Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 maja 2016, 21:39

Bo kużwa oni sami nie wiedzą co sprzedają. A rolka nazywa pośrednia termiczna. A to jest termiczny polużniacz paska.


Obrazek


Zmierz punkt A na zimnym silniku i na rozgrzanym 90stC wartość na zimnym około 49mm zagrzać silnik do włączenia wentylatorów zmierzyć ponownie róznica "B" powinna oscylować w granicach 7,2-7-3mm

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

[B4 2.0 ABT] Wymiana rorządu - ustawianie wałka pośredniego

Post autor: audi94 » 05 lis 2016, 17:08

Witam, mam pytanie jak ustawić wałek pośredni w Audi 80 B4 ABT? Bo naczytałem się tyle ale nigdzie nie wyczytałem jasno jak to zrobić a muszę wymienić pasek rozrządu, a mechanik powiedział mi wcześniej, że prawdopodobnie mam przestawiony wałek pośredni bo brakuje już regulacji aparatu zapłonowego. Proszę o pomoc.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 05 lis 2016, 17:12

ustawiasz wałek rozrządu i wał na znaki,zdejmujesz kopułkę aparatu zapłonowego i kręcąc wałkiem pośrednim patrzysz kiedy palec rozdzielacza będzie wskazywał pierwszy cylinder

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 05 lis 2016, 17:48

To tam pod kopułką jest jakiś znak czy jak to dokładnie tak ustawić ?

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 05 lis 2016, 18:03

nie pamiętam teraz dokładnie ale chyba jest musisz zobaczyć,zobacz na kopułce który przewód idzie do pierwszego cylindra i w tamto miejsce ustawiasz palec. Wiadomo idealnie nie wyjdzie więc przyda się jeszcze jeszcze stroboskopem skorygować

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 05 lis 2016, 18:08

Do ustawienia zapłonu to ja wiem że trzeba lampę stroboskopową że by dokładnie ustawić ale mi chodzi o ustawienie rozrządu.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 lis 2016, 19:13

czarekHD pisze:nie pamiętam teraz dokładnie ale chyba jest musisz zobaczyć,zobacz na kopułce który przewód idzie do pierwszego cylindra i w tamto miejsce ustawiasz palec. Wiadomo idealnie nie wyjdzie więc przyda się jeszcze jeszcze stroboskopem skorygować
Tak mu pokręciłeś że masakra, przecież logiczne że palec będzie dobrze ustawiony do znaku na aparacie bo inaczej by nie odpalił.

A to że brak już mu regulacji pewnie chodzi o to że wtyczka czujnika halla dochodzi do bloku.

Na kole pośrednim i kole zamachowym masz znaki muszą sie pokrywać. Ale możliwe ze ktoś przestawił aparat zapłonowy względem koła pośredniego wiec jeśli palec nie kieruje na 1cylinder a masz ustawione na znaki to wyciąg aparat i tak włóż załóż by palec był skierowany na 1 cylinder a znaki się pokrywały i tak by wtyczka była z dala od bloku silnika.





Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 lis 2016, 16:42

audi94, masz rozrząd w tym silniku to prościzna jakich mało ;-)

masz tu co prawda ABK ale to to samo okok



Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

[B4 2.0 ABT] Przytarty pasek; rozrząd.

Post autor: Mateusz1994 » 16 lut 2017, 22:43

Witam. dziś zaobserwowałem że w moim Audi pasek rozrządu przytrł się na krawędzi o ok 2-3mm na całej jego długości oraz na górnej częsci (tam gdzie są napisy jak jest nowy).
Rozrząd jest z SKF i przejechałem na nim niebotyczną ilość 6tyś km zly_
Co może być przyczyną?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 16 lut 2017, 23:17

Witam.
Czy pisząc przytarł się na krawędzi o ok 2-3mm masz na myśli, że o tyle zrobił się węższy? Jeśli tak to do wymiany dolne koło rozrządu na wale głównym. Zazwyczaj to ono jest odpowiedzialne za ubytek paska, oczywiście z szerokości. Przed tym jednak sprawdziłbym napięcie paska rozrządu. Być może jest za mocno napięty.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lut 2017, 23:21

O tym można książkę napisać, przyczyny nie znane.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 16 lut 2017, 23:30

Jarewa pisze:O tym można książkę napisać, przyczyny nie znane.
Święta prawda, ale od czegoś trzeba zacząć i pomóc koledze, przecież od tego jest to forum. Druga sprawa, że nie wszyscy wykazują się dociekliwością i chęcią używania szukajki.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 lut 2017, 23:51


czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 17 lut 2017, 12:28

do wymiany szpilka napinacza i dolne koło zębate i powinno pomóc

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

rozrzad

Post autor: Mateusz1994 » 17 lut 2017, 19:33

Przepraszam ale nie znalazłem tematu mi pomocnego pomimo szukania.
Dodaję zdjęcia tego paska jak wygląda.
Śrubę mocującą napinacz dałem nową z ASO; a co do zębatki to spoko mogę zmienić ale na jaką? Używkę? Bo w katalogu ASO jej nie znalazłem.
Dla mnie to kpina że rozrząd się tak sypnoł i to w tak topornym cepie jak ABT.
Pasek po górze jest normalnie jak by spalony; tak jak by napinacz przestał się obracać i to moja teoria; tylko czy to mogło by tak zbić pasek z właściwego toru?
Obrazek

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl