duży a może pomoże. Albo zaciski do regeneracji. Odchyl gumki tłoczka i sprawdź czy pordzewiały, albo wyjmij klocki i niech ktoś wdusi hamulec. Mam na myśli hamulce przedniej osi.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 07 lut 2017, 20:00

bozmek pisze:Śniegu to mi nie brakuje ;) przy hamowaniu się załączy na lodzie. Chodzi mi ze siła hamowania jest słaba auto nie hamuje tylko zwalnia. przy większej prędkości wyhamować to jest porażka bezradny_
Też podobną sytuację u siebie miałem, heble wentylowane a zamiast hamować to tylko spowalniało, wymieniałem pompę hamulcową i nie odczułem poprawy reszta układu prawie nowa aż wsadziłem serwo od a6 i teraz hebel na dotyk okok

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 07 lut 2017, 20:38

Ale od c4 tak też z 1. 9 tdi.?

[ Dodano: 2017-02-07, 20:29 ]
Tloczki 4 szt wymienione 2lata temu były. Węże gumowe z 2007r są.

[ Dodano: 2017-02-07, 20:38 ]
http://allegro.pl/serwo-pompa-hamulcowa ... 07459.html
To mogę brać?

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 07 lut 2017, 21:13

Tak jest od A6 C4 i te z linku może być, przy montażu musisz przedłużyć sobie wężyk co idzie ze zbiorniczka płynu do sprzęgła, jeśli masz dłuższy to nie musisz, no i po wyjęciu serwa starego wyregulować sobie odrazu to łączenie do pedału hamulca, przystaw obydwa serwa do siebie i ustaw podobnie jak w orginalnym serwie, ja musiałem się męczyć jak już założyłem te serwo od A6, a tam miejsca dla małych chińskich łapek tylko :D

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 22 mar 2017, 19:02

Ok dzięki to z każdej c4 podejdzie tak? Zamawiam jakieś I jak się ociepli to wymiana. piwoa80

[ Dodano: 2017-03-22, 19:02 ]
Witam dziś wymieniłem serwo hamulec jest lepszy miększy pedał i lepiej hamuje tylko pompę dałem swoja z 80 bo nie miałem redukcji na rurki bo tam chyba 12 jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl