Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wiecej szzzzmocy!

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 lut 2017, 10:34

No zawsze można było kupić coś z mocniejszym silnikiem.
Nawet mój kuzyn chciał kupować ABT, bo prosty silnik i gaz tanio zamontować ale trafiło się ABK i teraz narzeka że za słaby.
Tak poza tym człowiek się przyzwyczaja do mocy nawet do ponad 200KM da się przyzwyczaić i chcieć więcej.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 lut 2017, 11:47

Młody jest musi się wyszaleć ;-)

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 03 mar 2017, 23:01

Marszall fajny projekt z tym ABT/ABK/AAE. Nie będę zakładal nowego tematu, bo zrobiłem coś na podobę.

Pacjent Audi 80 B3 PM LPG, silnik mi padl ( obrócona panewka, 2mm luzu na skoku tłoka) więc silnik do wymiany.
Pod maską znalazł się 2.0 8v ABK na monowtrysku od PM-a z przepustnicą i kolektorem ssącym od AAE, mikser LPG rozfrezowany pod stozkiem dopasowany do ori monowtrysku, wydech z kolektorem wydechowym od ABK, portki custom o wylocie 2,36 cala, póżniej łącznik elastyczny a dalej ori wydech.

Jednak 2 litry na większym wykorbieniu, wysokim stopniu sprężania i zapłonie 8 stopni robią swoje.
Czuć wiekszego NM ciągnacego już od samego dołu od około 2000 RPM.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 04 mar 2017, 23:07

No widzicie, znalazł się jeden praktyk który to spróbował i orzekł że jest róznica a wiekszość to tylko stado teoretyków którzy mówią ze to nic nie da!

PS. prosze nie wprowadzać ludzi w bład! W AAE tak jak w ABT były dwa rodzaje kompów na krokowiec 4 i 6 pinów. Te na 4 starsze wystepowały w audi 100 c4 a te nowsze analogicznie w A6 C4. Wiadomo że jak chce sie przełożyć to trzeba sukać odpowiadającego.

PS2. ja miałem a ubogo ale nie na przepustnicy AAE tylko powiekszonej przepustnicy AAE i to tylko czasami dopuki się adaptacja nie nauczyła i wbrew niektórym adaptacja sie nie skończyła bo w ABT na mocnej adaptacji leje tak paliwem ze sie wytrzymać przy samochodzie nie da, zresztą da sie jeszcze pobawić ciśnieniem paliwa

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 05 mar 2017, 10:28

Na LPG jedzie dobrze a na benzynie na wyższych obrotach jakby miał za mało paliwa.
Pewno dlatego, ze wtrysk jest od PM-a a przepustnica od AAE.
Mam też wtryskiwacz AAE, ale nie mam kompa od tego wtrysku.
Pytanie czy jest sens zakładania wtrysku AAE do kompa PM?
Podobno na regulatorze jest inne cisnienie wtrysku.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 10 mar 2017, 18:07

Podobno, ale ja kombinowałem z nastawnym regulatorem to zmiana o 0.2 bara skutkowała już dużym przelewaniem. Mój kumpel kiedyś mi czytał kompa od ABT bo chciał sobie zgrać soft bez immo to mówił że ma jakiś podkręcony program do ABT i może mi wgrać jak che ale podziękowałęm bo miałem już AAE. Kompa starego nadal mam wiec moge go zchipować u niego

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl