[6a 2.0 16v] kontrolka oleju
[6a 2.0 16v] kontrolka oleju
Witam.
Po kilkukrotnym kreceniu rozrusznikiem komputer wywala mi kontrolke oleju i piszczy. Na wskazniku cisnienia kiedy samochod zalapie na kilka sek. na benzynie, patrz moje poprzednie posty pokazuje 5bar .Kiedy go kupilem cisnienie na biegu jalowym pokazywalo 3 bary pracujac na gazie ,wzrastajac wraz z predkoscia obrotowa silnika. Po wymianie rozdzielacza odpalam na lpg za ktoryms tam razem zatrybilo i cisnienie wynosilo tez 5bar autko mialo strasznego mula i okropnie dymilo , dodam , ze olej jest podejrzanie rzadki i przepracowany Teraz pytanie czy to wina tego oleju?
czy cos innego za to odpowiada
Po kilkukrotnym kreceniu rozrusznikiem komputer wywala mi kontrolke oleju i piszczy. Na wskazniku cisnienia kiedy samochod zalapie na kilka sek. na benzynie, patrz moje poprzednie posty pokazuje 5bar .Kiedy go kupilem cisnienie na biegu jalowym pokazywalo 3 bary pracujac na gazie ,wzrastajac wraz z predkoscia obrotowa silnika. Po wymianie rozdzielacza odpalam na lpg za ktoryms tam razem zatrybilo i cisnienie wynosilo tez 5bar autko mialo strasznego mula i okropnie dymilo , dodam , ze olej jest podejrzanie rzadki i przepracowany Teraz pytanie czy to wina tego oleju?
czy cos innego za to odpowiada
nie zalewa przypadkiem świec podczas rozruchu na PB oraz nie czuć w oleju zapachu PB. jeżeli tak to silnik nie przepala benzyny i przedostaje się ona przez pierścienie do oleju rozrzedzając go w wyniku czego może go podbierać i dymić. PB w oleju grozi to zatarciem silnika.
jak masz rozwiązane odcięcie paliwa podczas pracy na LPG?
jak masz rozwiązane odcięcie paliwa podczas pracy na LPG?
wyjmij przekaźnik od pompy paliwa (ten z miejscem na bezpiecznik), i spróbuj odpalić z LPG.wudar pisze:swiece zalane ;( odpalalem go z gazem na full (szarpalo silnikiem , ale. nie odpalil) , nigdzie nie wyjezdzalem , takze mysle , ze zadnych szkod to nie wyrzadzilo ,wymienie olej i bedzie dobrze?
Zeby sprawdzić rozdzielacz wyjmij wtryski z gniazd i włóż je np w butelki 200ml, następnie zblokuj pompe na krótko (wyjmij przekażnik i zmostkuj kablem w skrzynce do tych dużych styków w miejscu przekażnika) włącz zapłon => powinno byś słychać pompe paliwa. z wtryskiwaczy nie powinno lecieć paliwo! dopiero kiedy uniesiesz tależyk w przepływomierzu wtryski powinny rozpylać PB
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 28 gru 2011, 12:42
witam odkopię może ma ktoś możliwość wrzucenia fotki podpięcia kabli do czujników oleju w 2.0 16v 6a u mnie jest tak i nie jestem pewny czy jest dobrze https://goo.gl/photos/rfSS9XLRRM8LeExU8
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Nie mogę znaleźć zdjęcia na którym byłoby widać po kształcie czujnika w której pozycji jest złącze G a w której WK. Musiałbyś sam podrapać i poszukać.
I tak jak odłączysz kabel od złącza G to wskaźnik na dodatkowych zegarach powinien pójść na max. A jak odłączysz kabel z WK to powinna zgasnąć kontrolka oleju (obie próby na zgaszonym silniku).
I tak jak odłączysz kabel od złącza G to wskaźnik na dodatkowych zegarach powinien pójść na max. A jak odłączysz kabel z WK to powinna zgasnąć kontrolka oleju (obie próby na zgaszonym silniku).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 28 gru 2011, 12:42
Dodatkowy zegar od ciśnienia oleju to czarna wsuwka ,
pozostają 2 ,
niebieski kabel z małego czujnika po zmasowaniu piszczy na wolnych obrotach , kremowy kabel po zmasowaniu ani na wolnych ani na wyższych obrotach nie piszczy za to piszczy na wysokich gdy jest wpięty w mały czujnik więc obstawiam ,że
mały czujnik jest uwalony , jedyne co mnie zastanawia to to ,że musiałem dosztukować kawałek kabelka do tego kremowego żeby mógł tam dosięgnąć bo był za krótki , chciałem podpatrzeć u kogoś jak jest żeby mieć 100% pewności .
pozostają 2 ,
niebieski kabel z małego czujnika po zmasowaniu piszczy na wolnych obrotach , kremowy kabel po zmasowaniu ani na wolnych ani na wyższych obrotach nie piszczy za to piszczy na wysokich gdy jest wpięty w mały czujnik więc obstawiam ,że
mały czujnik jest uwalony , jedyne co mnie zastanawia to to ,że musiałem dosztukować kawałek kabelka do tego kremowego żeby mógł tam dosięgnąć bo był za krótki , chciałem podpatrzeć u kogoś jak jest żeby mieć 100% pewności .
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Patrząc po schematach (i po tym jak opisałeś działanie) to kremowy powinien być do czujnika 1,8 a niebiesko-czarny do 0,3bara. Ponoć w B3 w bańce dodatkowych zegarów występował 1,8 a nie 0,3 bara.
A jak masz wszystko podłączone to wyskakuje kontrolka?
Najlepiej jakbyś sprawdził miernikiem na czujnikach z podłączonymi wsuwkami kiedy pojawia się kiedy znika napięcie.
[ Dodano: 2017-02-10, 11:07 ]
A jakiego koloru masz plastik na tym małym czujniku?
A jak masz wszystko podłączone to wyskakuje kontrolka?
Najlepiej jakbyś sprawdził miernikiem na czujnikach z podłączonymi wsuwkami kiedy pojawia się kiedy znika napięcie.
[ Dodano: 2017-02-10, 11:07 ]
A jakiego koloru masz plastik na tym małym czujniku?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 28 gru 2011, 12:42
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tylko ciekawe czy tam powinien być czarny czy ktoś nie podmienił właściwego. Czarny to patrząc w katalogu ( http://www.oemepc.com/audi/part_single/ ... g/e#sec_1A ) to 1.4 bara normalnie rozwarty, wiec do niego powinien iść do niego kabel biało-szary. Tylko nie wiadomo czy nie powinno być tam czujnika 0,3 bara bo nie wiadomo jaką wersje bańki masz.
Ale jak chcesz wymieniać na oślep to twoja sprawa.
Ale jak chcesz wymieniać na oślep to twoja sprawa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 28 gru 2011, 12:42
A ja się podepnę też z takim pytaniem;
czujnik dodatkowych zegarów działa prawidłowo tylko do wartości 2 bary. Powyżej 2 bar wskazówka od razu wywala poza skalę.
(oczywiście mówię o wskazaniach na dodatkowych zegarach, wiem że one przekłamują, chodzi mi o same prawidłowe ich działanie)
Bańka do wymiany?
czujnik dodatkowych zegarów działa prawidłowo tylko do wartości 2 bary. Powyżej 2 bar wskazówka od razu wywala poza skalę.
(oczywiście mówię o wskazaniach na dodatkowych zegarach, wiem że one przekłamują, chodzi mi o same prawidłowe ich działanie)
Bańka do wymiany?