Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 lut 2017, 21:11

Mateusz1994 pisze:tak jak by napinacz przestał się obracać i to moja teoria; tylko czy to mogło by tak zbić pasek z właściwego toru?
Zdejmij o sprawdź jak się obraca. Widziałem przypadek, że 4 zmiany rolki nie pomogły na ścinanie tego paska.

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 17 lut 2017, 22:26

maciek889, teraz na obrotach napinacz normalnie się obraca...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 lut 2017, 09:36

Ale pisałem abyś sprawdził bez paska. Jeśli jest zatarta rolka to będzie czuć przy pokręcaniu ręką.

Ale i tak wątpię aby to rolka się zatrzymała a te ślady na górze to po prostu poprzyklejane strzępy tego co odpadło od paska.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 lut 2017, 14:33

maciek889 pisze:Ale i tak wątpię aby to rolka się zatrzymała a te ślady na górze to po prostu poprzyklejane strzępy tego co odpadło od paska.
a ja jestem nawet na 100 % pewien że tak jest

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 18 lut 2017, 15:57

dobrze. a mam pytanie w kwesti dolnej zębatki; czy jest jeden typ czy kilka bo też bym ją zmienił przy całe naprawie ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 lut 2017, 16:02

W serwisie wiedzą, a kupowanie używek mija się z celem.

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 18 lut 2017, 17:30

Jarewa, ale nowej nie znalazłem w katalogu ASO. znalazłem zamienik http://allegro.pl/kolo-zebate-walu-korb ... ml#thumb/2

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 18 lut 2017, 18:03

ja kupiłem jakiegoś no name w tamtym roku i jeszcze śmiga

piotrek8090100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 sty 2017, 13:21
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: piotrek8090100 » 18 lut 2017, 22:46

A ja założyłem szpilkę z silnika 3A 2.0 który był w b3 i rolkę z tego silnika. wina leży po stronie zatartego napinacza. na ciepłym silniku zobacz jak napnie ci pasek który zaczyna być ściągany do krawędzi i obciera. w ASO napinacz kosztuje około 500zł. Pasek Contitech rolka INA.
INA 531 0063 10 plus szpilka z ASO około 32zł Pasek zostaje taki sam.

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 18 lut 2017, 22:56

piotrek8090100, a napinacz zostaje czy się go wywala?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 lut 2017, 23:01

piotrek8090100 pisze:wina leży po stronie zatartego napinacza
Jak ten napinacz może być zatarty? on albo działa albo nie. Ale to nie wina zatarcia a uszkodzenia rozszczelnienia cieczy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 lut 2017, 23:57

Mateusz1994 pisze:A ja założyłem szpilkę z silnika 3A 2.0 który był w b3 i rolkę z tego silnika.
Ja zrobiłem podobnie w ABK poprawa była ale chwilowa, pisałem w temacie w którym dałem link wczesniej.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 19 lut 2017, 00:32

Witam.
Czy pasek rozrządu był dobrze naciągnięty? Jeśli nie to mogło dojść do zniszczenia łożyska w napinaczu.

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 19 lut 2017, 12:38

olek70, był dobrze naciągnięty.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lut 2017, 13:05

A zmierz napinacz na całkiem zimnym silniku i na rozgrzanym do 90stC odległość między korpusem a trzpieniem na ile się wysunie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl