[B4 2.0 ABK] Regulacja TPS przepustnicy
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
[B4 2.0 ABK] Regulacja TPS przepustnicy
Witam.
Mam Audi 80 B4 ABK z 1992 roku o VIN WAUZZZ8CZPA064609 i wymieniłem w nim TPS na nowy. Wielokrotnie czytałem że się go "jakoś" reguluje, vagiem, śrubą, woltomierzem...
Proszę bardzo o procedurę takiej regulacji, instrukcję, pomoc.
Dziękuję.
Mam Audi 80 B4 ABK z 1992 roku o VIN WAUZZZ8CZPA064609 i wymieniłem w nim TPS na nowy. Wielokrotnie czytałem że się go "jakoś" reguluje, vagiem, śrubą, woltomierzem...
Proszę bardzo o procedurę takiej regulacji, instrukcję, pomoc.
Dziękuję.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Znalazłem mnóstwo postów, odsyłań do SSP, opisów adaptacji przez VAG, Twoje tłumaczenie , ale nie znalazłem nic na temat procedury z woltomierzem.PieterB pisze:było to wielokrotnie opisywane
1V w stosunku do masy przy włączonym zapłonie, wyłączonym silniku i zamkniętej przepustnicy?maciek889 pisze:Regulujesz tak aby mieć na środkowym coś w okolicy 1V albo sprawdzaj na vagu, kiedy będziesz miał 0 otwarcia przepustnicy.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
HeavenQueen, topics77/b4-abk-pomiar-rezystancji-tps- ... ht=#873524
Twój modelowo 93 więc duża szansa że zrobi się to vagiem
Twój modelowo 93 więc duża szansa że zrobi się to vagiem
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
PieterB pisze:HeavenQueen, topics77/b4-abk-pomiar-rezystancji-tps- ... ht=#873524
Twój modelowo 93 więc duża szansa że zrobi się to vagiem
Dziękujęczarekj pisze:Czytam ten wątek i ręce mi normalnie opadają. Informacji na temat TPS w Audi jest mnóstwo w necie a Wy dalej się z tym tematem męczycie. Panowie poszukajcie na forum oryginalnych zeszytów SSP i przetłumaczcie ich zawartość, chociazby w tłumaczu google. Powtarzam poraz n-ty. Adaptację przepustnicy w ABK wykonuje sie na dwa sposoby w zależności od roku produkcji. W starszych autach ustawia się potencjometr tak by napięcie na wyjściu TPS wynosiło ok. 1V. Natomiast w nowszych modelach trzeba zrobić adaptację VAGiem. Sam sobie tego nie wymyśliłem, wszystko jest w dokumentach tylko trzeba chciec z tegto skorzystać. Przy nieprawidłowo wyregulowanym TPS sterownik nie przechodzi w tryb regulacji wolnych obrotów i dlatego auto zaczyna więcej palić i szrpać przy ruszaniu. W okienku diagnostycznym VAG-a jest pole w którym musi się pojawic komunikat "Learlauf" czyli wolne obroty.
[ Dodano: 2017-02-12, 15:44 ]
Okazuje się że mój jest ten nowszy. Potencjometrem nie da się regulować, na środkowym pinie jest 0,5V. Muszę zrobić adaptację komputerem.
Mam już vag-com 311 pełną wersję.
Mam wejść w "Basic settings" grupę ustawić 000 i kliknąć "go"?
Silnik ma być odpalony czy tylko włączony zapłon?
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 14:32 przez HeavenQueen, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Poniżej screen z mojej adaptacji.
Auto było rozgrzane, w momencie wywołania funkcji nic się nie działo, cyferki trochę pozmieniały a potem ustabilizowało się i po minucie funkcja się wyłączyła.
Niby nic ale obroty na jałowym ustabilizowały się na 850 obr/min, gdzie od 8 lat miałem srogo powyżej tysiąca.
Auto było rozgrzane, w momencie wywołania funkcji nic się nie działo, cyferki trochę pozmieniały a potem ustabilizowało się i po minucie funkcja się wyłączyła.
Niby nic ale obroty na jałowym ustabilizowały się na 850 obr/min, gdzie od 8 lat miałem srogo powyżej tysiąca.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
he nawet bardzo bo aż 115 stopni - dobrze by było go czyli niebieski czujnik sprawdzić jak będziesz miał chęć. No przepływkę by można podregulować bo ciut dużo pokazuje., no i co za tym idzie czasy wtrysku ciut większe są - ale bez tragedii.HeavenQueen pisze:Auto było rozgrzane,
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 15:22 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia