Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4-ABT] Awaria - wymiana/naprawa/zmiana.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Erill
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 23 lut 2017, 18:13
Lokalizacja: Jaworzno

[B4-ABT] Awaria - wymiana/naprawa/zmiana.

Post autor: Erill » 11 mar 2017, 16:25

Witam.
Podczas jazdy mój silnik zaczął głośno klekotać w rytm obrotów, w zależności od wciśnięcia pedału gazu i wyskoczyła kontrolka od ciśnienia oleju.
Wstępna diagnoza mechanika, to uszkodzony uszczelniacz zaworowy i wyrobiony sworzeń tłokowy (choć nie wiem jak to stwierdził, bo silnika nie rozbierał).
Silnik ma już przejechane 350tys (realnie pewnie więcej). Niby dużo, ale myślałem, że 2.0 tylko 90 koni wytrzyma znacznie więcej zanim się posypie. W Scorpio miałem 2,0 DOHC 115KM i sprzedałem z przebiegiem 430tys i nie bałem się o jego sprawność.
Z racji przebiegu zastanawiam się czy warto cokolwiek tam ruszać, bo pewnie reszta też jest już w fatalnym stanie.
Rozważam zmianę na taki sam silnik, ale myślałem też o wymianie na mocniejszy.
Da się w przyzwoitych kosztach wrzucić jakiś lepszy silnik, czy nie bawić się w to i podmienić znowu na ABT?
Co trzeba zrobić z instalacją gazową? Dużo bęzie zabawy? Jakieś wiercenie, itd?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 mar 2017, 17:14

Erill pisze:Silnik ma już przejechane 350tys (realnie pewnie więcej). Niby dużo, ale myślałem, że 2.0 tylko 90 koni wytrzyma znacznie więcej zanim się posypie.
lata zaniedbań pewnie wychodzą, a skąd wiesz że nie ma np 500?
Erill pisze:Da się w przyzwoitych kosztach wrzucić jakiś lepszy silnik, czy nie bawić się w to i podmienić znowu na ABT?
znaczy ile?

ps też się tak zastanawiam jak to ten twój mechanik stwierdził mysli_

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 11 mar 2017, 17:15

Może to mechanik-ginekolog i wsadził rękę przez wydech mysli_
Z diagnozą można polemizować no ale ciśnienia oleju jak brak to raczej kłopot niż usterka na 20 minut.

To ile silnik wytrzyma nie zależy od kilometrów -do tego nieznanych. Przy takich rocznikach i przebiegach o wiele ważniejsze jest kto i jak go traktował.
Nawet najlepszy silnik w rękach ćwoka zdechnie błyskawicznie.
Jeżeli chodzi o szukanie i zmianę silnika:
-te co wyjęte są to "nie widziały gazu, mają 170 000 i są super, gwarancja rozruchowa trzy dni".
-te w samochodach "do sprawdzenia na miejscu"(ale nie zawsze się uda...)
-ze znanych aut znajomych/rodziny

Najważniejsze pytania czy kupić chcesz silnik, czy marzenia.
Bo wolałbym pewny słabszy ABT niż nieznany stan np. ABK.
Można niemal wszystko -np. ADRa, lecz niekoniecznie są to silnik bezproblematyczne. Trwałe ale elementów w nich jest sporo, a lata płyną.
Wszystko się o kasę i możliwości techniczne rozbija.

Gaz... z ABT na ABT banał. Podobnie na ABK i ADR, ACE... o ile ma być wrzucony nie założony.
Mikser i niech się dzieje, czasem dobrze, czasem źle. BLOS -już lepiej. Sekwencja... też ma swoje niuanse i koszta oczywiście.

Zmiana silnika -najlepiej z jeżdżącego auta z osprzętem.

Erill
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 23 lut 2017, 18:13
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Erill » 12 mar 2017, 18:01

Chwilę pomyślałem i jedyna opcja jaka wchodzi w grę to kupno gołego słupka abt.
Oczywiście bez odpalenia w aucie nawet nie będę myślał o kupnie, bo kupię nie lepszy niż mój.
Gaz ma być założony a nie tylko na sztukę, żeby silnik się na nim kręcił.
Ogólnie rozważam nawet sprzedaż tego auta w takim stanie w jakim jest, bo jedyne plusy jakie ma, to dobre prowadzenie i dobrą blachę. Tak to golas ze słabym, paliwożernym silnikiem o wybitnie spapranym przełożeniu, bo żeby jechać 140 autostradą trzeba mieć 4,5tys jak nie z hakiem (już poza max momentem), co zabija przyjemność jazdy autostradą, a spalanie...
Po prostu wymiana tego silnika mnie dobiła jeśli chodzi o jakąkolwiek ocenę tego samochodu i chęć jego użytkowania.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 mar 2017, 19:25

Erill, ale to do kogo masz pretensje, no co kupiłeś to masz.
A jak długo użytkujesz to auto? bo z tego co widzę to zdaje się całkiem niedawno kupione i pewnie dałeś się naciąć w niezły kibel - bez urazy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl