Panowie w tym temacie akurat nie jestem za mocny.
Mam na oku B4 ABC 2.6 w gazie . Silnik zalany olejem CASTROL EDGE 0w/40 SPORT.
Nie wiem jak długo na nim jeździł i co było przed i jakich oczekiwac konsekwencji.
Teraz pytanie najpierw płukanka i 10w40 czy bezpośrednio zalewać nowym.
A może zostawiać stary?
Pozdrawiam
CASTROL EDGE 0w/40 SPORT wymiana 10 w40 ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4659
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zwykle cuduje się w przypadku, gdy zalewa się lepszy olej po gorszym a nie jak w twoim przypadku gdy chcesz zmienić lepszy na gorszy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
po pierwsze skoro jeździsz na syntetyku to po kiego diabła chcesz lać półsyntetyk, po drugie płukanie nie zaszkodzi polecam LIQUI MOLY LUBE FLUSH PRO LINE, olej zmień bo nie wiesz jak
długo silnik na nim jeździł, ja teraz zmieniałem olej w jednym audiku z niewiadomego bo po kupnie nie było żadnego info co tam jest na mobila 1 5W-50 i za dwa do trzech miesięcy znowu płukanie i wymiana, w 80 tce będę robił ten sam zabieg
długo silnik na nim jeździł, ja teraz zmieniałem olej w jednym audiku z niewiadomego bo po kupnie nie było żadnego info co tam jest na mobila 1 5W-50 i za dwa do trzech miesięcy znowu płukanie i wymiana, w 80 tce będę robił ten sam zabieg
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1933
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Najpierw napisz jakie jednorazowe dystanse pokonujesz. Jeśli są to krótkie i częste odcinki to najlepiej 5w40 porządnej jakości (Motul, LM czy Valvoline). Omijaj Castrola czy Mobila. Są to oleje generyczne pokroju Lotosu, Orlenu czy BP. Spełniają normy ale ich właściwości są mocno w tyle za ww.
Natomiast jeśli robisz dłuższe dystanse jednorazowo to raczej zalałbym go 10W50 lub 5W50. Odczujesz ich jakość latem. Oba to syntetyki (w potocznym jeżyku bo i tak są na bazie mineralnej jak większość olei).
Zanim wymienisz użyj płukanki LM. Uszczelnij tam gdzie cieknie (dekle zaworów, uszczelniacze wałków) i ciesz się "świeżością silnika".
Natomiast jeśli robisz dłuższe dystanse jednorazowo to raczej zalałbym go 10W50 lub 5W50. Odczujesz ich jakość latem. Oba to syntetyki (w potocznym jeżyku bo i tak są na bazie mineralnej jak większość olei).
Zanim wymienisz użyj płukanki LM. Uszczelnij tam gdzie cieknie (dekle zaworów, uszczelniacze wałków) i ciesz się "świeżością silnika".
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga