Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 lut 2017, 20:51

Bez przepływomierza pewnie jeździ na mniejszym doładowaniu co może ukryć problem z cewką. Im większe doładowanie tym lepsza musi być iskra.

KASIA1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 31 paź 2016, 18:18

Post autor: KASIA1 » 25 lut 2017, 21:01

Swiece moga robic problem doladowanie w granicy 0.4-0.5 na autogage nie wydaje mi sie zeby nie chodzil na wszystkie gary jak sie zaczyna problem to tez zaczyna kopcic na czarno

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 lut 2017, 21:15

To może być przepływomierz albo powietrze zza turbo gdzieś wylatuje bokiem i nie trafia do silnika a wyliczone do tego paliwa już trafia.

KASIA1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 31 paź 2016, 18:18

Post autor: KASIA1 » 26 lut 2017, 18:49

Przeplywka nie wyskoczyl by blad na vagu

[ Dodano: 2017-02-26, 18:49 ]
Podlaczylem dzis kompa wyskoczylo pare bledow najbardziej mnie zastanowil 17963 cisnienie doladowania przekroczone i 16492 map sensor szukalem ale nie znalazlem owego czujnika ale mam kostke na 3 piny znalazlem na aukci sensor o nr 0280101001 moze on jest winowajca

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 lut 2017, 19:19

KASIA1 pisze:0280101001
To jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ten błąd ma podwójne znaczenie: Manifold Absolute Pressure (MAP) (G71) or Barometric Pressure (BARO) (F96): bo AEB nie ma czujnika ciśnienia doładowania tylko wyznacza je na podstawie przepływu powietrza.

Drugi błąd to właśnie przekroczenie ciśnienia wyznaczone na podstawie przepływu powietrza. Więc albo coś ze sterowanie turbo (N75, wężyki, gruszka waste gate) albo gdzieś ucieka powietrze i to zawyża przepływ.

Zrób taki test odłącz wtyczkę od N75 i zobacz jakie będziesz miał ciśnieni doładowania. Powinno być 0,3 bara. Jeśli będzie większe zrób bypass poza N75 łącząc muszle turbo z gruszką waste gata i wtedy sprawdź ciśnienie. Jeśli spadnie to N75 zepsuty jeśli nue to trzeba szukać dalej.

Albo możesz wstrzymać się ze sprawdzaniem N75 do momentu podłączenia czujnika ciśnienia atmosferycznego. Chyba taki sam czujnik był w silniku 2.3 NG i NF.

KASIA1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 31 paź 2016, 18:18

Post autor: KASIA1 » 26 lut 2017, 20:11

turbo po regeneracji n75 nowy przewody wymienione to jest silnik z wersji amerykanskiej ma tez 2 sondy szukalem w google i jest niby map sensor jeden jest montowany na icku a drugi kolo eku w dislu reguluje on cisienie paliwa a w aeb cisnieniem pow zobacze kupie go w tygodniu i sie okaze strasznie duzo pali

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 lut 2017, 20:23

KASIA1 pisze: w google i jest niby map sensor jeden jest montowany na icku a drugi kolo eku w dislu reguluje on cisienie paliwa
Nie wież we wszystko co znajdziesz w google ludzie nie widzą co sprzedają i wpisują głupoty. Tak wygląda czujnik ciśnienia doładowania montowany na intercooler: http://www.tomczesci.pl/uploads/98775.thumb400.jpg

KASIA1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 31 paź 2016, 18:18

Post autor: KASIA1 » 10 mar 2017, 22:38

Jest jeszcze takie cos i o tym pisalem mam na to miejsce we wiasce http://allegro.pl/czujnik-map-sensor-au ... 86318.html

[ Dodano: 2017-03-10, 22:38 ]
Witam wkacu udalo mi sie ogarnac te szarpanie winowajca byla przeplywka dzieki maciek889 za podpowiedzi

lukasz7813
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 04 lip 2016, 08:43

Post autor: lukasz7813 » 19 mar 2017, 20:48

Witam.Mam pytanie jak kosztowo wyszedł was swap i czy duże problemy są z tym związane? Autko później się normalnie eksploatuje? Pytam się bo chciałbym kupić A4 B5 tylko odstrasza mnie ten nieszczęsny zawias a taka 80 jest pancerna a dokładając 1.8t to jest ideał :)

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 19 mar 2017, 21:11

Każdego wyjdzie różnie na pierwszej stronie było chyba założenie od 4 tys w górę i uważam, że jest sensowne. Mnie wyszedł 2,8k. Użytkuje, się normalnie, ale będę jeszcze trochę usprawniał.

lukasz7813
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 04 lip 2016, 08:43

Post autor: lukasz7813 » 19 mar 2017, 21:16

Ale to łączna cena przekładki z silnikiem i ewentualnie robotą? Więc jak jest zrobione dobrze to jest jak by z fabryki tak auto wyjechało? Bo obawiam się trochę tego żeby nie wtopić kasy i auto nie będzie jezdzić albo będą jakieś mankamenty które będą psuły efekt końcowy.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 19 mar 2017, 21:25

Tyle mnie to kosztowało (wszystkie graty) robiłem sam z kolegą. Jak ma być bliżej fabryki to musisz mieć mocowania do podłużnic, u mnie trzeba było łapy spawać. Całość jest dość banalna po wykonanej pracy i zastanawiam się czasami, czego tak długo zwlekałem.

lukasz7813
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 04 lip 2016, 08:43

Post autor: lukasz7813 » 19 mar 2017, 21:46

A jaki miałeś silnik seryjnie? O fabrykę chodziło mi o to że będzie to zrobione "bezawaryjnie" i przemyślane a nie u zenka w garażu który coś posmarka spawarką :P Z tego co wyczytałem na forum to z seryjnej budy po r4 albo r5 nie trzeba nic przerabiać w mocowaniu i silnik wchodzi p&p, ale Ty B3 bude masz, a bude jaką bym chciał to Avanta :)

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 20 mar 2017, 08:04

3a r4. Kombi to b4 więc tam możesz dokupić łapę z jakiegoś aby chyba. Zależy kto to będzie robił i jak się do tego przyłoży, może być i u zenka w stodole byle z głową okok

lukasz7813
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 04 lip 2016, 08:43

Post autor: lukasz7813 » 20 mar 2017, 09:49

Ja mam aktualnie b3 sedana z klekotem wolnossącym ale buda nie jest idealna i wolał bym avanta. Najważniejsza teraz kasa i będę działał :)

Więc z tego co wyczytałem w aucie zostaje większość rzeczy, np robię swap z ABT,ABK,NG (zawias, przeguby półosie,pompa paliwa, bak,hamulce, ew. chłodnica,skrzynia, sprzęgło? ) no wiadomo reszta tez ale wymieniam silnik, jeśli skrzynia i sprzęgło pasuje p&p to zostają stare, no i wiadomo że muszę się pobawić z elektroniką i wydechem. A co gdy mam auto w Q? Jak zostaje stara skrzynia i sprzęgło to dyfrów nie ruszam i wału też?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl