Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Swap na 1.9 TDI nowszej generacji.

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Hans01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 lut 2017, 13:59
Lokalizacja: Kraków

[ALL] Swap na 1.9 TDI nowszej generacji.

Post autor: Hans01 » 12 lut 2017, 14:27

Witam. Jako, że to mój pierwszy post to chciałbym się przywitać. Zamierzam w najbliższym czasie kupić audi 80 B4 z zamiarem włożenia do niej silnika 1.9 TDI 130KM AVF lub AWX z innego samochodu, gdzie silnik montowano wzdłużnie jak w 80tce.

Moje pytanie jest takie - jaka buda i w jakiej wersji będzie do tego najlepsza? W sensie najmniej rzeźby.
Czy normalne B4 w sedanie z seryjnie montowanym 1.9 TDI 1Z, czy jakiś benzyniak będzie równie prosty np.coupe albo sedan w wersji competition z napędem 4x4.

Mocny benzyniak miałby plusa takiego, że ma zawieszenie i hamulce przystosowane do większej mocy natomiast seryjny ropniak nie musiałby być chyba przerejestrowywany, w końcu wkładam ten sam silnik.

Bardzo proszę o doradzenie mi. Rozumiem, że większość potraktuje mnie jako marzyciela jakich zapewne wielu tutaj, ale proszę o poważne odpowiedzi. Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 lut 2017, 15:41


Hans01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 lut 2017, 13:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Hans01 » 12 lut 2017, 16:04

Dziękuje za link na Fb. Nie widziałem wcześniej tej strony. Mam pytanie jak wyglada kwestia przełożenia silnika. Czy mniej roboty jest przy przełożeniu 1.9 tdi 1z na 1.9 tdi nowszej generacji czy tyle samo co przy przekładce z silnika benzynowego? I jak wyglada kwestia rejestracji takiego samochodu?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lut 2017, 16:25

O ile się nie mylę to wszystkie 4 cylindrowe (diesel i benzyna) i 5 cylindrowe Audi 80 mają takie same mocowanie silnika przyspawane do podłużnicy.
Do tego diesel będzie droższy albo bardziej wytłuczony niż benzynowe.

Jeśli nie chcesz quattro i wystarczy ci 130KM to może kupić 80tkę TDI i z niej wykrzesać te 130KM.

Co do kwestii formalnych to na moim terenie dobrze mieć jakieś znajomości na stacji diagnostycznej, gdzie bez marudzenia wystawiają papiery np. na przeróbki anglików. Bo nie każda stacja będzie chciała taką przeróbkę legalizować albo będą chcieli fakturę z firmy, która taką przeróbkę zrobiła. Tak przynajmniej jest na moim terenie.

Hans01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 lut 2017, 13:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Hans01 » 12 lut 2017, 17:05

Jeśli tak by było to super, bo chyba tyle samo pracy przy benzynie jak i przy dieslu i bez znaczenia co bym kupił. Mógłbym się kierować tylko stanem budy.

Quattro mogłoby być, ale raczej ciężko o takie w dobrym stanie i niewygórowanej cenie.
Chciałbym zrobić trochę więcej niż 130KM, wiem, że z 1z można zrobić nawet 200KM, ale nie wiem jak z żywotnością takiego silnika poza tym chcę aby to auto jeździło na codzień.

Rozumiem.
A 1.9 TDI 1z po zmianie na 1.9 TDI AVF lub AWX też trzeba przejestrować? Pojemność i oznaczenie przecież to samo.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lut 2017, 17:43

Pojemność i oznaczenie przecież to samo.
Ale w teorii moc inna, jak nie zapomnę to na dniach zapytam na zaprzyjaźnionej stacji czy coś w tej sytuacji trzeba zrobić.

Hans01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 lut 2017, 13:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Hans01 » 12 lut 2017, 17:57

No tak, w teorii moc inna, ale przecież nie przejestrowujemy auta po zrobieniu czipa a przecież moc się wtedy też zmienia. Ciekawa sprawa z tym. Byłbym wdzięczny kolego za informacje. :)

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 12 lut 2017, 21:24

Z tego co ja pamiętam to kiedyś w dowodzie był bity numer silnika. Teraz nie ma bo według prawa silnik jest częścią wymienną. A skoro tak jest to nic nigdzie nie musisz zgłaszać. Zresztą diagnosta pod maskę ci nie patrzy.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 lut 2017, 21:36

Chyba nie powinno być problemu , bo to i tak taka sama pojemność silnika , tylko silnik nowszy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lut 2017, 22:01

kamsta pisze: A skoro tak jest to nic nigdzie nie musisz zgłaszać. Zresztą diagnosta pod maskę ci nie patrzy.
Ale w razie "szkody" jest wszystko brane pod uwagę a ubezpieczyciel wtedy może odmówić odszkodowania za niezgodność z papierami.

kamsta pisze:Teraz nie ma bo według prawa silnik jest częścią wymienną
Wymienią na tą samą.

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 12 lut 2017, 23:04

Na Twoim miejscu Hans01 określiłbym moc w jaką celujesz, bo może niepotrzebnie robisz sobie schody.

Hans01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 lut 2017, 13:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Hans01 » 12 lut 2017, 23:53

Jeśli ubezpieczyciel miałby odmówić odszkodowania w przypadku wypadku to chyba lepiej przerejestrować samochód. W takim razie kwestia rejestracji jest bez znaczenia przy kupowaniu samochodu, czy to diesel czy benzyna. Tym bardziej, że przekładka wydaje się być taka sama. Zgadza się?

Mzet, celuje w moc ok.170/180KM więcej dla ośki mi nie potrzeba. To też wydaje się bezpieczne dla silnika AWX/AVF i chyba bez kopcenia. Quattro byłoby fajne, ale chyba zbyt kosztowne i czasochłonne. Mam rację?
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 00:42 przez Hans01, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 lut 2017, 00:31

Hans01 pisze:Mzet, celuje w moc ok.170/180KM
Idzie to osiągnąć na GT 1549s , wtryskach 216 , Fmic , pompa AFN

Hans01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 lut 2017, 13:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Hans01 » 13 lut 2017, 00:52

Pytanie tylko czy silnik to wytrzyma a jeśli tak to jak długo i jak z kopceniem?
Bo dla silnika AVF/AWX 170KM to 30% większy przyrost mocy, tymczasem dla 1Z to prawie drugie tyle. Poza tym i tak trzeba by wymienić sprzęgło i skrzynie biegów jak w przypadku swapa.

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 13 lut 2017, 09:15

Jeśli moment będzie oscylował w granicach 350/380NM, krzywdy mu nie zrobisz. Sprzęgło wiadomo wzmocnić trzeba. Tak jak pisze Krzysiek idzie to osiągnąć w 1Z. Będzie do tego fmic/wałek/kolektor odpowiedni soft pod te graty i parowozu przypominać nie będzie.
Jeśli auto ma być do jazdy na co dzień z zapasem mocy do wyprzedzania, to skrzyni nie ma sensu ruszać. Chyba, że dla parunastu km/h powyżej 200, z których i tak korzystać w naszych warunkach i przy obowiązujących przepisach nie ma za bardzo gdzie.
Jeśli jednak jesteś zdecydowany na AWX, to generalnie temat 1Z można zamknąć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl