Audi Coupe Typ89 - Diabełek by ManieK
Audi Coupe Typ89 - Diabełek by ManieK
Siemano. Mój nowy zakup, jak w tytule. Auto kupiłem z myślą zrobienia z niego projektu, więc podstawą była zdrowa buda i silnik bez większych awarii. Pojechałem, obejrzałem i z początku byłem sceptycznie nastawiony bo ewidentnie właściciel coś ukrywał i chciał się go pozbyć...
Auto ma zabrany przez policję dowód, bo skończyło się w nim miejsce na wbicie przeglądu. Ubezpieczenie ma, przegląd też, wiec mam nadzieję że uda się bezproblemowo zarejestrować..
Tak czy siak, przy kupnie było spoko, przejechałem się, droga wokół wiochy była tragiczna i dziurawa, ale nic nie było słychać w aucie, więc zaryzykowałem i kupiłem.
Wracając do domu wszystko było ok, poza tym że wskaźnik temperatury nie pokazuje nic - leży poniżej minimum, czasem się odpali, wskoczy na 70 i zaraz automatycznie spada do zera (chyba regulator napięcia w liczniku, bo zepsuty czujnik temperatury by tak chyba nie wariował).
Następnego dnia zonk, dno i wkurw. Auto nie chce odpalić, a jak odpali to za chwilę gaśnie i tak przez kilka minut, aż gdy w końcu załapie, podławi się na minimalnych obrotach i wskoczy, to chodzi jak trup. Trzepie, nierówno pracuje, nie chodzi na 1 cylinder. Szybkie sprawdzenie, 1 luźny przewód zapłonowy. Wymieniona kopułka, palec, przewody i świece - auto ożyło i pali od strzała, pracuje idealnie i radość powróciła
Suche fakty:
Audi Coupe, Typ89
Rocznik: 1988
Silnik: 2.3 E
Przebieg: na jednym liczniku było 250, na drugim jest 196, a faktycznie może być nawet milion, mam to gdzieś
W planach na najbliższy czas:
- ogarnąć silnik, bo poci się spod klawiatury i ogólnie cały jest jakiś obrzygany olejem
- rozrząd, filtry itd, wiadomo, lepiej to zrobić i mieć spokój
- wali jedna szklanka jak auto jest zimne, wiec wymienię wszystkie
- ogarnąć nadwozie i wnętrze jak fabryka dała
- kupić normalne lampy tylne, bo te ktoś pomalował sprayem (fakt faktem ładnie, idealnie jest i naprawdę z głową) i później zapsikał klarem, tak że nawet nitro tego nie chce zmyć.
Porcja zdjęć:
Auto ma zabrany przez policję dowód, bo skończyło się w nim miejsce na wbicie przeglądu. Ubezpieczenie ma, przegląd też, wiec mam nadzieję że uda się bezproblemowo zarejestrować..
Tak czy siak, przy kupnie było spoko, przejechałem się, droga wokół wiochy była tragiczna i dziurawa, ale nic nie było słychać w aucie, więc zaryzykowałem i kupiłem.
Wracając do domu wszystko było ok, poza tym że wskaźnik temperatury nie pokazuje nic - leży poniżej minimum, czasem się odpali, wskoczy na 70 i zaraz automatycznie spada do zera (chyba regulator napięcia w liczniku, bo zepsuty czujnik temperatury by tak chyba nie wariował).
Następnego dnia zonk, dno i wkurw. Auto nie chce odpalić, a jak odpali to za chwilę gaśnie i tak przez kilka minut, aż gdy w końcu załapie, podławi się na minimalnych obrotach i wskoczy, to chodzi jak trup. Trzepie, nierówno pracuje, nie chodzi na 1 cylinder. Szybkie sprawdzenie, 1 luźny przewód zapłonowy. Wymieniona kopułka, palec, przewody i świece - auto ożyło i pali od strzała, pracuje idealnie i radość powróciła
Suche fakty:
Audi Coupe, Typ89
Rocznik: 1988
Silnik: 2.3 E
Przebieg: na jednym liczniku było 250, na drugim jest 196, a faktycznie może być nawet milion, mam to gdzieś
W planach na najbliższy czas:
- ogarnąć silnik, bo poci się spod klawiatury i ogólnie cały jest jakiś obrzygany olejem
- rozrząd, filtry itd, wiadomo, lepiej to zrobić i mieć spokój
- wali jedna szklanka jak auto jest zimne, wiec wymienię wszystkie
- ogarnąć nadwozie i wnętrze jak fabryka dała
- kupić normalne lampy tylne, bo te ktoś pomalował sprayem (fakt faktem ładnie, idealnie jest i naprawdę z głową) i później zapsikał klarem, tak że nawet nitro tego nie chce zmyć.
Porcja zdjęć:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 30 sie 2016, 23:01
- Imię: Konrad
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: ok. B-B
Prawdę mówiąc nie znam się na tych oznaczeniach. Jak dla mnie to jest po prostu B3 Coupe, no ale takie określenie jest jeszcze bardziej niepoprawne niż Typ89
A co do modelu, to faktycznie, B3 ma w sobie "to coś". Szukałem przez blisko 3 miesiące odpowiedniego egzemplarza i roiło się ob B4, co w budzie Coupe absolutnie do mnie nie przemawia.
A co do modelu, to faktycznie, B3 ma w sobie "to coś". Szukałem przez blisko 3 miesiące odpowiedniego egzemplarza i roiło się ob B4, co w budzie Coupe absolutnie do mnie nie przemawia.
Bardzo fajny egzemplarz
Co do klepania to sprawdź najpierw pompę podciśnienia przy głowicy, zazwyczaj to ona klepie a odgłos jest jakby zawory klepały, mam to samo w swojej.
Pokaz jeszcze jakieś fotki wnętrza.
Halogeny masz oklejone? Bo bardzo fajnie to wygląda takie przyciemnione.
Jak zrobi się cieplej to biorę się za swoje auto i mogę Ci odsprzedać moje tylne lampy z blendą, jak będziesz zainteresowany to daj znać
Co do klepania to sprawdź najpierw pompę podciśnienia przy głowicy, zazwyczaj to ona klepie a odgłos jest jakby zawory klepały, mam to samo w swojej.
Pokaz jeszcze jakieś fotki wnętrza.
Halogeny masz oklejone? Bo bardzo fajnie to wygląda takie przyciemnione.
Jak zrobi się cieplej to biorę się za swoje auto i mogę Ci odsprzedać moje tylne lampy z blendą, jak będziesz zainteresowany to daj znać
Może inaczej. To jest bardziej takie cykanie, głośne i równomierne cykanie tak jak właśnie robi szklanka. Na zimnym to słychać, jak się rozgrzeje to już ustaje.
Halogeny prawdopodobnie malowane sprayem, przy okazji nie działają więc ktoś się przy nich bawił.
Póki co szukam całej coupe na graty żeby wszystko od razu pokupować
Halogeny prawdopodobnie malowane sprayem, przy okazji nie działają więc ktoś się przy nich bawił.
Póki co szukam całej coupe na graty żeby wszystko od razu pokupować
Hmm, powiem Ci tak.. Miałem kiedyś auto które było czerwone i miało z tyłu i z przodu czarne lampy i zajeżdżało mi to wtedy wsią.. Później miałem czarne auto które miało z tyłu całe czerwone lampy i to już był sztynks. Teraz historia się powtarza i ogólnie jest spoko, ale po prostu są te lampy za ciemne. Chciałbym ori, które najpierw bym okleił czerwoną folią, a później jasno czarną żeby wyglądało bardziej "krystalicznie"
Trochę mnie tu nie było, ale na nadmiar czasu również nie narzekam
Audi się trochę zmieniło
Z rzeczy zrobionych..
Mechanika:
- Przewody zapłonowe, kopułka, palec
- Rozrząd, pompa wody
- Szklanki zaworowe
- Uszczelka klawiatury
- Poduszki silnika wszystkie 4
- Paski klinowe oba
- Łożyska kół wszystkie 4
- Tarcze i klocki przód
- Uszczelniacz na wale
- Uszczelnienie Vacum Pompy (porażka w tym silniku, wszystko nowe a i tak się poci)
Estetyka:
- Nowe dywaniki (niby beka, a jednak cieszy oko)
- Lampy tylne zmienione na ori z B4, + blenda na tablicę ori USA + blacha z TBTCars
- Zawieszenie gwintowane wykonane przez Bzyku Customs (zdjęte wprost z auta, jeśli ktoś obserwuje fanpage - Audi Coupe Bzyku Customs) + nowe poduszki amortyzatora
- Nowy halogen lewy, bo był pęknięty, prawy został bo był kupowany z rok temu też jako nowy
- Listwy przyprogowe.. wszystkie 6 kupione jako używki, były na aucie niecałe 2 lata więc prawie nówki, zero defektów)
- Emblematy na grill i klapę tył, nówki sztuki
- Antena, trochę random kupiony na allegro ale podoba mi się znacznie bardziej niż ori - nawet nie podłączałem, radia w tym aucie grzech słuchać
- Koła.. Calibre Vintage 18" 4x 8J + dystans 4x 25mm + Nankang NS20 205/35/18
Z rzeczy kupionych, ale jeszcze nie zrobionych:
- Wtrysk elektroniczny.. niestety ale mus w tym silniku, nie chce mi się ratować mechanicznego bo to trochę walka z wiatrakami. Padła decyzja na zakup EFI i niebawem montaż. Wtrysk oczywiście od K-Jet Killers
- Przy okazji wtrysku, zamówiłem też kompletny dolot z FMIC.eu
- Końcówki drążków kierowniczych i łączniki stabilizatora - póki co leżą, w wolnej chwili założę.
- Pedał gazu.. nie wiem czy to jakiś słaby punkt, ale i w aucie kumpla pękł i u mnie różnież.
- Wydech końcowy RM Motors - leży bo nie mogę znaleźć terminu u tłumikarza.
- Kupiłem też drugi komplet zespolaków żeby przełożyć odbłyśniki, ale zmiana koncepcji...
-...bo fartem i zupełnie nieplanowanie nabyłem drogą kupna reflektory Votex, rarytasik bo mam jeden z 500 wyprodukowanych kompletów
Do kupienia/w planach/w trakcie poszukiwań
- mechanizmy szyb - mam korbotronik i takie też bym chciał, a u mnie jakiś janusz to rezał bo linki są popękane i zamiast to naprawić, to trytytki ewryłer.
- kpl wnętrze, bo moje brzydkie, stare i zwyczajne
- zderzak S2
- cała reszta
To są póki co plany, bo i tak wydatki na auto już mają 2 z przodu.
No i zdjęcia:
Audi się trochę zmieniło
Z rzeczy zrobionych..
Mechanika:
- Przewody zapłonowe, kopułka, palec
- Rozrząd, pompa wody
- Szklanki zaworowe
- Uszczelka klawiatury
- Poduszki silnika wszystkie 4
- Paski klinowe oba
- Łożyska kół wszystkie 4
- Tarcze i klocki przód
- Uszczelniacz na wale
- Uszczelnienie Vacum Pompy (porażka w tym silniku, wszystko nowe a i tak się poci)
Estetyka:
- Nowe dywaniki (niby beka, a jednak cieszy oko)
- Lampy tylne zmienione na ori z B4, + blenda na tablicę ori USA + blacha z TBTCars
- Zawieszenie gwintowane wykonane przez Bzyku Customs (zdjęte wprost z auta, jeśli ktoś obserwuje fanpage - Audi Coupe Bzyku Customs) + nowe poduszki amortyzatora
- Nowy halogen lewy, bo był pęknięty, prawy został bo był kupowany z rok temu też jako nowy
- Listwy przyprogowe.. wszystkie 6 kupione jako używki, były na aucie niecałe 2 lata więc prawie nówki, zero defektów)
- Emblematy na grill i klapę tył, nówki sztuki
- Antena, trochę random kupiony na allegro ale podoba mi się znacznie bardziej niż ori - nawet nie podłączałem, radia w tym aucie grzech słuchać
- Koła.. Calibre Vintage 18" 4x 8J + dystans 4x 25mm + Nankang NS20 205/35/18
Z rzeczy kupionych, ale jeszcze nie zrobionych:
- Wtrysk elektroniczny.. niestety ale mus w tym silniku, nie chce mi się ratować mechanicznego bo to trochę walka z wiatrakami. Padła decyzja na zakup EFI i niebawem montaż. Wtrysk oczywiście od K-Jet Killers
- Przy okazji wtrysku, zamówiłem też kompletny dolot z FMIC.eu
- Końcówki drążków kierowniczych i łączniki stabilizatora - póki co leżą, w wolnej chwili założę.
- Pedał gazu.. nie wiem czy to jakiś słaby punkt, ale i w aucie kumpla pękł i u mnie różnież.
- Wydech końcowy RM Motors - leży bo nie mogę znaleźć terminu u tłumikarza.
- Kupiłem też drugi komplet zespolaków żeby przełożyć odbłyśniki, ale zmiana koncepcji...
-...bo fartem i zupełnie nieplanowanie nabyłem drogą kupna reflektory Votex, rarytasik bo mam jeden z 500 wyprodukowanych kompletów
Do kupienia/w planach/w trakcie poszukiwań
- mechanizmy szyb - mam korbotronik i takie też bym chciał, a u mnie jakiś janusz to rezał bo linki są popękane i zamiast to naprawić, to trytytki ewryłer.
- kpl wnętrze, bo moje brzydkie, stare i zwyczajne
- zderzak S2
- cała reszta
To są póki co plany, bo i tak wydatki na auto już mają 2 z przodu.
No i zdjęcia: