[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8387
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Bo kużwa oni sami nie wiedzą co sprzedają. A rolka nazywa pośrednia termiczna. A to jest termiczny polużniacz paska.
Zmierz punkt A na zimnym silniku i na rozgrzanym 90stC wartość na zimnym około 49mm zagrzać silnik do włączenia wentylatorów zmierzyć ponownie róznica "B" powinna oscylować w granicach 7,2-7-3mm
Zmierz punkt A na zimnym silniku i na rozgrzanym 90stC wartość na zimnym około 49mm zagrzać silnik do włączenia wentylatorów zmierzyć ponownie róznica "B" powinna oscylować w granicach 7,2-7-3mm
[B4 2.0 ABT] Wymiana rorządu - ustawianie wałka pośredniego
Witam, mam pytanie jak ustawić wałek pośredni w Audi 80 B4 ABT? Bo naczytałem się tyle ale nigdzie nie wyczytałem jasno jak to zrobić a muszę wymienić pasek rozrządu, a mechanik powiedział mi wcześniej, że prawdopodobnie mam przestawiony wałek pośredni bo brakuje już regulacji aparatu zapłonowego. Proszę o pomoc.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8387
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Tak mu pokręciłeś że masakra, przecież logiczne że palec będzie dobrze ustawiony do znaku na aparacie bo inaczej by nie odpalił.czarekHD pisze:nie pamiętam teraz dokładnie ale chyba jest musisz zobaczyć,zobacz na kopułce który przewód idzie do pierwszego cylindra i w tamto miejsce ustawiasz palec. Wiadomo idealnie nie wyjdzie więc przyda się jeszcze jeszcze stroboskopem skorygować
A to że brak już mu regulacji pewnie chodzi o to że wtyczka czujnika halla dochodzi do bloku.
Na kole pośrednim i kole zamachowym masz znaki muszą sie pokrywać. Ale możliwe ze ktoś przestawił aparat zapłonowy względem koła pośredniego wiec jeśli palec nie kieruje na 1cylinder a masz ustawione na znaki to wyciąg aparat i tak włóż załóż by palec był skierowany na 1 cylinder a znaki się pokrywały i tak by wtyczka była z dala od bloku silnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
- Lokalizacja: Żywiec
[B4 2.0 ABT] Przytarty pasek; rozrząd.
Witam. dziś zaobserwowałem że w moim Audi pasek rozrządu przytrł się na krawędzi o ok 2-3mm na całej jego długości oraz na górnej częsci (tam gdzie są napisy jak jest nowy).
Rozrząd jest z SKF i przejechałem na nim niebotyczną ilość 6tyś km
Co może być przyczyną?
Pozdrawiam.
Rozrząd jest z SKF i przejechałem na nim niebotyczną ilość 6tyś km
Co może być przyczyną?
Pozdrawiam.
Witam.
Czy pisząc przytarł się na krawędzi o ok 2-3mm masz na myśli, że o tyle zrobił się węższy? Jeśli tak to do wymiany dolne koło rozrządu na wale głównym. Zazwyczaj to ono jest odpowiedzialne za ubytek paska, oczywiście z szerokości. Przed tym jednak sprawdziłbym napięcie paska rozrządu. Być może jest za mocno napięty.
Czy pisząc przytarł się na krawędzi o ok 2-3mm masz na myśli, że o tyle zrobił się węższy? Jeśli tak to do wymiany dolne koło rozrządu na wale głównym. Zazwyczaj to ono jest odpowiedzialne za ubytek paska, oczywiście z szerokości. Przed tym jednak sprawdziłbym napięcie paska rozrządu. Być może jest za mocno napięty.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4668
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tutaj cały długi temat: topics77/b4-abkabtrolka-prowadzaca-pask ... 15308.html
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
- Lokalizacja: Żywiec
rozrzad
Przepraszam ale nie znalazłem tematu mi pomocnego pomimo szukania.
Dodaję zdjęcia tego paska jak wygląda.
Śrubę mocującą napinacz dałem nową z ASO; a co do zębatki to spoko mogę zmienić ale na jaką? Używkę? Bo w katalogu ASO jej nie znalazłem.
Dla mnie to kpina że rozrząd się tak sypnoł i to w tak topornym cepie jak ABT.
Pasek po górze jest normalnie jak by spalony; tak jak by napinacz przestał się obracać i to moja teoria; tylko czy to mogło by tak zbić pasek z właściwego toru?
Dodaję zdjęcia tego paska jak wygląda.
Śrubę mocującą napinacz dałem nową z ASO; a co do zębatki to spoko mogę zmienić ale na jaką? Używkę? Bo w katalogu ASO jej nie znalazłem.
Dla mnie to kpina że rozrząd się tak sypnoł i to w tak topornym cepie jak ABT.
Pasek po górze jest normalnie jak by spalony; tak jak by napinacz przestał się obracać i to moja teoria; tylko czy to mogło by tak zbić pasek z właściwego toru?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga