Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[6a 2.0 16v] kontrolka oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
wudar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:53
Lokalizacja: Radom

[6a 2.0 16v] kontrolka oleju

Post autor: wudar » 01 sty 2013, 15:32

Witam.
Po kilkukrotnym kreceniu rozrusznikiem komputer wywala mi kontrolke oleju i piszczy. Na wskazniku cisnienia kiedy samochod zalapie na kilka sek. na benzynie, patrz moje poprzednie posty pokazuje 5bar .Kiedy go kupilem cisnienie na biegu jalowym pokazywalo 3 bary pracujac na gazie ,wzrastajac wraz z predkoscia obrotowa silnika. Po wymianie rozdzielacza odpalam na lpg za ktoryms tam razem zatrybilo i cisnienie wynosilo tez 5bar autko mialo strasznego mula i okropnie dymilo , dodam , ze olej jest podejrzanie rzadki i przepracowany Teraz pytanie czy to wina tego oleju?
czy cos innego za to odpowiada

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 01 sty 2013, 23:41

nie zalewa przypadkiem świec podczas rozruchu na PB oraz nie czuć w oleju zapachu PB. jeżeli tak to silnik nie przepala benzyny i przedostaje się ona przez pierścienie do oleju rozrzedzając go w wyniku czego może go podbierać i dymić. PB w oleju grozi to zatarciem silnika.
jak masz rozwiązane odcięcie paliwa podczas pracy na LPG?

wudar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: wudar » 02 sty 2013, 11:55

swiece zalane ;( odpalalem go z gazem na full (szarpalo silnikiem , ale. nie odpalil) , nigdzie nie wyjezdzalem , takze mysle , ze zadnych szkod to nie wyrzadzilo ,wymienie olej i bedzie dobrze?

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 04 sty 2013, 19:28

wudar pisze:swiece zalane ;( odpalalem go z gazem na full (szarpalo silnikiem , ale. nie odpalil) , nigdzie nie wyjezdzalem , takze mysle , ze zadnych szkod to nie wyrzadzilo ,wymienie olej i bedzie dobrze?
wyjmij przekaźnik od pompy paliwa (ten z miejscem na bezpiecznik), i spróbuj odpalić z LPG.

Zeby sprawdzić rozdzielacz wyjmij wtryski z gniazd i włóż je np w butelki 200ml, następnie zblokuj pompe na krótko (wyjmij przekażnik i zmostkuj kablem w skrzynce do tych dużych styków w miejscu przekażnika) włącz zapłon => powinno byś słychać pompe paliwa. z wtryskiwaczy nie powinno lecieć paliwo! dopiero kiedy uniesiesz tależyk w przepływomierzu wtryski powinny rozpylać PB

mariuszj0808
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 28 gru 2011, 12:42

Post autor: mariuszj0808 » 09 lut 2017, 20:02

witam odkopię może ma ktoś możliwość wrzucenia fotki podpięcia kabli do czujników oleju w 2.0 16v 6a u mnie jest tak i nie jestem pewny czy jest dobrze https://goo.gl/photos/rfSS9XLRRM8LeExU8

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 lut 2017, 21:23

Nie mogę znaleźć zdjęcia na którym byłoby widać po kształcie czujnika w której pozycji jest złącze G a w której WK. Musiałbyś sam podrapać i poszukać.

I tak jak odłączysz kabel od złącza G to wskaźnik na dodatkowych zegarach powinien pójść na max. A jak odłączysz kabel z WK to powinna zgasnąć kontrolka oleju (obie próby na zgaszonym silniku).

mariuszj0808
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 28 gru 2011, 12:42

Post autor: mariuszj0808 » 10 lut 2017, 09:19

Dodatkowy zegar od ciśnienia oleju to czarna wsuwka ,
pozostają 2 ,
niebieski kabel z małego czujnika po zmasowaniu piszczy na wolnych obrotach , kremowy kabel po zmasowaniu ani na wolnych ani na wyższych obrotach nie piszczy za to piszczy na wysokich gdy jest wpięty w mały czujnik więc obstawiam ,że
mały czujnik jest uwalony , jedyne co mnie zastanawia to to ,że musiałem dosztukować kawałek kabelka do tego kremowego żeby mógł tam dosięgnąć bo był za krótki , chciałem podpatrzeć u kogoś jak jest żeby mieć 100% pewności .

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 lut 2017, 11:07

Patrząc po schematach (i po tym jak opisałeś działanie) to kremowy powinien być do czujnika 1,8 a niebiesko-czarny do 0,3bara. Ponoć w B3 w bańce dodatkowych zegarów występował 1,8 a nie 0,3 bara.

A jak masz wszystko podłączone to wyskakuje kontrolka?

Najlepiej jakbyś sprawdził miernikiem na czujnikach z podłączonymi wsuwkami kiedy pojawia się kiedy znika napięcie.

[ Dodano: 2017-02-10, 11:07 ]
A jakiego koloru masz plastik na tym małym czujniku?

mariuszj0808
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 28 gru 2011, 12:42

Post autor: mariuszj0808 » 10 lut 2017, 11:25

mały czujnik ma czarny kolor wymienię go bo koszt niewielki ale zanim go wymienię muszę maskę otworzyć bo wczoraj coś odmówiło posłuszeństwa i uchwyt od otwierania w aucie chodzi lużno , wygląda na to ,że ktoś kiedyś zamienił te wsuwki

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 lut 2017, 13:04

Tylko ciekawe czy tam powinien być czarny czy ktoś nie podmienił właściwego. Czarny to patrząc w katalogu ( http://www.oemepc.com/audi/part_single/ ... g/e#sec_1A ) to 1.4 bara normalnie rozwarty, wiec do niego powinien iść do niego kabel biało-szary. Tylko nie wiadomo czy nie powinno być tam czujnika 0,3 bara bo nie wiadomo jaką wersje bańki masz.
Ale jak chcesz wymieniać na oślep to twoja sprawa.

mariuszj0808
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 28 gru 2011, 12:42

Post autor: mariuszj0808 » 11 lut 2017, 19:06

pozamieniane wsuwki i czujnik pojedynczy 1.4 bar rozwierał a powinien zwierać , temat ogarnięty .

Awatar użytkownika
czaras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 16 lut 2016, 00:07

Post autor: czaras » 15 mar 2017, 19:42

A ja się podepnę też z takim pytaniem;
czujnik dodatkowych zegarów działa prawidłowo tylko do wartości 2 bary. Powyżej 2 bar wskazówka od razu wywala poza skalę.
(oczywiście mówię o wskazaniach na dodatkowych zegarach, wiem że one przekłamują, chodzi mi o same prawidłowe ich działanie)

Bańka do wymiany?

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 15 mar 2017, 21:30

Teraz nie pamiętam czy po odpięciu przewodu ciśnienie leciało do końca czy nie. Jeśli tak to jest przerwa na tym nawiniętym drucie co styk po nim się ślizga. Mowa tu o wnętrzu bańki.
Można to rozłożyć i sprawdzić czy da się to połączyć

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 16 mar 2017, 07:21

po odpięciu wskazuje max. Jeśli działa jak koledze wyżej, to znaczy, że albo jest źłe podpięty albo bańka do wymiany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl