Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Regulacja TPS przepustnicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

[B4 2.0 ABK] Regulacja TPS przepustnicy

Post autor: HeavenQueen » 07 lut 2017, 18:09

Witam.
Mam Audi 80 B4 ABK z 1992 roku o VIN WAUZZZ8CZPA064609 i wymieniłem w nim TPS na nowy. Wielokrotnie czytałem że się go "jakoś" reguluje, vagiem, śrubą, woltomierzem...
Proszę bardzo o procedurę takiej regulacji, instrukcję, pomoc.
Dziękuję.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 lut 2017, 18:19

HeavenQueen, było to wielokrotnie opisywane!

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 lut 2017, 19:14

Regulujesz tak aby mieć na środkowym coś w okolicy 1V albo sprawdzaj na vagu, kiedy będziesz miał 0 otwarcia przepustnicy.

W ABK po 07 1993 można zaadaptować bez ruszania TPSu.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 08 lut 2017, 09:01

PieterB pisze:było to wielokrotnie opisywane
Znalazłem mnóstwo postów, odsyłań do SSP, opisów adaptacji przez VAG, Twoje tłumaczenie , ale nie znalazłem nic na temat procedury z woltomierzem.

maciek889 pisze:Regulujesz tak aby mieć na środkowym coś w okolicy 1V albo sprawdzaj na vagu, kiedy będziesz miał 0 otwarcia przepustnicy.
1V w stosunku do masy przy włączonym zapłonie, wyłączonym silniku i zamkniętej przepustnicy?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 lut 2017, 09:34

HeavenQueen, topics77/b4-abk-pomiar-rezystancji-tps- ... ht=#873524
Twój modelowo 93 więc duża szansa że zrobi się to vagiem

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 12 lut 2017, 15:44

PieterB pisze:HeavenQueen, topics77/b4-abk-pomiar-rezystancji-tps- ... ht=#873524
Twój modelowo 93 więc duża szansa że zrobi się to vagiem
czarekj pisze:Czytam ten wątek i ręce mi normalnie opadają. Informacji na temat TPS w Audi jest mnóstwo w necie a Wy dalej się z tym tematem męczycie. Panowie poszukajcie na forum oryginalnych zeszytów SSP i przetłumaczcie ich zawartość, chociazby w tłumaczu google. Powtarzam poraz n-ty. Adaptację przepustnicy w ABK wykonuje sie na dwa sposoby w zależności od roku produkcji. W starszych autach ustawia się potencjometr tak by napięcie na wyjściu TPS wynosiło ok. 1V. Natomiast w nowszych modelach trzeba zrobić adaptację VAGiem. Sam sobie tego nie wymyśliłem, wszystko jest w dokumentach tylko trzeba chciec z tegto skorzystać. Przy nieprawidłowo wyregulowanym TPS sterownik nie przechodzi w tryb regulacji wolnych obrotów i dlatego auto zaczyna więcej palić i szrpać przy ruszaniu. W okienku diagnostycznym VAG-a jest pole w którym musi się pojawic komunikat "Learlauf" czyli wolne obroty.
Dziękuję oklasky

[ Dodano: 2017-02-12, 15:44 ]
Okazuje się że mój jest ten nowszy. Potencjometrem nie da się regulować, na środkowym pinie jest 0,5V. Muszę zrobić adaptację komputerem.
Mam już vag-com 311 pełną wersję.
Mam wejść w "Basic settings" grupę ustawić 000 i kliknąć "go"?
Silnik ma być odpalony czy tylko włączony zapłon?
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 14:32 przez HeavenQueen, łącznie zmieniany 1 raz.

Alekssssander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51

Post autor: Alekssssander » 13 lut 2017, 06:48

HeavenQueen, zawsze robie na odpalonym, silnik troche straci na obrotach w momencie przejścia w tryb adaptacji. Przed adaptacją sprawdź luz linki i go wyreguluj.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 lut 2017, 07:32

HeavenQueen, to screen twój? czy wzięty z neta? bo widzę tu niezły bałagan tak na pierwszy rzut oka :-P
Robisz to na odpalonym silniku i temp minimum 60
Alekssssander pisze:a obrotach w momencie przejścia w tryb adaptacji.
niekoniecznie ;-)

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 13 lut 2017, 14:28

Poniżej screen z mojej adaptacji.
Auto było rozgrzane, w momencie wywołania funkcji nic się nie działo, cyferki trochę pozmieniały a potem ustabilizowało się i po minucie funkcja się wyłączyła.
Niby nic ale obroty na jałowym ustabilizowały się na 850 obr/min, gdzie od 8 lat miałem srogo powyżej tysiąca.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 lut 2017, 15:16

HeavenQueen pisze:Auto było rozgrzane,
he nawet bardzo bo aż 115 stopni - dobrze by było go czyli niebieski czujnik sprawdzić jak będziesz miał chęć. No przepływkę by można podregulować bo ciut dużo pokazuje., no i co za tym idzie czasy wtrysku ciut większe są - ale bez tragedii.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 15:22 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 13 lut 2017, 15:24

Masz gdzieś rozpiskę które wartości co oznaczają?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 lut 2017, 15:26

HeavenQueen pisze:Masz gdzieś rozpiskę które wartości co oznaczają?
są na forum w dziale download

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 28 lut 2017, 09:43

Dziękuję Ci.

[ Dodano: 2017-02-28, 09:43 ]
Sprężyna przepływomierza naciągnięta o 1/6 obrotu tarczy, czujnik temperatury niebieski nówka oryginalny z aso i teraz mam takie odczyty.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lut 2017, 14:57

HeavenQueen, no to widać, czujnik ok; przepływka, hmm można by jeszcze o ząbek reszta bez zmian. Oczywiście pomiar będzie na tyle dokładny o ile działa sonda i szczelny dolot.
Następnym razem rób loga kilku sekundowego - dużo lepsze rozwiązanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl