[80 B4 TDI] Problem z hamulcami
-
- Forum Audi 80
- Posty: 96
- Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
- Lokalizacja: nowy sacz
kupiłem wczoraj na złomie pompę hamulcowa bez serwa, zamierzam ja wymienić. na co powinienem zwrócić uwagę przy wymianie i co jeszcze sprawdzić żeby być pewnym ze to pompa siadła, przewód od podciśnienia jest mokry w środku wiec chyba pompa nie szczelna, pozdro
[ Dodano: 2011-05-11, 20:57 ]
wymieniłem pompę hamulcowa, ale nie ma poprawy, teraz serwo, tylko jak je wykręcić?
wie ktoś może ...? pozdrawiam
[ Dodano: 2011-05-12, 05:48 ]
SERWO W b4 ZAWSZE JEST MONTOWANE NA 4 ŚRUBY ?
[ Dodano: 2011-05-14, 06:45 ]
hamulce zrobione, powodem problemu z hamulcem była nieszczelna pompa hamulcowa z której płyn hamulcowy przedostał się do serwa i go z czasem rozszczelnił. koszt części używanych ze złomu (pompa +serwo) 80 zł plus 1 l płynu hamulcowego do wymiany i odpowietrzenia.
a co do wymiany serwa to tak :
1) Ściągamy osłonę pod kierownica ( nasadka 9mm)
2) odpinamy drążek od serwa (bolec zapięty na zapinkę, odpinamy sprężynę wpięta do drążka serwa ) płaski śrubokręt
3) odkręcamy 3 nakretki 13 mm trzymające korpus do którego z kolei przykręcone jest serwo na 4 nakretki 13 mm 9 ( ja to odkręciłem za pomocą nasadki 13mm (1/2 cal) -- redukcja na 3/8 -- przegub Cardana 3/8 -- redukcja na 1/4 -- 2 x przedłużka 1/4 150mm -- grzechotka 1/4) lepiej było odkręcić niż zakręcić, przegub Cardana owinąłem taśma zęby była bardziej sztywna
4) wymontować pompę hamulcowa
5) z tylu serwa jest wpięty przewód hamulcowy w zapinkę podtrzymująca trzeba go wypiąć
6) wyjmujemy serwo ( trochę przeszkadzają przewody idące do pompy ABS)
[ Dodano: 2011-05-11, 20:57 ]
wymieniłem pompę hamulcowa, ale nie ma poprawy, teraz serwo, tylko jak je wykręcić?
wie ktoś może ...? pozdrawiam
[ Dodano: 2011-05-12, 05:48 ]
SERWO W b4 ZAWSZE JEST MONTOWANE NA 4 ŚRUBY ?
[ Dodano: 2011-05-14, 06:45 ]
hamulce zrobione, powodem problemu z hamulcem była nieszczelna pompa hamulcowa z której płyn hamulcowy przedostał się do serwa i go z czasem rozszczelnił. koszt części używanych ze złomu (pompa +serwo) 80 zł plus 1 l płynu hamulcowego do wymiany i odpowietrzenia.
a co do wymiany serwa to tak :
1) Ściągamy osłonę pod kierownica ( nasadka 9mm)
2) odpinamy drążek od serwa (bolec zapięty na zapinkę, odpinamy sprężynę wpięta do drążka serwa ) płaski śrubokręt
3) odkręcamy 3 nakretki 13 mm trzymające korpus do którego z kolei przykręcone jest serwo na 4 nakretki 13 mm 9 ( ja to odkręciłem za pomocą nasadki 13mm (1/2 cal) -- redukcja na 3/8 -- przegub Cardana 3/8 -- redukcja na 1/4 -- 2 x przedłużka 1/4 150mm -- grzechotka 1/4) lepiej było odkręcić niż zakręcić, przegub Cardana owinąłem taśma zęby była bardziej sztywna
4) wymontować pompę hamulcowa
5) z tylu serwa jest wpięty przewód hamulcowy w zapinkę podtrzymująca trzeba go wypiąć
6) wyjmujemy serwo ( trochę przeszkadzają przewody idące do pompy ABS)
Witam bo mam podobny problem tez mogę powiedzieć ze audi zwalnia nie hamuje pedał jest twardy wymienione już 3 pomp vacum bez zmian nowy płyn jest dany tez. Wciskam pedał hamulca odpalam auto delikatnie schodzi w dól. ale podczas jazdy ogolnie jest strasznie twardy w porównaniu do innych tdi którymi jeździłem. I teraz sie zastanawiam czy wymiecic pompę i serwo czy pompe ABS. poradzicie cos?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A nie nurkuje ci czasem wyrażnie przodem ? Bo jeśli tak to trzeba zrobic "porządek " z korektorem z tyłu ,bo nie ruszany korektor po 20 paru latach ,tak skutecznie "koryguje" , że tył praktycznie nie hamuje...objaw ewidentny praktycznie w każdej 80 tce , wyrażne "nurkowanie " przodem przy hamowaniu i słabo wytarte ,wręcz rdzewiejace tarcze z tyłubozmek pisze:Chodzi mi ze siła hamowania jest słaba auto nie hamuje tylko zwalnia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
Też podobną sytuację u siebie miałem, heble wentylowane a zamiast hamować to tylko spowalniało, wymieniałem pompę hamulcową i nie odczułem poprawy reszta układu prawie nowa aż wsadziłem serwo od a6 i teraz hebel na dotykbozmek pisze:Śniegu to mi nie brakuje przy hamowaniu się załączy na lodzie. Chodzi mi ze siła hamowania jest słaba auto nie hamuje tylko zwalnia. przy większej prędkości wyhamować to jest porażka
Ale od c4 tak też z 1. 9 tdi.?
[ Dodano: 2017-02-07, 20:29 ]
Tloczki 4 szt wymienione 2lata temu były. Węże gumowe z 2007r są.
[ Dodano: 2017-02-07, 20:38 ]
http://allegro.pl/serwo-pompa-hamulcowa ... 07459.html
To mogę brać?
[ Dodano: 2017-02-07, 20:29 ]
Tloczki 4 szt wymienione 2lata temu były. Węże gumowe z 2007r są.
[ Dodano: 2017-02-07, 20:38 ]
http://allegro.pl/serwo-pompa-hamulcowa ... 07459.html
To mogę brać?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
Tak jest od A6 C4 i te z linku może być, przy montażu musisz przedłużyć sobie wężyk co idzie ze zbiorniczka płynu do sprzęgła, jeśli masz dłuższy to nie musisz, no i po wyjęciu serwa starego wyregulować sobie odrazu to łączenie do pedału hamulca, przystaw obydwa serwa do siebie i ustaw podobnie jak w orginalnym serwie, ja musiałem się męczyć jak już założyłem te serwo od A6, a tam miejsca dla małych chińskich łapek tylko