[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Bo kużwa oni sami nie wiedzą co sprzedają. A rolka nazywa pośrednia termiczna. A to jest termiczny polużniacz paska.
Zmierz punkt A na zimnym silniku i na rozgrzanym 90stC wartość na zimnym około 49mm zagrzać silnik do włączenia wentylatorów zmierzyć ponownie róznica "B" powinna oscylować w granicach 7,2-7-3mm
Zmierz punkt A na zimnym silniku i na rozgrzanym 90stC wartość na zimnym około 49mm zagrzać silnik do włączenia wentylatorów zmierzyć ponownie róznica "B" powinna oscylować w granicach 7,2-7-3mm
[B4 2.0 ABT] Wymiana rorządu - ustawianie wałka pośredniego
Witam, mam pytanie jak ustawić wałek pośredni w Audi 80 B4 ABT? Bo naczytałem się tyle ale nigdzie nie wyczytałem jasno jak to zrobić a muszę wymienić pasek rozrządu, a mechanik powiedział mi wcześniej, że prawdopodobnie mam przestawiony wałek pośredni bo brakuje już regulacji aparatu zapłonowego. Proszę o pomoc.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Tak mu pokręciłeś że masakra, przecież logiczne że palec będzie dobrze ustawiony do znaku na aparacie bo inaczej by nie odpalił.czarekHD pisze:nie pamiętam teraz dokładnie ale chyba jest musisz zobaczyć,zobacz na kopułce który przewód idzie do pierwszego cylindra i w tamto miejsce ustawiasz palec. Wiadomo idealnie nie wyjdzie więc przyda się jeszcze jeszcze stroboskopem skorygować
A to że brak już mu regulacji pewnie chodzi o to że wtyczka czujnika halla dochodzi do bloku.
Na kole pośrednim i kole zamachowym masz znaki muszą sie pokrywać. Ale możliwe ze ktoś przestawił aparat zapłonowy względem koła pośredniego wiec jeśli palec nie kieruje na 1cylinder a masz ustawione na znaki to wyciąg aparat i tak włóż załóż by palec był skierowany na 1 cylinder a znaki się pokrywały i tak by wtyczka była z dala od bloku silnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
- Lokalizacja: Żywiec
[B4 2.0 ABT] Przytarty pasek; rozrząd.
Witam. dziś zaobserwowałem że w moim Audi pasek rozrządu przytrł się na krawędzi o ok 2-3mm na całej jego długości oraz na górnej częsci (tam gdzie są napisy jak jest nowy).
Rozrząd jest z SKF i przejechałem na nim niebotyczną ilość 6tyś km
Co może być przyczyną?
Pozdrawiam.
Rozrząd jest z SKF i przejechałem na nim niebotyczną ilość 6tyś km
Co może być przyczyną?
Pozdrawiam.
Witam.
Czy pisząc przytarł się na krawędzi o ok 2-3mm masz na myśli, że o tyle zrobił się węższy? Jeśli tak to do wymiany dolne koło rozrządu na wale głównym. Zazwyczaj to ono jest odpowiedzialne za ubytek paska, oczywiście z szerokości. Przed tym jednak sprawdziłbym napięcie paska rozrządu. Być może jest za mocno napięty.
Czy pisząc przytarł się na krawędzi o ok 2-3mm masz na myśli, że o tyle zrobił się węższy? Jeśli tak to do wymiany dolne koło rozrządu na wale głównym. Zazwyczaj to ono jest odpowiedzialne za ubytek paska, oczywiście z szerokości. Przed tym jednak sprawdziłbym napięcie paska rozrządu. Być może jest za mocno napięty.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tutaj cały długi temat: topics77/b4-abkabtrolka-prowadzaca-pask ... 15308.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
- Lokalizacja: Żywiec
rozrzad
Przepraszam ale nie znalazłem tematu mi pomocnego pomimo szukania.
Dodaję zdjęcia tego paska jak wygląda.
Śrubę mocującą napinacz dałem nową z ASO; a co do zębatki to spoko mogę zmienić ale na jaką? Używkę? Bo w katalogu ASO jej nie znalazłem.
Dla mnie to kpina że rozrząd się tak sypnoł i to w tak topornym cepie jak ABT.
Pasek po górze jest normalnie jak by spalony; tak jak by napinacz przestał się obracać i to moja teoria; tylko czy to mogło by tak zbić pasek z właściwego toru?
Dodaję zdjęcia tego paska jak wygląda.
Śrubę mocującą napinacz dałem nową z ASO; a co do zębatki to spoko mogę zmienić ale na jaką? Używkę? Bo w katalogu ASO jej nie znalazłem.
Dla mnie to kpina że rozrząd się tak sypnoł i to w tak topornym cepie jak ABT.
Pasek po górze jest normalnie jak by spalony; tak jak by napinacz przestał się obracać i to moja teoria; tylko czy to mogło by tak zbić pasek z właściwego toru?