[ALL] Swap na 1.9 TDI nowszej generacji.
[ALL] Swap na 1.9 TDI nowszej generacji.
Witam. Jako, że to mój pierwszy post to chciałbym się przywitać. Zamierzam w najbliższym czasie kupić audi 80 B4 z zamiarem włożenia do niej silnika 1.9 TDI 130KM AVF lub AWX z innego samochodu, gdzie silnik montowano wzdłużnie jak w 80tce.
Moje pytanie jest takie - jaka buda i w jakiej wersji będzie do tego najlepsza? W sensie najmniej rzeźby.
Czy normalne B4 w sedanie z seryjnie montowanym 1.9 TDI 1Z, czy jakiś benzyniak będzie równie prosty np.coupe albo sedan w wersji competition z napędem 4x4.
Mocny benzyniak miałby plusa takiego, że ma zawieszenie i hamulce przystosowane do większej mocy natomiast seryjny ropniak nie musiałby być chyba przerejestrowywany, w końcu wkładam ten sam silnik.
Bardzo proszę o doradzenie mi. Rozumiem, że większość potraktuje mnie jako marzyciela jakich zapewne wielu tutaj, ale proszę o poważne odpowiedzi. Serdecznie pozdrawiam.
Moje pytanie jest takie - jaka buda i w jakiej wersji będzie do tego najlepsza? W sensie najmniej rzeźby.
Czy normalne B4 w sedanie z seryjnie montowanym 1.9 TDI 1Z, czy jakiś benzyniak będzie równie prosty np.coupe albo sedan w wersji competition z napędem 4x4.
Mocny benzyniak miałby plusa takiego, że ma zawieszenie i hamulce przystosowane do większej mocy natomiast seryjny ropniak nie musiałby być chyba przerejestrowywany, w końcu wkładam ten sam silnik.
Bardzo proszę o doradzenie mi. Rozumiem, że większość potraktuje mnie jako marzyciela jakich zapewne wielu tutaj, ale proszę o poważne odpowiedzi. Serdecznie pozdrawiam.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Dziękuje za link na Fb. Nie widziałem wcześniej tej strony. Mam pytanie jak wyglada kwestia przełożenia silnika. Czy mniej roboty jest przy przełożeniu 1.9 tdi 1z na 1.9 tdi nowszej generacji czy tyle samo co przy przekładce z silnika benzynowego? I jak wyglada kwestia rejestracji takiego samochodu?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
O ile się nie mylę to wszystkie 4 cylindrowe (diesel i benzyna) i 5 cylindrowe Audi 80 mają takie same mocowanie silnika przyspawane do podłużnicy.
Do tego diesel będzie droższy albo bardziej wytłuczony niż benzynowe.
Jeśli nie chcesz quattro i wystarczy ci 130KM to może kupić 80tkę TDI i z niej wykrzesać te 130KM.
Co do kwestii formalnych to na moim terenie dobrze mieć jakieś znajomości na stacji diagnostycznej, gdzie bez marudzenia wystawiają papiery np. na przeróbki anglików. Bo nie każda stacja będzie chciała taką przeróbkę legalizować albo będą chcieli fakturę z firmy, która taką przeróbkę zrobiła. Tak przynajmniej jest na moim terenie.
Do tego diesel będzie droższy albo bardziej wytłuczony niż benzynowe.
Jeśli nie chcesz quattro i wystarczy ci 130KM to może kupić 80tkę TDI i z niej wykrzesać te 130KM.
Co do kwestii formalnych to na moim terenie dobrze mieć jakieś znajomości na stacji diagnostycznej, gdzie bez marudzenia wystawiają papiery np. na przeróbki anglików. Bo nie każda stacja będzie chciała taką przeróbkę legalizować albo będą chcieli fakturę z firmy, która taką przeróbkę zrobiła. Tak przynajmniej jest na moim terenie.
Jeśli tak by było to super, bo chyba tyle samo pracy przy benzynie jak i przy dieslu i bez znaczenia co bym kupił. Mógłbym się kierować tylko stanem budy.
Quattro mogłoby być, ale raczej ciężko o takie w dobrym stanie i niewygórowanej cenie.
Chciałbym zrobić trochę więcej niż 130KM, wiem, że z 1z można zrobić nawet 200KM, ale nie wiem jak z żywotnością takiego silnika poza tym chcę aby to auto jeździło na codzień.
Rozumiem.
A 1.9 TDI 1z po zmianie na 1.9 TDI AVF lub AWX też trzeba przejestrować? Pojemność i oznaczenie przecież to samo.
Quattro mogłoby być, ale raczej ciężko o takie w dobrym stanie i niewygórowanej cenie.
Chciałbym zrobić trochę więcej niż 130KM, wiem, że z 1z można zrobić nawet 200KM, ale nie wiem jak z żywotnością takiego silnika poza tym chcę aby to auto jeździło na codzień.
Rozumiem.
A 1.9 TDI 1z po zmianie na 1.9 TDI AVF lub AWX też trzeba przejestrować? Pojemność i oznaczenie przecież to samo.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Ale w razie "szkody" jest wszystko brane pod uwagę a ubezpieczyciel wtedy może odmówić odszkodowania za niezgodność z papierami.kamsta pisze: A skoro tak jest to nic nigdzie nie musisz zgłaszać. Zresztą diagnosta pod maskę ci nie patrzy.
Wymienią na tą samą.kamsta pisze:Teraz nie ma bo według prawa silnik jest częścią wymienną
Jeśli ubezpieczyciel miałby odmówić odszkodowania w przypadku wypadku to chyba lepiej przerejestrować samochód. W takim razie kwestia rejestracji jest bez znaczenia przy kupowaniu samochodu, czy to diesel czy benzyna. Tym bardziej, że przekładka wydaje się być taka sama. Zgadza się?
Mzet, celuje w moc ok.170/180KM więcej dla ośki mi nie potrzeba. To też wydaje się bezpieczne dla silnika AWX/AVF i chyba bez kopcenia. Quattro byłoby fajne, ale chyba zbyt kosztowne i czasochłonne. Mam rację?
Mzet, celuje w moc ok.170/180KM więcej dla ośki mi nie potrzeba. To też wydaje się bezpieczne dla silnika AWX/AVF i chyba bez kopcenia. Quattro byłoby fajne, ale chyba zbyt kosztowne i czasochłonne. Mam rację?
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 00:42 przez Hans01, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Jeśli moment będzie oscylował w granicach 350/380NM, krzywdy mu nie zrobisz. Sprzęgło wiadomo wzmocnić trzeba. Tak jak pisze Krzysiek idzie to osiągnąć w 1Z. Będzie do tego fmic/wałek/kolektor odpowiedni soft pod te graty i parowozu przypominać nie będzie.
Jeśli auto ma być do jazdy na co dzień z zapasem mocy do wyprzedzania, to skrzyni nie ma sensu ruszać. Chyba, że dla parunastu km/h powyżej 200, z których i tak korzystać w naszych warunkach i przy obowiązujących przepisach nie ma za bardzo gdzie.
Jeśli jednak jesteś zdecydowany na AWX, to generalnie temat 1Z można zamknąć.
Jeśli auto ma być do jazdy na co dzień z zapasem mocy do wyprzedzania, to skrzyni nie ma sensu ruszać. Chyba, że dla parunastu km/h powyżej 200, z których i tak korzystać w naszych warunkach i przy obowiązujących przepisach nie ma za bardzo gdzie.
Jeśli jednak jesteś zdecydowany na AWX, to generalnie temat 1Z można zamknąć.