Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

CASTROL EDGE 0w/40 SPORT wymiana 10 w40 ?

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Nozone
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 16 lut 2017, 06:45

CASTROL EDGE 0w/40 SPORT wymiana 10 w40 ?

Post autor: Nozone » 21 lut 2017, 18:31

Panowie w tym temacie akurat nie jestem za mocny.
Mam na oku B4 ABC 2.6 w gazie . Silnik zalany olejem CASTROL EDGE 0w/40 SPORT.
Nie wiem jak długo na nim jeździł i co było przed i jakich oczekiwac konsekwencji.

Teraz pytanie najpierw płukanka i 10w40 czy bezpośrednio zalewać nowym.

A może zostawiać stary?


Pozdrawiam

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 lut 2017, 19:34

Zwykle cuduje się w przypadku, gdy zalewa się lepszy olej po gorszym a nie jak w twoim przypadku gdy chcesz zmienić lepszy na gorszy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 22 lut 2017, 05:52

po pierwsze skoro jeździsz na syntetyku to po kiego diabła chcesz lać półsyntetyk, po drugie płukanie nie zaszkodzi polecam LIQUI MOLY LUBE FLUSH PRO LINE, olej zmień bo nie wiesz jak
długo silnik na nim jeździł, ja teraz zmieniałem olej w jednym audiku z niewiadomego bo po kupnie nie było żadnego info co tam jest na mobila 1 5W-50 i za dwa do trzech miesięcy znowu płukanie i wymiana, w 80 tce będę robił ten sam zabieg

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 lut 2017, 13:19

Nozone, _uwaga
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 22 lut 2017, 16:17

Najpierw napisz jakie jednorazowe dystanse pokonujesz. Jeśli są to krótkie i częste odcinki to najlepiej 5w40 porządnej jakości (Motul, LM czy Valvoline). Omijaj Castrola czy Mobila. Są to oleje generyczne pokroju Lotosu, Orlenu czy BP. Spełniają normy ale ich właściwości są mocno w tyle za ww.

Natomiast jeśli robisz dłuższe dystanse jednorazowo to raczej zalałbym go 10W50 lub 5W50. Odczujesz ich jakość latem. Oba to syntetyki (w potocznym jeżyku bo i tak są na bazie mineralnej jak większość olei).

Zanim wymienisz użyj płukanki LM. Uszczelnij tam gdzie cieknie (dekle zaworów, uszczelniacze wałków) i ciesz się "świeżością silnika".
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga